Beantwoord

QRdecoderv6

  • 1 February 2018
  • 56 reacties
  • 2372 Bekeken

nieuwe decoder (QR v6) geïinstalleerd. alles werkt behalve opgenomen films/series bekijken.... bij keuze KIJKEN gaat scherm op zwart en duurt het bijna 5 minuten voor er iets gebeurt ... dan verschijnt opgenomen beeld in rechter bovenhoek maar niet in volledig scherm ... soms geeft decoder 'serverfout, deze media niet beschikbaar ' aan .... kan iemand hier helpen ? Of moet ik de 'oude' decoder terug aansluiten ???
(had met nieuwe decoder ook al iets opgenemen als test en dat geeft hij ook niet weer ..)

hugo.vancamp@skynet.be
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 6 February 2018, 15:25

Bekijk origineel

56 reacties

Badge
Test met decoder type 6 blijkbaar juist gestart. En op forum al twee testers met problemen.
Is hier geen centraal meldpunt opgericht als begeleiding, zodat deze mensen onmiddellijk en rechstreeks geholpen worden ? Soort technische standby voor deze testers.
Lijkt nogal amateuristisch .
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Hugo, ik heb dit doorgegeven aan de it dienst, we houden je op de hoogte. Groeten Geert

Veel kan helpen door de decoder eens te herstarten zie link: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html
Mss is het ook beter van de oude decoder gewoon in dienst te laten en de nieuwe v6 op de een andere HDMI ingang aansluiten van het tv toestel zodat er bij problemen je gewoon van HDMI ingang kan schakelen op je tv als de v6 faalt zodat de huisgenoten toch direct kunnen verder kijken 😉
heb reeds aantal keer moden en decoder terug opgestart .... resultaat : nil !
vorige decoder gaf ook veel beter HD beeld !!!!
ik bel morgen met Proximus en als we er niet uit raken dan liever de oude decoder terug in werking ...
wij zouden hier in Deurne (Drakenhoflaan) in zeer nabije toekomst glasvezel krijgen ... misschien zou dat helpen ??
Badge
Dergelijke situatieschets geeft duidelijk moed aan de andere potentiele testers van deze nieuwe modem.
Is hij in de voorbereidende fase door "Proximus personeel" voldoende uitgetest op zijn reliability ?
Badge
Is de suggestie die Martin doet technisch haalbaar ? De twee decoders in dienst en via verschillende hdmi poorten de verbinding met tv leggen, zodat er als nodig kan geswitched worden?
Geeft toch een vorm van zekerheid bij slecht functioneren van v6.
Of is het hier bij mr. Van Camp maar een ongelukkig toeval ?
Dit is haalbaar indien je lijnsnelheid voldoende hoog is en het aantal HD decoders die je kunt aansluiten kun je zelf opvragen hier >
https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/producten/proximus-tv-abonnement/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html
Reputatie 7
Badge +3
Dag Hugo Van Camp

Via onderstaande link kan u een happy house technieker boeken. Hij kan dan eens komen kijken wat er juist misloopt. Groeten Els

https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_happy_house_new/particulieren/producten/r-orphans/forms/happy-house.html
Badge
Martin, dank je reactie.
Toch bedenking : je decoder die nu aangesloten is , gewoon aangesloten laten. V6 bij installeren. Gewoon antennekabel naar v6 leiden en "proberen " in werking te stellen. Lukt dat niet, antenne terug versteken naar bestaande decoder. Kan dat ?
Heb altijd gedacht dat je een decoder diende te laten activeren , en de andere desactiveren... of zie ik dat verkeerd ?

Jan23

Aan de heer Van Camp, kan je ons op de hoogte houden van de verdere evolutie in je decoder configuratie ?
Via die link die ik u gegeven heb
> https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/producten/proximus-tv-abonnement/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html
kun je bv zien staan 2xHD + 1 SD of 3xHD
indien je minimum 2xHD ziet staan kun je bij een reeds geregistreerde decoder een tweede aansluiten bv de V6 en als je die aansluit zul je wat gegevens moeten invullen zoals lijnnummer enz... en als je dit doorlopen hebt staat die ook geregistreerd op je lijn.
dus vb:
bbox3 > utp kabel > decoder v5 > HDMI kabel> TV (ingang bv HDMI 1)
" " " " " > utp kabel > decoder v6 > HDMI kabel > TV (ingang bv HDMI 2)

nu kun je door op je tv HDMI ingang 1 of 2 te kiezen repectievelijk kijken via v5 (oude decoder) of de V6
Beste ,ben geselecteerd om de nieuwe decoder te testen ( moet deze nog ontvangen ) maar als ik de beschrijving lees in de link van de mail die ik gekregen heb staat er iets in dat ik niet goed begrijp ,ik citeer " (Als tester geniet u de volgende voordelen: gratis huur van de testdecoder tot 28/02/18 + gratis TV Replay+ tot 28/02/18 + 10 gratis VOD-credits (+ 5 gratis VOD-credits per teruggestuurde e-survey). De eerste gehuurde VOD's zijn gratis. U kunt tot 20 gratis VOD's opsparen.)"
Terwijl er in de mail gewoon staat dat testperiode gewoon loopt tot 31/07/2018, zou u dit kunnen verduidelijken aub !!

peudriver
Gisteren mijn v6 decoder aangesloten maar tot nu toe alleen maar problemen. Bij kijken naar opnames 5minuten zwart beeld en dan een serverfout. De decoder moet ik dan volledig uitschakelen om weer gewoon tv te kunnen kijken. Hoe kan dit opgelost worden?
Verder geeft de oude v5compact decoder nu ook problemen via powerline adapter. Heeft ineens te weinig bandbreedte voor HD modus. Graag uw hulp hiermee
Badge
Is dit een topje van de ijsberg ? Zijn er al testers met positieve ervaringen ?
Als dergelijke problemen zich voor doen, is dan de pretest wel grondig geweest ?

Test v6 afblazen tot meer zekerheid ?
Reputatie 7
Badge +3
Dag Erwin, kan u via onderstaande link u klantgegevens even doorgeven? Groeten Els

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Gisteren mijn v6 decoder nog ontvangen en direct geïnstalleerd , geen problemen ,beeld en geluid ok !!
Alleen vind ik het jammer dat het audiokabeltje ontbreekt (je bent genoodzaakt uw tv op te zetten indien je radio wilt) , dus naar de proximuswinkel geweest maar helaas is deze decoder nog te onbekend ...
Geen kabeltje !!!
Wordt vervolgd !!

Peudriver !
Is dit dan niet het zelfde kabeltje als van de v5 compact, dus zo'n "mini scart din stekker" naar "tulp stekkers".
Reputatie 7
Badge +4
Vermoedelijk, als je de "audio" ingang bedoelt, zal je een 3.5mm AUX-kabeltje bedoelen. Inderdaad niet standaard meegeleverd...
ja inderdaad want op de V6 is er geen scart (mini-din) meer voorzien als ik het goed voor heb!
Reputatie 7
Badge +4
Klopt, geen Scart-aansluiting meer voorzien.
Bedankt voor de bevestiging 👍
Op de decoder is wel een optische uitgang voorzien maar aangezien er op mijn tv meerdere externe toestellen staan moet ik wel aan een kabeltje zien aan te geraken ( https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/thumb/FC/0/5/6/6/9000000011396650_1.jpg ), is dit dan het juiste ??
't is te zien wat je aan de andere kant hebt van ingang aan je geluidsversterker is het ook een 3.5 mm jack of iets anders
Het is een soundbar , vroegere decoder had 2 uitgangstekkers (wit en rood ) en een enkel ingang stekkertje
3,5 mm...
heeft je soundbar een ook een 3.5mm audio jack aansluiting dan zou een kabeltje aan beide kanten een 3,5 jack stekkertje moeten hebben.
of als je soundbar tulp stekkers heeft dan
Hiervoor een 3,5 mm mini jack, RCA (tulpstekker) kabeltje gebruiken
Inderdaad de soundbar heeft een 3,5mm audio jack ,bedankt voor de respons !!

Reageer