Beantwoord

QRdecoderv6

  • 1 February 2018
  • 56 reacties
  • 2374 Bekeken

nieuwe decoder (QR v6) geïinstalleerd. alles werkt behalve opgenomen films/series bekijken.... bij keuze KIJKEN gaat scherm op zwart en duurt het bijna 5 minuten voor er iets gebeurt ... dan verschijnt opgenomen beeld in rechter bovenhoek maar niet in volledig scherm ... soms geeft decoder 'serverfout, deze media niet beschikbaar ' aan .... kan iemand hier helpen ? Of moet ik de 'oude' decoder terug aansluiten ???
(had met nieuwe decoder ook al iets opgenemen als test en dat geeft hij ook niet weer ..)

hugo.vancamp@skynet.be
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 6 February 2018, 15:25

Bekijk origineel

56 reacties

Badge
Beste,
Hier sinds donderdag 01/02 de test decoder in gebruik...

Installatie kon NIET worden voltooid er kwam steeds een fout na het ingeven van het lijnnummer. Ook de oude decoder kon ik niet deactiveren want kwam er een melding dat er een technisch probleem was.

Na telefonisch kontakt met de helpdesk en het vragen van een expert blijkt dat mijn tel nummer niet mijn lijnnummer is. Dit is gekomen na het aanvragen en installatie van VOIP. Mijn lijnnummer is ook niet te vinden op mijn factuur, mss dit toch ergens plaatsen op factuur om installaties in de toekomst zonder probleem te laten verlopen!

Bij het opvragen van een opname krijg ik ook een zwart scherm hierna kan ik zelfs geen tv meer kijken en dien ik de decoder ff zonder stroom te zetten en opnieuw te laten opstarten, tv ok opnames niet ok terug spanningsloos zetten om tv te kunnen zien!

We zijn nu tester maar waar kunnen we de bevindingen doorgeven? Hoe worden we op de hoogte gehouden van de problemen die gemeld worden en of wanneer en hoe deze opgelost gaan/kunnen worden?

Uiteraard zou ik graag mijn opnames kunnen bekijken, graag feedback aub!

thx

mvg,
Geert B
Kun je uw lijnnummer ook niet zien op je Myproximus http://proximus.be/login ?
Ik denk dat het gewoon de bedoeling is van je problemen door te geven hier op het forum en dat ook de oplossingen die proximus medewerkers zullen langs deze weg gegeven worden.
De vlugste manier om een techniesch probleem zal wel nog zijn door support te bellen op 0800 22 800, dat doe ik toch op deze manier als ik vlug wil geholpen worden, ik heb persoonlijk nog nooit een uur aan de telefoon moeten hangen om binnen te geraken, maar hier op het forum zijn er precies toch veel die wel af te rekenen hebben met zeer lange wachtijden en heb ik blijkbaar meer geluk, mss ook proberen via een chat sessie voor wie niet binnen geraakt !?
Reputatie 5
Badge +1
Martin, is je lijnnummer dan niet je telefoonlijn nummer ?

Ro
het lijnnummer is inderdaad normaal je telefoonnummer, maar iemand die bv een pack heeft waar geen telefoon inzit krijgt een fictief telefoonnummer wat aangegeven wordt als lijnnummer.
Bijvoorbeeld, aangezien ik een pack heb met telefoon inbegrepen staat bij MyProximus
onder "Phone Line" het telefoonnummer en onder "Proximus TV" dit zelfde telefoonnummer als lijnnummer.
Reputatie 5
Badge +1
Martin, bedankt voor de reactie.
Het is zoals ik het dacht, maar een bevestiging ervan kan nooit kwaad.

Is het nu zo dat iedere tester van v6 met problemen zit ?
Dan schort er toch iets aan het product .... krijg je ook niet de indruk Martin ?


Ro
vind ik wel ook heel raar, aangezien deze v6 decoder bij proximus medewerkers thuis ook uitgetest werd voor ze die aan de klanten verdeeld hebben die in aanmerking kwamen voor de test.
Dus zou ik toch veronderstellen dat ook die medewerkers ook met de v6 de zelfde problemen moeten ondervonden hebben, en als dat bij hen ook het allemaal het geval was , kan ik mij toch moeilijk inbeelden dat proximus dan toch zou beslissen om die bij de testklanten uit te delen of stonden ze onder tijdsdruk van hogerhand, aangezien het toch een hele tijd is dat ze met vertraging zitten om ze onder de klanten te laten testen ? ik weet het ook niet juist?.
Als er hier maar blijven meldingen komen van problemen met de v6 dan zal er inderdaad iets serieus scheef zitten aan dit product.
Zijn dat geen decoders van Huawei? kun je dat ergens zien op een label op de v6?
Misschien hebben die minder ervaring op dit gebied, enfin wie weet?
Reputatie 5
Badge +1
Martin, ik deel je mening.
Zo'n product moet toch iets zijn dat je out of the box onmiddellijk moet kunnen installeren en in werking krijgen.
Dat is toch de basis die je mag verwachten.

Het testen zou eigenlijk dienen te zijn controle op de toepassingen en het gebruiksgemak.
Niet ... de moeilijkheden om het gestart te krijgen , oplossen ...

Vreemde situatie.

En opmerkelijk... het blijft stil vanuit Proximus hoek ... of is dit omdat het nu weekend is (sic).

Ro
Reputatie 7
Badge +4
Dag Geert, dit is inderdaad een bug bij de V6, onze engineers zoeken hier een oplossing voor in de volgende update. Bedankt om ons dit te laten weten. MVG, Wim
Vandaag audio kabeltje aangesloten op decoder ,werkt prima alleen spijtig dat er geen display voorzien is ,moet tv opzetten om te zien welke zender ik nodig heb 😞 ..
Als bijkomende info: topics omtrent de V6 decoder:
V6: geen beeldsignaal, wel geluid & menu
Daarnet decoder uitgevallen (zonder reden ) ,terug opgestart en geen geluid ....Decoder zonder stroom gezet en is terug opgestart geen geluid .....
Gebeld proximus (decoder gereset , geen geluid ) medewerker heeft dan het ganse systeem gereset en na 10tal minuten beeld en geluid ok , maar nu geen wifi (medewerker ging >>gaat terugbellen ????....)
PPppffff
Resetten van de v6 is toch al een stuk eenvoudiger dan bij de vorige decoders.
gewoon het reset knopje enige tijd ingedrukt houden met fijn voorwerp. MVG, Wim
Reputatie 2
Badge
Installatie van de V6 decoder liep bij mij vlekkeloos. De afstandbediening in de bluetooth modus werkt voortreffelijk in tegenstelling tot de gebrekkige en storingsgevoelige RF functie van de v5c decoder ! Verder is er nu een direct een omzetting van het videosignaal naar full HD 1080P. Ik heb tevens de analoge audio uitgang via een minijack naar 2xRCA kabeltje verbonden met een versterker zonder problemen. Voorlopig zie ik enkel pluspunten. Decoder heeft vooral een meerwaarde voor UHD schermen. Uiteraard moet er dan UHD content aanwezig zijn, hetzij via Netflix of via de youtube app dat momenteel nog niet aanwezig is. Er zal binnenkort ook worden getest met een UHD streaming kanaal.
Daarnet decoder uitgevallen (zonder reden ) ,terug opgestart en geen geluid ....Decoder zonder stroom gezet en is terug opgestart geen geluid .....
Gebeld proximus (decoder gereset , geen geluid ) medewerker heeft dan het ganse systeem gereset en na 10tal minuten beeld en geluid ok , maar nu geen wifi (medewerker ging >>gaat terugbellen ????....)
PPppffff

Opgelost ,alles ok !!
[faingng schreef]
[ " in tegenstelling tot de gebrekkige en storingsgevoelige RF functie van de v5c decoder !"]

Wat voor last ondervind je dan met de remote in RF, wat beïnvloed of stoort uw RF remote?
ik heb daar tot nu toe op de v5c geen last mee gehad.

[faingng schreef]
[minijack naar 2xRCA kabeltje verbonden met een versterker zonder problemen.Voorlopig zie ik enkel pluspunten]

hier werd wel een minpunt aangehaald die ook bij de vroeger decoders bestond dat je op het display de gegevens van het radiokanaal niet kunt volgen en bijgevolg de tv hiervoor moet gebruikt worden.
Reputatie 2
Badge
Martin. bij de grote overschakeling naar de compacte v5 decoder waren er heel wat problemen om de afstandsbediening in RF modus te laten werken. Er zijn toen wat software-updates geweest die echter lang op zich hebben laten wachten om dit euvel op te lossen. Op een bepaald moment is er zelf een omwisseling geweest van een hardwareversie van de afstandsbediening. Zelf heb ik kunnen vaststellen dat het verplaatsen van de decoder het probleem kan oplossen. Je moet maar eens verder in dit forum kijken.

Ik had ook wel liever een display gehad, maar dat je hiervoor je tv moet opzetten om radio te kunnen beluisteren zoals hier wordt aangehaald gaat me een brug te ver. Gewoon op de toets radio drukken gevolgd door het zendernummer 800 (bvb. Radio 1) is voldoende.

De beeldkwaliteit wat volgens mij het voornaamste criteria is zal ik binnenkort eens vergelijken door beide decoders op 2 afzonderlijke HDMI connectoren te verbinden. Zelf raad ik de testers aan om niet meteen jouw oude decoder te deactiveren. Pas na de testperiode kan je een beslissing nemen, ofwel beide decoders houden, ofwel een keuze maken. Uiteraard als je beide houdt zal je huur moeten betalen voor 2 decoders.
Dat er problemen geweest zijn met remote op RF dat klopt maar zijn al een ruime tijd achter de rug en inderdaad dat werd hier in verschillende topics aangehaald maar nu werkt dit toch bij mij zonder problemen en bij anderen volgens mij ook want er komen geen klachten meer , v5c staat bij mij achter de TV opgesteld waardoor IR niet werkt en ik verplicht ben om op RF te werken.
Badge
Aan Faingng en Martin,

1. Oude decoder V4 in werking en verbonden met HDMI1 . Deze continu in werking laten, vermits geactiveerd bij Proximus.
2. Nieuwe V6 decoder verbinden met HDMI2 en activeren bij Proximus.
Kunnen deze twee in werking blijven, actief en kan je op je tv kiezen tussen HDMI1 en HDMI2 te kijken, dit om in de test bijvoorbeeld duidelijk het verschil te kunnen onderscheiden.
Beide decoders zijn verbonden met een het WIFI bridge toestelletje dat bij de tv staat. Er zijn twee uitgangen aan om signaal te verbinden met decoders.

Werkt dat volgens jullie ?

Jan
Ja indien je TV mogelijkheden dit toelaten, controleer dit hier
>
https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/producten/proximus-tv-abonnement/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html
Als je daar bv ziet staan 1xHD en 1xSD dan kun je ze niet beide in HD gebruiken.
Als je minimum lijnsnelheid hoog genoeg is zal dit geen probleem zijn
>
http://proximus.be/internetsnelheid
Badge
Martin, bedankt voor de reactie.
We kunnen inderdaad 3 HD tv's aansluiten, er zijn er momenteel 2 in dienst.
De snelheid kan ik op dit moment niet nazien, krijg steeds een foutmelding op het scherm. Maar als bijv. de decoder V4 afgeschakeld wordt van de wifi-bridge, is enkel de test V6 in gebruik. Wanneer we terug naar de V4 willen, steken we die in de wifi-bridge contectie en trekken de V6 uit. Zo switcht je eigenlijk tussen de twee.
We proberen maar een beeld te krijgen van een mogelijke technische opstelling .
Zou dit ok kunnen zijn ?

Jan23
Als beide decoders geactiveerd staan op je lijn wordt er TV bandbreedte voor deze decoder voobhouden dit wil zeggen dat het niks uitmaakt of je de v4 decoder uit trekt via utp bv of stroomloos zet of in standby laat staan je kan hem even goed in standby laten staan.
Het maakt alleen uit als je de v4 van de lijn deactiveerd dan wordt die bandbreedte niet meer voor TV gereserveerd.
Badge
Martin,

dank voor je technisch inzicht . We leren toch weer iets bij.
Maar als Proximus stelt voor mijn lijn dat er drie HD tv's kunnen operationeel zijn, dan is dat toch een geruststelling in die zin, en zou ik toch de configuratie kunnen behouden, zoals ik dacht . Een tv met decoder in werking en de tweede tv die een 4K is, met V4 enV6 simultaan verbonden en keuze via HDMI1 en HDMI2 .
Ter info , de gegevens van Proximus hierbij .
Inderdaad je redenering is correct.
Reputatie 7
Badge +4
Hugo, kan je de decoder even herstarten en nu even opnieuw proberen aub? De IT dienst heeft dit voor je nagekeken. Groetjes, Charlotte.
Reputatie 2
Badge
Gisteren 05/02 de nieuwe V6 ontvangen, het in dienst stellen is vlot verlopen.
Op de V5 (nu aangesloten op een tweede TV) waren al 2 opnames geprogrammeerd voor 's avonds.
Toen de opnames gestart waren was de led REC op de V6 niet opgelicht en op de V5, die toen in stand-by was) was de aanduiding dat opname bezig was wel opgelicht.

Misschien is dit normaal omdat de opnames al op de V5 geprogrammeerd waren en de V6 daarna in dienst is gesteld?
Als een opname geprogrammeerd wordt op de V6, moet dan de led REC op de V6 oplichten?

Reageer