PVR opnames kwijt na updates en factory reset

  • 20 August 2012
  • 5 reacties
  • 432 Bekeken

Gelukkig overkomt niet iedereen hetzelfde maar onderstaande is mij helaas overkomen met dank aan die geweldige updates...

- Van een paar series had ik ruim meer dan 10 afleveringen opgenomen voor de eerste update; bij de eerstkomende nieuw opgenomen aflevering na de update kwamen wellicht de opties niet meer overeen tussen reeds opgenomen en geprogrammeerde afleveringen, waardoor ik een hele reeks afleveringen uit een paar series kwijt speelde

- na een advies tot factory reset kwam ik echter van de regen in de drop want nu ben ik bijkomend meerdere volledige series kwijt, verschillende series lijken op eerste zicht nog ok maar hebben telkens 2 aan 2 identieke afleveringen maar tussenliggend zijn er afleveringen verdwenen, daarnaast ben ik ook een aantal gewone PVR opnames kwijt (niet-series dus) en van wat daarvan over blijft staat er ook hier eentje dubbel in de PVR lijst

Concreet zakte ik van 97% naar 57% opnames op een voordien vrij stabiele decoder. Een reeks meldingen aan 0800 22 800 leren dat

- de decoder best niet boven de 90% zit bij een factory reset want dan kan het blijkbaar voorvallen dat opnames zomaar verdwijnen

- men bij belgacom volop aan het testen is met serie opname aanpassingen en dit allemaal beter zal gaan werken na een nieuwe grote update in september

- bij elk opname-probleem of bij twijfel aan de geplande opnames kan je best een geplande opname/serie volledig verwijderen en opnieuw instellen zodat opties niet in conflict komen

- opnames blijvend bewaren op de harde schijf van de decoder is en blijft een te onzeker medium: ook na volgende grote update in september gaat belgacom niet zomaar garanderen dat er geen opnames kunnen verdwijnen

5 reacties

Ja dat ze niet kunnen verzekeren dat opnames verdwwijnen is normaal want je wordt ook aangeraden om op je pc regematig backups te nemen van belangrijke data.

de grote meerderheid vergeet dat wel eens te doen maar het is dus altijd mogelijk dat het vroeg of laat eens zal gebeuren.

Van die FacR en verlies van opnames als je boven de 90 % zit is iets dat ik tot nu toe nog niet vernomen heb.

Ik dacht nochtans dat daarvoor een stuk op de harde schijf appart voorzien was zoals dit ook voorzien is bij pauseren van een Programma,die stukken zijn in feite geisolleerd van de rest van de schijf waar de opnames gebeuren.
mss is dit juist het geval met de nieuwe software want ik heb dit met een volle schijf vroeger ook nog gedaan en nooit voorgehad dat opnames gewist waren !!

groetjes, Elsa
Al de links naar andere posts ivm nieuwe software Charles vind je hier door te surfen naar :

https:///comment/75783" target="_blank

groetjes, Elsa

Reputatie 7
Badge +1
Ik was vroeger ook een "believer" dat harde schijfopnames niet konden gewist worden met een FacR. Ik denk dat nog steeds, want ik doe ook nu nog regelmatig een FacR (zeker sedert Charles gearriveerd is). Maar bij mij was het een combinatie van verkennen van de nieuwe interface en dan vooral de lijsten van opnames en van geprogrammeerde opnames. In de geprogrammeerde lijst stonden ineens namen van series dubbel vermeld, ook van zeker 8 series die ik voor de vakantie had lopen, maar die geëindigd waren en die ik dacht gewist te hebben als serie. In een perfectionistische opkuiswoede heb ik al die series gewist, ook de dubbelvermelde die nog liepen. Ik gebruikte hiervoor de optie "alles wissen"...en inderdaad ALLES was gewist ! heel de schijf was leeg en stond terug op 99% ! Zeker voor 16 uur opnames weg...deels zaken die ik wilde bewaren. Sedertdien heb ik die dubbele en oude series niet meer gewist, en heb niks meer verloren.
nPVR-opnames kan je best ook niet wissen (na bekijken) terwijl er nog andere nPVR-opnames lopen. Dan krijg je meestal een foutmelding. Ik zeg voorzichtig "meestal", want het schijnt niet overal voor te komen, en vermits ik het zelf niet meer doe, weet ik ook niet of het nog altijd zo is.
Sinjoor hoe zit dat eigenlijk met serie opnames zijn die nog altijd niet mogelijk in nPVR of is dit al mogelijk geworden met Charles ?
Reputatie 7
Badge +1
Is nog altijd niet voorzien in het systeem Elsa. Alternatief kan je in de online TV-gids op een programma klikken en een lijstje krijgen met de afleveringen die je dan kunt aanklikken voor opname. Nadeel: werkt alleen met series die dagelijks lopen, want de onlinegids loopt maar een week verder. Bovendien krijg je de opnames altijd in SD, ook als je ze vanop de HD-zender programmeert. Ze komen ook nog altijd niet in de lijst van geprogrammeerde opnames van je decodermenu.
Als dat eindelijk zou veranderen zullen we het hier wel lezen zeker ? Ik zal het nu en dan wel eens proberen.

Reageer