Beantwoord

Serieopname annuleren

  • 7 December 2017
  • 22 reacties
  • 1450 Bekeken

Ik slaag er maar niet in om serieopnames te annuleren.
Ik heb al twee keer telefonisch contact opgenomen, twee keer hebben ze me beloofd dat ze het in orde zouden brengen, maar ik wacht dus nog altijd...
icon

Beste antwoord door KimB 8 December 2017, 17:50

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

22 reacties

Ter info: ik weet niet of dit het geval is bij u maar er moeten zeker twee opnames van de serie opgenomen zijn om de serieopname te kunnen verwijderen, maar het kan dan nog zijn dat het niet lukt en proximus die moet verwijderen, dit zullen ze doen van zodra ze hier langs komen en zullen u dan verder vragen om een privébericht te sturen met meer gegevens over de opname
Beste Martin,
ik heb eerst de berichten op het forum bekeken, en dat geprobeerd, maar het lukt niet.
Nu via chat ook uitleg gekregen over reset van decoder, maar ook dat doet niks.
Heb hetzelfde probleem. Ik begrijp niet waarom het niet mogelijk is om een geplande serieopname te annuleren. Het verwijderen van een reeds opgenomen serie is een ander verhaal.
Een serie opname plannen is vrij eenvoudig te doen met de afstandsbediening; het annuleren van deze planning zou toch ook vrij eenvoudig moeten zijn?
het is inderdaad heel duidelijk dat Proximus daar nog met een serieuze onopgeloste bug zit !
en heropstarten en resetten van de decoder lost dit specifiek probleem meestal (om nog niet te zeggen nooit) niet op !
Alleen bij proximus kunnen ze die tot nu toe wissen .
Heb nog wat verder gezocht en het volgende gevonden.
Als je op de knop PVR drukt verschijnen zowel opgenomen afleveringen alsook de geplande afleveringen. Navigeer naar een geplande opname, druk op OK en daarna verschijnt de mogelijkheid om de opname serie te verwijderen. Een geplande opname voor morgen (onderdeel van een serie) heb ik op die manier verwijderd. Dus morgen weet ik of dit werkt.
heel grote kans dat die inderdaad terug nadien opduikt, maar je kan maar proberen de aanhouder wint zeggen ze altijd 😉
Reputatie 7
Badge +4
Christi, Albert, kunnen jullie iets meer uitleg geven, van welke serie wil je de planning annuleren? Staan er meerdere afleveringen van die serie in je planning of slechts 1? Krijgen jullie de optie in de menu om te annuleren of niet?
Reputatie 7
Badge +3
Ik annuleer een serie in de TV menu, als het niet in de planning lukt (omdat er bvb maar 1 aflevering in staat).
Als morgen blijkt dat de geannuleerde geplande serie niet terugkomt dan zal ik een wat uitgebreidere toelichting geven
Reputatie 7
Badge +4
Elma, kan je me even je lijnnummer doorgeven via een privé bericht? Je mag er gerust een voorbeeld bijzetten van een opname waar je problemen mee ondervind. Dan kijk ik het even voor je na.
De herhalingsaflevering van een geplande serie is vannacht niet opgenomen. Het annuleren van een geplande serie is dus gelukt. Ik had een dagelijks programma van NPO 1 als serie opname geprogrammeerd (een dagelijks programma wordt ook als een serie aangemerkt). Omdat dit programma 's nachts en ook nog eens 's middags wordt herhaald krijg je al gauw een omvangrijk en onoverzichtelijk aantal opnames. Daarom wilde ik die geplande serie annuleren.
Het opnemen, bekijken, verwijderen en annuleren kan met de afstandsbediening of met de Proximus TV app (op bijv. je I pad). Ik beperk me even tot de afstandsbediening.
Voor het opnemen (van een lopend programma, een toekomstig programma of serie), het bekijken (van een opgenomen programma), het verwijderen (van een opgenomen programma of serie) en annuleren (van een geplande opname of serie) spelen 3 knoppen van de afstandsbediening een rol, te weten de knoppen OK, TV guide en PVR.
De knop OK:
Als je lopend programma op wilt nemen (omdat je iets anders wilt gaan doen of omdat het programma zo interessant is dat je het later nog eens terug wilt zien) druk je op OK. Je ziet dan in het menu "opnemen" en (als het lopende programma onderdeel is van een serie) "serie opnemen". De rest wijst zich vanzelf.
De knop TV guide:
Als je een toekomstig programma wilt opnemen zoek je dit programma op in de TV gids. Druk op OK als jet programma hebt gevonden, in het menu verschijnt "opnemen" of "serie opnemen". De rest wijst zich vanzelf.
Als je een geplande opname wilt annuleren zoek je dit programma op in de tv gids (een rondje geeft aan dat een opname gepland is); druk op OK en selecteer in menu "opname annuleren". Dit geldt alleen voor eenmalige programma's. Om een geplande serie te annuleren moet je PVR gebruiken.
De knop PVR:
Deze dient om opgenomen programma's te bekijken en te verwijderen en om een geplande serie opname te annuleren. Druk op PVR en gaan naar "planning", daarin verschijnt de geplande serie. Druk 2 maal op OK en selecteer een (toekomstige) aflevering, druk nog een keer op OK en kies voor "serie annuleren".
Volgens mij moet dit werken; hopelijk heb ik het duidelijk genoeg uitgelegd.
Hoe je dit via de Proximus TV app kunt doen wil ik eventueel wel een volgende keer toelichten (als daar behoefte aan is).

De knop PVR:
Deze dient om opgenomen programma's te bekijken en te verwijderen en om een geplande serie opname te annuleren. Druk op PVR en gaan naar "planning", daarin verschijnt de geplande serie. Druk 2 maal op OK en selecteer een (toekomstige) aflevering, druk nog een keer op OK en kies voor "serie annuleren".
Volgens mij moet dit werken; hopelijk heb ik het duidelijk genoeg uitgelegd.

Bedankt voor de feedback.
Mijn gebuur heeft ook al een tijd problemen met annuleren van series en deze manier die je nu beschrijft (v5 decoder) had hij van een Proximus medewerker gekregen en (als ik mij nog goed herinner werd deze methode hier al ergens beschreven ook in één van de vele topics omtrent dit probleem), maar spijtig genoeg lukt deze methode niet bij mijn buur.
Langs de TV app heeft hij ook al geprobeerd, maar het lukt hem ook niet.

Maar gelukkig is het voor u dan toch wel gelukt.
Ik zit met hetzelfde probleem.
Wanneer ik geplande serieopnames dan manueel verwijder.... dan neemt de decoder ze toch op.

Dus ik zit met serieopnames welke ik helemaal niet kan verwijderen en dit zijn er veel.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb een V4 met de nieuwe NTE interface. Ook hier problemen met het verwijderen van geplande series, vooral van die die op de harde schijf komen. Die kan je wél verwijderen in de Android app. en komen daar dan niet meer terug, maar ze blijven wél staan in de TV interface. Je kunt enkel de geplande aparte opnames in de serie verwijderen, tot de serie leeg is, maar als de periode van de verwijderde opnames voorbij is, komen de daaropvolgende opnames toch weer terug in de planning van de TV.
Overigens komen na een Factory Reset soms vroeger verwijderde series toch nog terug. Die blijken ergens op de server te blijven hangen;dus de afzonderlijke opnames regelmatig wissen, of na opname natuurlijk.
Ook erg vervelend is, dat de herhalingen altijd ook worden opgenomen, ook als je ze op voorhand verwijdert uit de planning.
Reputatie 7
Badge +4
Chantal, Kan je ons je gegevens doorsturen via privé bericht? en een paar voorbeelden van opnames die je niet kan verwijderen en waarvan je al geprobeerd hebt om het manueel te verwijderen?

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Martin, als je ons dezelfde gegevens van je gebuur kan bezorgen kijk ik daarvoor ook eens na.

Sinjoor, ik heb jouw gegevens al eens doorgestuurd naar de ingenieurs van het tv platform. We houden je op de hoogte.
Bedankt KimB,

'k zal het met hem er eens over hebben.
Mvg,
Reputatie 7
Badge +1
kim B , bedankt.
Sinjoor,
ter info: inderdaad er blijft precies iets hangen op de server en aangezien ze vroeger van Proximus aangegeven hebbe dat er inderdaad een fout kan optreden in een sql database, (of zoiets, de juist benaming ontsnapt mij) en daarom, gelijk wat je ook probeert, kun je daar zelf niks aan veranderen en moeten zij deze fout eerst corrigeren, dus vermoed ik dat het nog altijd dit probleem zal zijn dat nog niet opgelost is, tenzij er meerdere redenen zijn, maar we zien wel wat hun antwoord hierop eventueel zal zijn.
Reputatie 7
Badge +1
OK, bedankt Martin.☺️
hier ook, dan op mijn smartphone gekeken en daar staat het niet tussen mijn planning. blijkbaar krijgt de decoder de serie opname er niet uit maar op de servers van proximus wel. maar omdat de decoder dan toch zegt ja serie opnemen, ontvangen de servers weer van ja serie opnemen en staat het weer op de servers en planning. decoder V4

Wat vrijwel altijd werkt is gewoon de serie opname annuleren via het tv menu en dan gewoon even wachten. Ik had dernet ook een serie opname geannuleerd en ik keek direct erna op dit gelukt was, dat was het niet, maar na ettelijke minuten te wachten was het toch gelukt. Dus een goeie tip is: heb even geduld

TUI: Het probleem is veel meer dat die opnames dagen erna niet verdwenen zijn of zelf verwijderde die gewoon terug komen, soms kan een herstart  dan helpen

NB: zijn wel topics van een jaar oud die eigenlijk beter afgesloten worden.