Radioline: nieuwe radio app met meer dan 60.000 radiozenders en podcasts

  • 19 January 2017
  • 32 reacties
  • 6403 Bekeken

Reputatie 7
Badge +2
De app bibliotheek op je decoder is uigebreid met wel een heel interessante gratis radio app: Radioline. (was al een tijdje beschikbaar op de swipebox, maar nu ook op je TV decoder) Je kan er ongelooflijk veel stations mee ontvangen (ether- en internetstations). Heel interessant als je in de stemming wil komen van je volgende vakantiebestemming. Maar ook als je graag eens iets anders wil horen. Ook de meeste webradio's zijn er te vinden. Zeker in NL en FR zijn er veel webradio's met specifieke muziekgenres, soms zonder reclame (bv FIP van Radio France). Je kan de stations die je vaak beluistert als favoriet aanduiden. Die krijg je dan mooi in een overzichtscherm. Heel mooi werk en ik hoop dat PX iets gelijkaardigs kan doen voor TV zenders. Er zijn ook veel nieuwszenders en andere via het internet te ontvangen. Die bundelen in een app zou heel interessant zijn.

persbericht: https://www.proximus.com/nl/news/proximus-tv-acquires-catalog-60000-radio-stations-and-podcasts

32 reacties

Reputatie 3
Badge +1
is niet te vinden op mijn decoder v5 mini onder apps
FYI: De app is al beschikbaar.

Ga naar:

On Demand; vervolgens APPS en klik op starten, dan gaat deze gedownload worden en is deze beschikbaar via de PVR knop en dan Mijn APPS.

https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/radio-applicatie-37095#
is niet te vinden op mijn decoder v5 mini onder apps

Toegang krijgen tot Radioline op Proximus TV is heel eenvoudig: het volstaat de app te installeren vanaf het menu van Proximus TV in de rubriek
shop > toepassingen.
Zodra de app is geïnstalleerd, kunnen de gebruikers Radioline vinden in de rubriek
'mijn bibliotheek' > mijn toepassingen.

Is hier nu ook in orde gekomen, niettegenstaande de laatste softwareversie er op stond was het pas mogelijk om de app terug te vinden na reset, het wondermiddel :)
Reputatie 3
Badge +1
werkt nu ,maar heb mijn decoder opnieuw moeten opstarten
Hey Koen, Inderdaad dat was bij ons ook het geval zoals hierboven aangehaald
https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/radio-applicatie-37095/index1.html#post565269
Reputatie 6
Badge +2
Wie een V4 decoder bezit zoals mezelf moet een SwipeBox gebruiken, voor een V5 en V5 mini is dat niet vereist.
Ik was zonet aan het lezen hier dat je duidelijk niet de enige bent die ongeduldig zit te wachten hierop.
Reputatie 3
Badge +2
Prachtig eindelijk verlost van die zeveraars op VRT radio zenders. Keuze genoeg en niet meer steeds dat getater en dezelfde nummers. Ook eerst decoder terug moeten opstarten nu werkt het prima. Goed initiatief van PROXIMUS.
Hopelijk komt radioline ook beschikbaar voor V4 decoders. Zijn er nog V4 gebruikers die radioline niet kunnen gebruiken? Hopelijk komt de nieuwe NTE software op de V4 decoders want ik ben wel erg benieuwd naar deze nieuwe functie... Ik ben nu een beetje ontgoocheld...
Reputatie 6
Badge +1
Geweldige App! Hopelijk volgen er nog andere. Ik had wel al TuneIn op de Smarttv, nu heb ik Radioline op beide TV's. Dankzij de Radioline app. Werkt super goed en snel. Dit is wel een serieuze uitbreiding van Radiozenders, alles is er gewoon. Ook mijn favoriete Spaanse zenders, Las 40 en Cadena 100. Ook fijn om naar de Nederlandse Sky Radio, Radio Veronica en Extra Gold te kunnen luisteren, en nog zoveel meer. Heb wel even de decoders moeten herstarten en toen was de app beschikbaar.
Ik zie enkel google maps en 11 bij de apps op mijn V4. Hopelijk wordt radioline ook toegevoegd. Want als we moeten wachten wanneer de NTE software komt voor de V4. Onlangs was er nog een nieuwe software update voor de V5. V4 decoders blijven in de kou staan. Als ik eens naar buiten kijk zal dit wel normaal zijn zeker?!
Reputatie 6
Badge +1
Ik zou zeggen probeer hem te ruilen, het is echt een heel groot verschil
Na uren zoeken en herstarten van mijn B-Box vond ik de app RadioLine nog steeds niet op mijn tv. Na reset van de decoder kwam het miraculeus te voorschijn! Heeeeeeeerlijk, eindelijk veel keuze in muziek, zonder gebabbel ertussen!!
Een b box 3 heb ik wel. Maar dat zal wellicht niet veel veranderen dat radioline enkel werkt op V5 decoders... Ik ben eens benieuwd wanneer de V4 decoders de update zullen krijgen...
Inderdaad het type bbox speelt daarbij geen rol het blijft afwachten op de software update die toch al geruime tijd bij Proximus onder test staat.
Straks zullen er in de toekomst misschien nieuwe of hd zenders komen die ook enkel via de V5 te bekijken zijn. Ik vind dat de V4 decoders eveneens moeten voorzien worden met de nieuwste software... Of ik ruil hem om voor een V5 of ik wacht nog wat geduldig af zoals reeds maanden...
Geweldige App! Hopelijk volgen er nog andere.Heb de decoder volledig moeten resetten
schakelaar op 0 en dan op ^en tv te samen indrukken en decoder terug aanzetten, vanaf dat hij opstart staat er waking up en direct loslaten.Dan volledige reset, indien niet heb je te lang op beide toetsen gedrukt.
Fantastische het aanbod met de vele zenders.
Reputatie 2
Badge
Mooi iniatief heb er al een paar geprogrammeerd tussen de favorieten zoals Rolradio 24 u non stop oldies, Rgroldies en Opsinjoor.
Kan ik deze app gebruiken via mijn decoder zonder dat de televisie op staat?
Reputatie 7
Badge +2
Kan ik deze app gebruiken via mijn decoder zonder dat de televisie op staat?

Je kan enkel luisteren naar de zenders als je die via de TV hebt gekozen en je decoder is aangesloten op je stereo installatie.

Radioline heeft ook apps voor bepaalde tuners, smartphones en tablets. Deze kan je ook aansluiten op je stereo installatie en maakt het switchen van zender misschien iets makkelijker.
Ik had gehoopt om geen aparte tuner te moeten plaatsen. Als ik het goed begrijp, moet nu de tv aan blijven staan wanneer ik de app wil gebruiken.
Reputatie 7
Badge +2
Inderdaad, dat is het beste als je vaak van zender verandert. Als je de hele dag naar dezelfde zender luistert, kan je de audio uitgang van de decoder met je hifi installatie verbinden en de TV uitzetten.
Bij sommige TV's kan je via zijn instellingen ook zorgen dat alleen nog de TV versterker actief blijft en al de rest op non-actief.
Martin, hoeft mijn scherm dan niet aan te staan en hoef ik dan geen tuner aan te kopen?
neen de app staat op de decoder en de klank wordt via HDMI (net zoals een tv programma) naar je TV gestuurd

Reageer