Beantwoord

Proximus TV: uitval & kleine storingen

  • 19 September 2018
  • 15 reacties
  • 2197 Bekeken

Reputatie 2
Sinds vorig weekend ondervinden wij problemen met Proximus TV.
Dagelijks valt de verbinding weg (op scherm komt er: onverwacht probleem).
Ook hapert het beeld zo nu en dan tijdens het TV kijken. Dan staat het beeld stil en valt het geluid weg, om dan binnen een minuut weer verder te gaan.
Een reset van de BBOX en de decoder werden reeds uitgevoerd, echter blijven de problemen zich voordoen.
Wij zijn in het bezit van een decoder V6 en een BBOX3V+.
Softwareversie van decoder V6 = B125.
Graag hadden wij hier een oplossing voor gekregen.

Kenny
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 3 October 2018, 09:54

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Kenny, kan je me via een privé bericht even je lijnnummer of je klantennummer doorgeven? Dan laat ik dit onmiddellijk even voor je nakijken. Grtjs, Charlotte.
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 2
Charlotte

Lijnnummer en klantnummer werden zonet doorgegeven in privé bericht.

Kenny
Reputatie 2
Even een update voor de medeforumleden:
Gisteren is er een technieker langsgeweest en die detecteerde een storing (kortsluiting) op de lijn tussen de hoofdkast en ons.
Er zijn verschillende werven in de buurt van waar deze lijn loopt. Of dat daarmee te maken heeft kon de technieker niet zeggen, maar kan natuurlijk wel.
De lijn moet vervangen worden en hiervoor zal een technieker/lasser moeten langskomen.
Wordt in ieder geval vervolgd
Bedankt Kenny, om ons op de hoogte te houden.
Reputatie 2
Zoals eerder gemeld detecteerde technieker een storing op onze lijn.
Onze lijn moest vervangen worden door technieker/lasser, die, volgens melding van de technieker die langskwam, al vorige week dinsdag het euvel zou oplossen.
Nog niemand gezien en problemen houden aan.
Na contact via privébericht met Team Proximus met vraag naar status, kreeg ik de melding dat alles actief staat en moet werken.
Hierop heb ik gereageerd dat er wel degelijk storing op de lijn zit, die door de IT diensten al werd vastgesteld, maar hier kreeg ik geen reactie meer op.
Langs deze weg vraag ik dus nogmaals naar de status van mijn probleem.

Graag feedback.
Reputatie 7
Badge +3
Kenny_017 ik zie inderdaad dat uw lijn betrokken is bij infrastructuurwerken daardoor kan u nu nog hinder ondervinden. Groeten Els
Reputatie 2
Dank voor het antwoord.
Deze avond modem en decoder moeten herstarten. Hadden geen beeld noch geluid.

Is er zicht op een datum wanneer deze werken voltooid zullen zijn?
Reputatie 7
Badge +3
Kenny_017 de werken zelf duren nog een tijdje maar dit wil niet zeggen dat u problemen gaat blijven ondervinden. Groeten Els
Reputatie 2
Laat ons hopen dat dit snel wordt opgelost.

Toen de technieker langskwam om het probleem vast te stellen, zei die dat er een nieuwe kabel moet worden binnengebracht bij ons. Klopt dit?

Ik zie verder op de site van glasvezelverbindingen dat bij het nieuwbouwappertementsblok op het einde van onze wijk glasvezel wordt voorzien.

Zal onze aansluiting ook aangepast worden naar glasvezel?
Reputatie 7
Badge +4
Kenny, jullie zijn VDSL2 klant, wat wil zeggen dat jullie ook via glasvezel verbinding maken. Er is gewoon nog een verschil tussen een VDSL verbinding en een Fiber connectie.
Ik zie dat de interventie van de technieker werd doorgestuurd naar de lassers door een kortsluiting in de verspreidingskabel op beide paren, verschillende mensen hadden hier ook hinder van, dus vandaar de infrastructuur werken. Grtjs, Charlotte.
Reputatie 2
Even om te laten weten aan de medeforumleden dat dit probleem nog niet is opgelost, ookal staat dit zo aangevinkt.

Gisterenavond tot 5 maal toe verbinding volledig weg.
Dit was om 21:08, 21:12, 21:18, 21:22 en 21:28. Op deze manier wordt het moeilijk dan niet onmogelijk om enig programma op tv te volgen.

Een extra gevolg van deze frequente uitvallen is dat onze 4G data van de gsm's snel gaat.

Graag spoedig oplossing. Ik zag wel dat er in de straat naast ons een put werd gemaakt door jullie, maar die ligt daar nu al zeker een week onaangeroerd.

Met vriendelijke groeten
Kenny
Reputatie 7
Badge +4
Hallo Kenny,

Ik heb net je lijn nog eens nagekeken en zie geen fouten meer die gelinkt zijn met de laswerken. Ik zie wel dat er veel fouten op je lijn gemaakt worden, maar dit al sinds geruime tijd. Ik denk dat we best een keer iemand ter plaatse sturen om na te kijken waar die vandaan komen. Dit zou vandaag of morgen nog kunnen tussen 12.30 en 16.30. Morgen kan ook tussen 10 en 12.30. De volgende dagen zijn er nog eer keuzes. Kan je ons via PB laten weten wanneer het best past voor je en een GSM-nr waarop de technieker je kan bereiken.

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Groeten

Hadewych
Reputatie 2
Hadewych

Zonet privébericht verstuurd met de vraag om deze middag nog een technieker langs te sturen.
Nummer waarop er gebeld kan worden in privébericht gezet.

Met vriendelijke groeten
Kenny
Reputatie 7
Badge +4
De afspraak is geboekt. Je mag nog deze namiddag iemand verwachten. Groeten, Hadewych
Reputatie 2
Vanmiddag kwam de technieker langs, zoals werd beloofd.

Hij kon het probleem niet oplossen, gezien er een nieuwe netwerkkabel moet worden gelegd. Hiervoor dient er een technieker/lasser langs te komen.

Dit lijkt aardig veel op de uitleg die we de vorige keer ook kregen.

Proximus gaat contact opnemen met mij om een afspraak te maken om de netwerkkabel te vernieuwen. Ik hoop dat dit nu wel verder wordt opgevolgd en dat dit probleem snel wordt opgelost.

Met vriendelijke groeten
Kenny

Reageer