STAR TV in HD vanaf 1 mei

  • 19 February 2012
  • 16 reacties
  • 1868 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2
  • Grand Master
  • 587 reacties
Voor alle fans van de Waalse showbizzzender STAR TV: goed nieuws, want vanaf 1 mei is STAR TV beschikbaar bij Belgacom TV. BIj Numericable is de zender al vanaf 8 maart beschikbaar.

Terwijl Belgacom volop onderhandelt met de Waalse digitale zenders (BelTV, Europe TV,...), blijven er nog steeds Vlaamse en buitenlandse zenders die niet beschikbaar zijn (wel bij een andere provider) en die al héél lang gevraagd worden. Life!TV, Actua TV, NL 1/2/3 HD, CNBC Europe, WDR, RTL Television, ProSieben, Radio Nostalgie NL, FOXLife, Mediaset,... En Eva, die zwijgt intussen en reageert amper nog op dit forum (in tegenstelling tot haar Franstalige collega...).

Mvg

16 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Dat is zeker goed nieuws voor de fans van de Waalse showbiz. Jammer dat er nu nooit eens zenders bijkomen waar hier herhaaldelijk om gevraagd is. Het radioaanbod is uitgebreid met BRF radio. Ik ben erg teleurgesteld in het zenderaanbod van belgacom.
Reputatie 7
Badge +1
Zolang de top PS is zal dat niet veranderen vrees ik. Die denken dat er alleen franstaligen zijn in Europa. Duitstaligen zijn nochtans veruit de belangrijkste taalgroep. Die kring rond Bellens, allemaal franstaligen...goede financier, geen commerciëel gevoel ?
Reputatie 5
Badge +2
BRF 1 is natuurlijk meer dan welkom en ik heb intussen er vaak naar geluisterd. (Uiteindelijk neemt BRF 1 gewoon de ruimte in van RVI op een andere zendernummer.) Maar dat neemt inderdaad niet weg dat vele lang gevraagde tv- en radiozenders er zouden moeten bijkomen. WDR, CNBC Europe, Radio Nostalgie NL, Life!TV, RTL Television zijn enkele van de vele zenders. Heel jammer dat Belgacom hiernaar niet luistert en serieuze "gaten" in het zenderaanbod wil behouden. Als Belgacom wil, kan ze het beste basis- en zenderaanbod uitbouwen met veel variatie en voor ieder wat wils. En dat hoeft zeker geen prijsstijging te veroorzaken als Belgacom slim is. Vele kansen, helaas niks benut door Belgacom.

Ben trouwens eens benieuwd of Belgacom ook zo staat te springen als de Vlaamse tegenhanger van STAR, Stories, ook geen exclusiviteitscontract meer wil met Telenet...

Mvg
Nog enkele Franstalige zenders erbij... Zucht...
Reputatie 7
Badge +1
Ondertussen zijn ze wel héél agressief bezig tegen het analoog monopolie van Telenet, die wéér een aantal zenders wegneemt !
Reputatie 6
Badge +1
Ik vraag me af waarom is alleen maar goed voor Belgacom. Analoog is passe, je luistert toch ook niet meer naar middengolfradio? Als telenet haast geen analoge zenders meer aanbied, moeten hun klanten ook aan de decoder of ze nemen Belgcom TV. alleen zou Belgacom het zenderaanbod dringend moeten uitbreiden. Anders blijven klanten toch bij telenet en nemen ze daar ook telefoon en internet. Belgacom had beter op DVB-T ingezet.
Reputatie 5
Badge +2
Als Belgacom nu eens haar reclamepraatjes zou waar maken en écht alle geschrapte zenders zou aanbieden, zou haar campagne veel geloofwaardiger zijn.

Mvg
Reputatie 5
Badge +2
Volgens STAR zal volgende week STAR in HD bij Belgacom TV beschikbaar zijn op kanaal 23, dat is de Waalse zendernummering vermoed ik (bron: officiele FB-pagina van STAR).

Nederland 1/2/3 in HD kan niet voor Belgacom, maar STAR blijkbaar wél én moeiteloos....

Mvg
Reputatie 5
Badge +2
En het Waalse (HD)plezier kan niet op: vanaf 30 april La Trois HD ! Gelukkig hebben we, weliswaar verplicht door de overheid en wet, Ketnet! En dan kan Belgacom hierna rustig aan haar zomerslaap beginnen...Ik hoor nu al het gelach in Mechelen...

Mvg
Laat ze maar verder 'zeveren'. Als Belgacom in Vlaanderen niet voor meer Nederlandstalig gaat, denk ik ernstig aan overstappen.

Met zowel TV, internet, vaste telefoon en drie gsm's zijn we zeker en vast overal welkom, én met meer Nederlandstalig zenders én voor een redelijke prijs.
Alleen als ze genoeg klanten verliezen enkel dan zal er iets gebeuren maar dan nog zullen ze het wel op een ander gebied recuperern wees maar gerust en dat geldt niet voor BGC alleen trouwens ze zijn overal even sluw als het op geld aankomt dan zitten ze allemaal op het zelfde niveau.

groetjes,


Elsa
Reputatie 6
Badge +1
Wat zijn we weer blij met deze uitbreiding! Ik zou graag de mensen van het TV team eens persoonlijk willen spreken, gelukkig spreek ik ook Frans anders gaat dat niet gaan denk ik. En bij EVA blijft het weer stil!
Reputatie 7
Badge +1
Hoeveel HD zenders hebben de franstaligen nu al meer dan nederlandstaligen? en hoeveel buitenlandse (franstalige) HD-zenders ? Nederlandstaligen nul op het request !
kwestie van vraag & aanbod heren.

aangezien ze bij Belgacom geen nederlands verstaan, is er ook geen vraag, en komt er dus ook geen aanbod.

Zoals ik meerdere malen gezegd heb, post uw opmerkingen hierover in het nederlands op het franstalige forum hier, want daar kan Belgacom niet tegen, en is enig manier om ze wat wakker te krijgen.
Bart, dat ze er niet tegen kunnen dat zal hun worst wezen denk ik, ze zullen gewoon de moeite niet doen om te lezen bedoel je waarschijnlijk !

Ik lig er toch ook niet wakker van als iemand hier in het frans iets post, het enigste wat dan gebeurt is dat er minder vlug iemand gaat op antwoorden en dat is alles denk ik.

groetjes,

Elsa
Reputatie 4
Badge +2
Over HD zenders gesproken:

Vanaf 1 mei volgende Duitse zenders in HD op TVV: WDR, SWR, BR, NDR, Pheonix, 3SAT, ZDFinfo, ZDFneo, ZDFkultur, KIKA.

Reageer