Beantwoord

Proximustv.be op MAC OS


  • Apprentice
  • 7 reacties
Beste leden,

Ik krijg op mijn Mac OS sinds enige tijd de website proximustv.be niet meer op.
Ik krijg enkel een witte pagina met daarin aan de linker kant alle linken naar taal veranderen, livetv, tvgids ... mooi in 1 colomn links onder elkaar.
Verder niets, wit wit en nog eens wit... Geen background, geen aanmeld venster, niets.
Zowel bij Google Chrome, Safari als Firefox geprobeerd...
Als je dan chat met een Proximus medewerker krijg je te horen dat ik het maar op een andere pc moet proberen... Jah een pc heb ik, een andere mac niet.. En op mijn Windows pc werkt het wel...
icon

Beste antwoord door RobrechtB 13 september 2017, 17:04

http is onbeveiligd daar doet avast niet moeilijk bij.

Onze statische bestanden zoals JavaScript en CSS worden geblokkeerd door avast. Het originele certificaat dat wij beschikbaar stellen is publiek geregistreerd door GlobalSign. Er is al contact opgenomen met avast maar geen idee wanneer ze dit gaan oplossen.

Bekijk origineel

19 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Is dat alles wat die medewerker weet te vertellen? Met zulke antwoorden zijn ze daar vanaf, voor Proximus is dan de kous af. 😡
Neen, ze moeten er iets aan doen opdat het wel met een iMac of Macbook werkt en geen zulke scheve antwoorden geven.
Ja, maar daarbij is mijn probleem niet opgelost... Mijn pc laptop is maar een klein scherm en mijn macmini staat op mijn tv geïnstalleerd. Omwille van 4 tv's in huis keek ik in mijn woonkamer via de mac tv... En mijn ouders 2 decoders (woonkamer en slaapkamer) en ik 1 decoder in mijn slaapkamer.. 4 decoders gaat nog niet hier...
En blijkbaar kijkt er niemand van Proximus mee op dit forum... Want het probleem lost zich maar niet op... Zelfs al herisntallatie van mijn mac gedaan.... pffff
Wel, na vorige vrijdag 2 keer mijn mac te herinstalleren werkte de site proximustv.be weer.
Echter vandaag werkte het niet meer.
Zelfs na verwijderen chrome, reboot en herinstallatie werkte het niet.
Naar de 080022800 gebeld, en dan te horen gekregen dat het misschien mijn powerlan adaptors kan zijn dat die niet snel genoeg meer zijn... Speedtest geeft an dat ik 33Mb Download heb... Niet slecht zou ik zeggen.
De Proximus helpdesk heeft mijn moden gereset en ik heb de PLC adapters eens uitgetrokken en opnieuw ingestoken op aanraden van de helpdesk... Zonder resultaat... Geen proximus tv...
Dan maar avondje DVD kijken en nu probeer ik het nog eens... en weet je wat, proximustv werkt weer, enkel dat ik nu in de adressenbalk krijg te zien dat het niet een beveildigde website is... OK maar het werkt... Ga mij dan niet zeggen dat het een probleem met mijn hardware is als het aan het proximus systeem ligt.
Greetz

Jo
Reputatie 6
Badge +4
Het zou kunnen helpen om je plc adapters eens te resetten, soms wordt het signaal niet altijd correct doorgestuurd en ze opnieuw op elkaar instellen is daar meestal de oplossing voor. https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-resetten.html

Groeten,

Kim
Wel zover ik kon testen haalde ik zonder mijn PLC adapters te resetten een download snelheid van 33Mb /Sec.... Wat toch redelijk snel moet zijn volgens mij.
Ik krijg nu trouwens de site wel weer open... al is het niet via secure link.
Oh en ik heb het even gerecreëerd op firefox... Zie afbeelding
Geachte mensen ,

Vor proximus op mac kun je https://www.microsoft.com/getsilverlight/get-started/install/default?reason=unsupportedbrowser&_helpmsg=NoKnownBrowser.mozilla. opladen en het werkt bij mij op safari nog wel.
Heb geen problemen
Reputatie 6
Badge +5
maar het probleem is dat bij sommige mac gebruikers, dat als ze de laatste versie van http://silverlight.be installeren het toch ook nog niet werkt, het is zelf zo dat er zijn die met de ene mac laptop een probleem hebben en met hun recentere Mac laptop dan wel problemen hebben, waaraan het ligt weet ik ook niet, heb geen ervaring met Mac!
Martin , ik heb de laatste versie , mac book air 13 , dit was geen probleem om in te laden en direct installeert zonder de de laptop moeten op te starten. Vind dit eigenaardig dat het niet gaat .
Reputatie 6
Badge +5
Ja inderdaad begrijp het ook niet goed waarom, maar ik ga af op wat anderen hier melden!
mss spelen adblockers een rol , enfin ik ken niet genoeg van Mac om er mij echt te durven over uitspreken.
Martin, de adblocker speelt geen rol, aangezien ik op firefox die niet heb.... Het is echt bij mij het verschil tussen de http://www.proximustv.be en de https://www.proximustv.be versies van de website . De secure verbinding wil niet werken.
Badge +4
Dag Jo, op dit moment zorgt Avast voor problemen met tv overal via HTML5. Gebruik je mogelijk Avast ?
Reputatie 6
Badge +5
en enkel voor https:// en niet bij http:// dan ?
Badge +4
http is onbeveiligd daar doet avast niet moeilijk bij.

Onze statische bestanden zoals JavaScript en CSS worden geblokkeerd door avast. Het originele certificaat dat wij beschikbaar stellen is publiek geregistreerd door GlobalSign. Er is al contact opgenomen met avast maar geen idee wanneer ze dit gaan oplossen.
Reputatie 6
Badge +5
Bedankt RobrechtB voor deze info 👍🏽
Beste RobrechtB,

Ja ik gebruik AVAST op mijn MAC.
Mag ik je feliciteren met eindelijk eens iemand die reageert en op de hoogte van de zaak is.
Want je mag doen wat je wil, je krijgt steeds de melding, mijnheer het probleem ligt aan uw computer....

En ik werk zelf op de ICT van de Lokale Politie, maar van JAVA en CSS certificaten ken ik niets.
Reputatie 5
Badge +4
Hi Jo

Heb felicitaties doorgeven aan mijn collega Robrecht.:)

We weten dat er een probleem onstaat met avast versus tv overal via HTML5,

maar nog niet de specifieke oorzaak. Dus kunnen je niet adviseren welke instelling/ file het probleem veroorzaakt.

Dus voorlopig enige optie: avast verwijderen

De

http://www.proximustv.be geen probleem klopt, enkel de secure

Mvg sabine
Reputatie 4
Badge +1
Wat je kan doen, is de website van proximustv.be excluden/uitsluiten voor scannen van het webshield zie hier voor info: https://www.avast.com/faq.php?article=AVKB223

Reageer