Serieopnames in de update

  • 16 August 2017
  • 4 reacties
  • 179 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Ik erger me dood aan die serieopnames. Kunnen volgende punten eens serieus bekeken worden?
1. Vb. Op VTM neem ik "Met vier in bed" op. Rond 21u30 wordt de opname gedaan. Rond 00u wil ik die dan bekijken, maar die wordt dan al opnieuw opgenomen EN de reeds opgenomen aflevering wordt overschreven. Dus als die "nieuwe" opname pas bezig is, moet ik weer wachten tot er voldoende opgenomen is, want de eerste 5 minuten is toch niet wat ik wilde. Als ik de eerste minuten op "kijken" druk, dan verspringt alles en wordt de "nieuwe" opname gestopt en wordt de volledig opgenomen uitzending terug aangeboden. Maar als die opname niet meer gestopt kan worden, door op "kijken" te drukken, dan is de opname van 21u30 ook niet beschikbaar.
2. Voor ik ga slapen, wis ik ook alle afleveringen in de planning, die ik niet moet hebben, maar de volgende dag staan ze er toch weer allemaal. Als een klant een aflevering wist, betekend dat, dat hij/zij die niet moet hebben, dus waarom dan nog absoluut willen terugzetten.
3. Als een serieopname maar 1x per week uitgezonden wordt, dan kan ik de serie niet volledig wissen, als ik ze niet meer wil zien, omdat als er maar 1 opname in de planning staat, je niet de mogelijkheid hebt om de "serieopname te annuleren", je kan alleen die klaarstaande aflevering wissen. Gevolg: volgende week moet ik weer kijken of er geen aflevering klaar staat. Soms staat hij er, soms ook niet.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hey Elma, dat kan ik best begrijpen. Zoals je weet zijn onze TV ingenieurs continue bezig met de software te optimaliseren en verder te ontwikkelen. Soms kunnen er inderdaad 'bugs' inzitten die onze teams dan zo snel mogelijk proberen op te lossen. Software updates volgen elkaar vaak snel op. Als je me wat meer detail info kan geven over deze problemen zoals bijvoorbeeld bij welke specifieke opnames dit voorvalt, stuur ik dit door naar onze ontwikkelaars die dan met jouw feedback aan de slag kunnen gaan. Je mag dit via deze topic doorsturen of via privébericht naar Het Proximus Team.

Alvast bedankt en mijn excuses voor de hinder!
Reputatie 7
Badge +3
Hey Thomas, ik heb de ergste punten hierboven al vermeld.
1. Overschrijven van de originele aflevering, als de herhaling dezelfde dag is.
2. Door de klant gewiste items in de planning worden toch terug in de planning gezet
3. Serieopnames die ik niet meer wil zien, maar waarvan er maar 1 opname per week is, hebben niet de mogelijkheid "serieopname annuleren".
Ik zal dit ook nog naar het Proximusteam sturen.
Reputatie 7
Badge +4
Bedankt voor de feedback, bij deze is dit doorgegeven aan de betrokken dienst.
Reputatie 7
Badge +4
Er is een foutje gevonden op je decoder, we hebben dit van op afstand kunnen corigeren.

Door deze aanpassing zou je nu wel de serie opnames kunnen anuleren zonder dat deze terug komen. Best kan je de decoder nog eens volledig herstarten door deze kort van stroom te onderbreken.

Voor de afleveringen 1 tegen honderd en van Gaurdians kunnen we op dit moment niets terug vinden, als je nog eens deze problemen hebt wil je dan de afleveringen laten staan en ons hier melden zodat we het verder kunnen analyseren ?

Tenslotte voor het nieuws op VTM is het normaal dat je het 3x te zien krijgt omdat het nieuws op VTM steeds dezelfde ID gebruikt. Ik kan je wel aanraden om tv-replay te gebruiken om het nieuws te gaan herbekijken, dit blijft tot 36 uur na de uitzending beschikbaar via tv-replay.

Reageer