Serie opnemen niet mogelijk

  • 15 October 2011
  • 15 reacties
  • 1599 Bekeken

Is er iemand die dit probleem ook heeft?

Wij hebben in principe nog nooit een reeks kunnen opnemen.

We krijgen, bij het instellen, altijd te zien: "Sommige afleveringen kunnen niet worden gepland" ofwel "De opname kon niet worden gepland".

Bij Geplande Opnames zien we dan wel netjes een overzicht van de afleveringen die al dan niet zijn ingepland.

Ik heb hier een half jaar geleden heel veel contact over gehad met Belgacom.
Wat ik daar allemaal te horen kreeg. In ieder geval kende niemand het probleem.

(Ik kreeg zelfs te horen dat ik alle stroom moest uitzetten, niet simpelweg de decoder maar het hele huis, ook de frigo. Leuk volk werkt er bij Belgacom. Andere medewerkers vulden hun "fiche" in als volgt: klant is handleiding kwijt. Dus geen opsomming van het werkelijk probleem, maar een melding van een zogezegd verloren handleiding. Wat een gemotiveerd personeel zeg.)

Toen een techieker langs kwam, hoorde ik simpelweg dat het een gekend probleem was. Jammer van de verlofdag die ik ervoor heb ingezet. Hij heeft het toestel nog niet eens bekeken.
Telefonisch ging het naar een hoger niveau maar dat is ook weer gestopt.
Het probleem is nooit opgelost, en series opnemen gaat ook nog altijd niet.

Heel uitzonderlijk is ook dat er op een gegeven moment bij Belgacom simpelweg eenzijdig onze Belgacom TV uit het pakket is gehaald.

Zonder verwittiging of aankondiging.


Hoe zit het hier eigenlijk mee?


15 reacties

Hier kan je ook het één en ander terug vinden ivm opname problemen => http://nl.community.belgacom.be/posts/341ca4832f
Hoi,


Die post heb ik gezien maar dat gaat over opnames die al gebeurd zijn en daarna niet zichtbaar zijn.

Wij kunnen gewoon niet opnemen in serie..
Dan zou ik indien je het nog niet gedaan hebt eens een factoryreset van de decoder uitvoeren zie op mijn webblog =>

http://bgctv.skynetblogs.be/#FactoryResetbgcDec bovenaan de pagina.

Beste Chaney,

Er zijn inderdaad wat problemen met de serieopnames, soms volstaat het om de serieopnames te verwijderen uit de planning en daarna opnieuw in te plannen. Als dat niet werkt dan moet u de opnames één voor één inplannen.

Het probleem zal worden opgelost met de volgende firmware update van Belgacom TV. De firmware update zal binnenkort plaatsvinden.

Met vriendelijke groeten,

Eva van Belgacom.
Reputatie 7
Badge +1
Soms is het ook omdat sommige afleveringen op bepaalde dagen een conflict geven met andere ingestelde PVR-opnames, omdat de zenders die series niet altijd exact op hetzelfde tijdstip laten beginnen. Dan moet je helaas terug in de TV-gids op die aflevering gaan staan en terug op opname drukken. De aflevering wordt dan wel met 30d opgenomen en verdwijnt automatisch uit de serielijst bij de geplande opnames en komt apart in die lijst. Serieopnames kunnen helaas niet op de server (nPVR) anders zou men de conflictgevende afleveringen automatisch met 30d in de serielijst kunnen laten komen.
Beste,

wij hadden nog steeds een zeer oude digicorder waarmee we niet konden opnemen.

ik ben vandaag naar een belgacom center geweest achter een nieuwe waar wij wel mee kunnen opnemen hadden ze ons gezegt.
ons abbonement was ook al in orde daarvoor wisten ze mij te vertellen.

maar als ik nu iets probeer op te nemen komt er op PVR niet beschikbaar?

Wat moet ik hieraan doen?

MVG
@ https:///people/adaf39ea51 , Wat is je VDSL profiel ? kan je eens posten wat je op de webinterface ziet. Klik Hierop => http://192.168.1.1

Op 23 oktober komt er een nieuwe update.
Probleem zou dan van de baan moeten zijn.

Mvg
Reputatie 7
Badge +1
Het zal me benieuwen wat er op 23 october zoal zal "gefixed" worden...krijgen we daar nog info over hier in de community ?
Reputatie 7
Badge +1
Vandaag zelfde probleem met HIV+ als gisteren met "Goddelijk monster". Bij checken rond 18.30u geen vuiltje aan de lucht in de lijst van de serieopnamelijst. Bij het starten komt er weer een x-je in het cirkeltje, dus het programma wordt niet opgenomen. Vermits ik "standby" was heb ik het vanuit de TV-gids terug gepland (alhoewel het daar met een x-je in een cirkeltje stond) en het kwam automatisch in nPVR te staan en startte onmiddellijk...gelukkig waren ze iets telaat met het programma, zodat ik niks moet missen. Er is dus iets mis aan het lopen met di seriepnames. Die zijn nochtans al maanden behoorlijk betrouwbaar...buiten begrijpelijke conflicten met andere geplande programma's wegens verschuivende begintijden

Ik heb nu uit voorzichtigheid al de serieplanning deze week vanop afstand dubbel gepland op het netwerk (nPVR). Raar maar waar, dat kan vanop afstand, maar niet vanop de decoder.

Ik ga voor de vorm morgenvroeg eens een factory reset van de decoder doen. Al verwacht ik zer niet zoveel van. Het zal wel een systeemfout zijn denk ik.
Blijkbaar is er nu een update uitgevoerd.

Vanavond iemand gesproken van de helpdesk, hij heeft een code naar de decoder gestuurd. Toen ik thuiskwam was hij inderdaad ge-reset.

Hij verzekerde mij dat het algemeen probleem van het serie opnemen was opgelost.

Maar, raad eens... Serie opnemen kan nog altijd niet.

Ik ben het een beetje beu aan het worden.

Als ik elke dag alsnog m'n programma's moet instellen kan ik net zo goed een DVD recorder gebruiken.

Dus de update is doorgevoerd maar het afgelopen jaar kan ik al geen series programmeren.

Belgacom los de problemen op a.u.b.
Ik heb al meermaals ondervonden dat als je programmeert, je tegelijkertijd slechts 1 serie kan opnemen, dus slechts één serie op hetzelfde tijdstip programmeren en dan is er geen probleem. De andere opname gewoon nPVR voor 30 dagen beschikbaar.

Telkens als ik twee series tegelijkertijd geprogrammeerd staan, wordt er slechts één serie opgenomen.
ergens logisch gezien series steeds op de harde schijf van de decoder opgenomen worden, dus maar 1 opname tegelijkertijd

ik had raar fenomeen bij het aanzetten van decoder vanavond, bij aanzetten knipperde het blauwe lichtje aan/uit, maar verder niets - kreeg er geen leven in. stekker uitgetrokken en is dan wel opgestart

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Je kunt wél meerdere series tegelijk programmeren, zeker als het op dezelfde zender is. Als dat niet het geval is moet je opletten dat de afleveringen niet overlappen, want het kan voorkomen dat er afleveringen zijn die op bepaalde dagen wel overlappen, omdat de zenders met het beginuur durven schuiven. Dat is hier al meermaals gezegd. Je moet dus de planningslijst regelmatig checken, zeker die van de series, of er op bepaalde dagen geen conficten zijn en zoja moet je dan vanuit de TV-gids op die dagen die aflevering(en) terug als opname ingeven. Die gaan dan automatisch in nPVR (30d) en verdwijnen ook automatisch uit de serielijst en komen in de normale planning terecht.

BTW wat was nu die update van 23 october (dat was verleden zondag) ??? heeft er iemand van jullie iets gemerkt ?
dat zal wel de rel5.reno.myrioi--31 firmware update geweest zijn, sinjoor71. zo'n update wordt trouwens niet overal op hetzelfde moment gepusht, dus een echte datum kan je er niet op plakken.

behalve de iets andere look van de tv gids heb ik nog niet veel verschil ervaren. de netwerkopnames lopen nu wel goed, maar dit heeft volgens mij niet met deze update te maken, want deze problemen waren al opgelost voor de firmware update door in gebruikname van extra servers

goed weekend

mvg

Reageer