Software update van onze Proximus TV decoders

  • 11 August 2016
  • 43 reacties
  • 11786 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
  • Proximus Ambassador
  • 1125 reacties
Hallo iedereen,

Tijdens de afgelopen 3 maanden hebben we onze decoders een update gegeven om de TV-ervaring te verbeteren, dit gebeurt vanop afstand.
Jammer genoeg hebben we niet bij alle decoders de nieuwe software versie kunnen opladen. Deze recente software versie is nodig om na 29/08/2016 nog Proximus TV te kunnen bekijken op uw decoder.
We proberen deze klanten te bereiken via SMS, telefoon en brief, maar we willen ook dit forum gebruiken om jullie te informeren mochten er zich problemen voordoen.
Hoe herken ik een oude software versie?

Decoders V5 en V5c
De versies NTE_6.1.14.4 en NTE-miniv5_6.1.14.4 zijn de recente versies. Je kunt dit nummer als volgt terug vinden:
• druk op MENU van de afstandsbediening
• druk op ▾ en scroll naar rechts ▸ tot je aan Instellingen komt + druk op [ok]
• scroll naar beneden ▾ tot Systeem + druk op [ok]
• scroll naar beneden ▾ tot Systeeminfo + druk op [ok]
• vervolgens vind je de software-versie
Indien u deze interface nog niet hebt op uw v5 of v5c, dan beschikt u nog niet over de nieuwe versie.

Decoders V4 en V3
Voor de V3 is de nieuwe software versie “Sigma_3.21.0.24”,
Voor de V4 is de nieuwe versie "leon-batch2_15.21.0.30"
• druk op MENU van de afstandsbediening
• scroll rechts ▸ tot aan ACCOUNT + druk op [ok]
• scroll rechts ▸ + scroll naar beneden ▾ tot Instellingen + druk [ok]
• scroll rechts ▸ + scroll beneden ▾ (2x) tot Systeeminformatie + druk [ok]

Wat moet ik doen om de nieuwe softwareversie te installeren?
Alle informatie over het installeren van nieuwe software op je decoder, vind je terug op onze support site: www.proximus.be/decoderresetten

Maar vooral:



Uiteraard blijven we steeds ter beschikking voor verdere/bijkomende informatie, hier of op het nr 0800/22800 🙂

43 reacties

Is er ook al een datum voorzien wanneer juist de NTE software op de V4 decoders wordt uitgerold ?

NB: Kan je ook de nieuwe software met een reboot ipv een reset binnenhalen?
Reputatie 7
Badge +6
Is er ook al een datum voorzien wanneer juist de NTE software op de V4 decoders wordt uitgerold ?
NB: Kan je ook de nieuwe software met een reboot ipv een reset binnenhalen?

Elsa,
NTE voor de V4 was voor oktober dacht ik, maar zekerheid bestaat daarover vooralsnog niet.
Wat je tweede vraag betreft: wij spreken van herstarten en resetten. Wat jij reboot noemt, noemen wij herstarten. Een herstart (of reboot wat jij noemt) zal de nieuwe software niet binnenhalen, daarvoor is een reset nodig, zoals in de communicatie gezegd wordt.

Voor de andere lezers; we hebben een duidelijk filmpje gemaakt over herstarten en resetten:

V5 compact reset
V5 reset
V5 compact herstart
V5 herstart
Reputatie 1
Badge
Hallo ,

Kan ik na 29/08 nog tv kijken dan?

Heb een V4-decoder met de versie "leon-batch2_15.21.0.30"
Heb een volledige herstart gedaan maar nog steeds de versie leon-batch2_15.21.0.30"

Kan er hier iemand even duidelijkheid scheppen?

Groetjes,

Moesty
In de Topic start tekst staat, datde v4 zal blijven werken met softwareversie:
"leon-batch2_15.21.0.30"
En aangezien je deze hebt is alles ok.
Reputatie 1
Badge
Ok dank u wel Elsa.

Groetjes,

Moesty
Reputatie 7
Badge +1

NTE voor de V4 was voor oktober dacht ik, maar zekerheid bestaat daarover vooralsnog niet.

Zo blijven we nog wel even bezig...
Inderdaad Sinjoor, als enginering zelf spreekt van Q4 dan zijn ze nog totaal niet zeker!
Reputatie 6
Badge +2
Het is dus zelfs best mogelijk dat het voor 2017 zal zijn.
Ik lig daar niet wakker van zolang dat mijn V4 decoder feilloos werkt is het voor mij in orde.
Reputatie 6
Badge +3
Vandaag SMS gekregen dat update eraan komt binnen 2 dagen.
Ik heb wel enkel V5 decoders, dus wellicht niet voor V4
www.proximus.be/newtv
Reputatie 6
Badge +3
Nieuwe versie: NTE_6.12.1.56

Opvallend : betere weergave van serieopnames.

Even slecht: reusachtige doorspoelbalk die blijft staan als je op "play" drukt en die de ondertiteling verbergt. In het begin na play is ondertiteling niet zichtbaar.
Ik heb niet op de melding gewacht, gewoon zelf via reset decoder geüpdatet.
Het geluidsniveau van de decoder is na zo vele jaren terug verhoogd tot het niveau wat het vroeger was.
Reputatie 7
Badge +3
Vannacht een factory reset moeten doen omdat meerdere afleveringen van "buurtpolitie" op VTM, niet meer te bekijken waren. Ik kreeg telkens een zwart beeld. Dus heb ik nu ook de nieuwe software op de decoder V5 HD. Wat opvalt is dat:
- de opnamelijst van een serie verticaal staat ipv horizontaal
- het uur van de opname eindelijk ook in de opname staat. Dank u wel, ik was daar al langer vragende partij voor.🆒
- de naam of nummer van elke aflevering nu ook zichtbaar is. Dat vergemakkelijkt het overzicht voor de klant. Super.:)
- In de planning: als je een aflevering in een serie wist, je niet meer helemaal naar voor vliegt, maar gewoon op die plaats blijft staan. 1000 keer bedankt, dat ergerde mij al lang.
- het geluidsniveau staat zo te horen ook wat hoger. Goed dus.
- de Back toets nog altijd werkt om die blauwe balk direct te verwijderen.
DIKKE PLUIM VOOR DEZE UPDATE engineers van Proximus.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo iedereen,

Tijdens de afgelopen 3 maanden hebben we onze decoders een update gegeven om de TV-ervaring te verbeteren, dit gebeurt vanop afstand.
Jammer genoeg hebben we niet bij alle decoders de nieuwe software versie kunnen opladen. Deze recente software versie is nodig om na 29/08/2016 nog Proximus TV te kunnen bekijken op uw decoder.
We proberen deze klanten te bereiken via SMS, telefoon en brief, maar we willen ook dit forum gebruiken om jullie te informeren mochten er zich problemen voordoen.
Hoe herken ik een oude software versie?
Wat moet ik doen om de nieuwe softwareversie te installeren?
Alle informatie over het installeren van nieuwe software op je decoder, vind je terug op onze support site: www.proximus.be/decoderresetten
Uiteraard blijven we steeds ter beschikking voor verdere/bijkomende informatie, hier of op het nr 0800/22800 :)

Het was leuker geweest als er ook een korte samenvatting gepubliceerd werd over wat deze update inhield. Dat hebben we nu zelf moeten uitzoeken. Had ik geweten dat die zo goed meeviel, dan had ik hem al eerder erdoor geforceerd. Kan dat in de toekomst niet kort meegedeeld worden?
Hey Elma, Veel vroeger forceren zou toch niet lukken.
Reputatie 7
Badge +3
Toch nog een klein foutje gevonden. Bij het wissen van een hele serie afleveringen of een enkelvoudige opname uit de opnamelijst, verdwijnt die niet altijd. Meer niet dan wel. Als hij niet weg is, staat er nog 1 aflevering in geval van wissen hele serie en er staat dan alleen nog "kijken" of "verwijderen". Via de "Back" toets gaat hij wel weg. Toch wel wat vervelend.
Reputatie 7
Badge +6
Toch nog een klein foutje gevonden. Bij het wissen van een hele serie afleveringen of een enkelvoudige opname uit de opnamelijst, verdwijnt die niet altijd. Meer niet dan wel. Als hij niet weg is, staat er nog 1 aflevering in geval van wissen hele serie en er staat dan alleen nog "kijken" of "verwijderen". Via de "Back" toets gaat hij wel weg. Toch wel wat vervelend.
Inderdaad: ook bij mij: als ik bv 'alle afleveringen' wis blijft er zogezegd altijd 1 staan met bij mij alleen de mogelijkheid : kijken.(?!) Dan moet je inderdaad op Back of opnieuw op PVR drukken en dan blijkt de opname toch wel degelijk weg.
Reputatie 7
Badge +3
Ja, Marleen, maar het lijkt precies of het wat duurt, eer het de opname weg wil gaan. Precies of hij is aan het nadenken ga ik nu weg of niet. :?
Badge +4
Aan welke versie zitten we nu ? ( ik heb een V5 met harddisk)
ik ben niet zeker of ik al die update heb binnen gekregen

Oeps zie het nu : Nieuwe versie: NTE_6.12.1.56

Daarom dat het geluid nu luider is dan normaal 🙂
Hey RedsFan,

Ik ga geregeld hier eens mijn licht opsteken, die softwareversies van verschillende decoders worden er wel goed opgevolgd.
Reputatie 7
Badge +3
Dan heb je de nieuwe software binnen gekregen, RedsFan. Die geeft namelijk een sterker geluid.
Badge +4
Ja het is een enorm verschil, op sommige zenders moesten we ferme luid zetten maar nu mag de volume wat minder hoog 🙂
Badge
Ik wacht ook al een jaar op de nieuwe software voor mijn decoder.Mijn opvolgers hebben allang een nieuwe decoder.
Problemen:
Mijn tablet is niet compatibel met mijn tv ,nl de app mijn proximus tv
Mijn decoder gaat soms vanzelf uit - blauw lampje - dus onderbreking van het beeld,en knop weer induwen.
De software voor het opnemen loopt mank bij mij.

Gtjes

Patoe
Reputatie 7
Badge +1
Nog altijd geen NTE interface voor de V4? of is dit gebakken lucht? We wachten dar nu al méér dan een jaar op...De versie leon batch2_15.21.0.30 (01/07/16) werkt meestal wel goed, maar er verdwijnen toch regelmatig nog afleveringen van serieopnames uit de planning (vandaag weer 2); als je't niet dagelijks opvolgt, wordt het niet opgenomen. En vermits TVR maar 36 uur geldt, helpt dat niet als je met een serie een aantal afleveringen achterstaat...
Ondertussen zijn ze een nieuwe software NTE 3.2 aan het pushen op de v5 en v5 compact decoders
zie > hier
Badge
Ik heb een V4 , en nog altijd niets na meer dan een jaar beloften
Zo juist een fafrieksherstel gedaan , back ok menu ,dit om de software te forceren.
Maar zonder resultaat
Ik denk dat we het mogen vergeten.Een nieuwe decoder ?

gtjes

patoe

Reageer