Beantwoord

Proximus TV-app op Android smartphone - nog even geduld aub

  • 24 January 2016
  • 12 reacties
  • 632 Bekeken

Comfort pack TV / Internet / Vaste telefonie sinds 21/01/2016.
Probeer Proximus TV-app op Androïd smartphone.
Krijg melding "app zal binnenkort ook voor jou beschikbaar zijn, en dit zodra de nieuwe Proximus TV ervaring automatisch op je decoder wordt geïnstalleerd. Nog even geduld dus ..."

Hoelang moet ik geduld oefenen?
Wat moet er nog gebeuren?
icon

Beste antwoord door Divado 26 January 2016, 16:43

Bekijk origineel

12 reacties

Ik had al de beschikbaarheid van PXM-TV en gisteren probeerde ik nog PXM-TV op te starten op mijn Android Phone en kreeg ineens ook deze boodschap.
Een paar keer geprobeerd van de app uit te zetten en terug op te starten, maar iedere keer kreeg ik deze boodschap.
Dan maar de PXM-TV app volledig verwijderd en terug geinstalleed en wonder boven wonder ik kreeg deze melding niet meer en kon ik terug kijken.
Dus als ik u was zou ik het toch ook eens terug verwijderen en opnieuw installeren, je weet maar nooit!
NB: de chromecast functie zit er nog altijd niet in. Dus als je deze wilt gebruiken kan je de TV-Overal app gebruiken waar dit terug mogelijk is.
Ik had al de beschikbaarheid van PXM-TV en gisteren probeerde ik nog PXM-TV op te starten op mijn Android Phone en kreeg ineens ook deze boodschap.
Een paar keer geprobeerd van de app uit te zetten en terug op te starten, maar iedere keer kreeg ik deze boodschap.
Dan maar de PXM-TV app volledig verwijderd en terug geinstalleed en wonder boven wonder ik kreeg deze melding niet meer en kon ik terug kijken.
Dus als ik u was zou ik het toch ook eens terug verwijderen en opnieuw installeren, je weet maar nooit!.


Jammer genoeg heeft je tip me niet geholpen. Trouwens op PC werkt het ook niet, daar krijg ik als informatie:
"Om te genieten van deze zender via TV Overal, moet u een abonnement hebben op TV Overal of op een themaboeket waar deze zender deel van uitmaakt of op deze specifiek[e] zender".

Vrijdag had ik naar 0800 22 800 gebeld (voor iets anders) en vroeg ik terloops naar deze dienst. Support beweerde dat het een administratief probleem was (verwerking van gegevens) en dat het waarschijnlijk dit weekend wel ging werken.

Dus technisch probleem? Administratieve verwerking? Beide ?

Benieuwd naar het vervolg (met niet te veel illusies, gezien de reacties die ik o.m. zie op Play Store; anderen oefenen al twee maanden geduld uit).

Intussen dank voor je antwoord.
Reputatie 7
Badge +1
~"Om te genieten van deze zender via TV Overal, moet u een abonnement hebben op TV Overal of op een themaboeket waar deze zender deel van uitmaakt of op deze specifiek[e] zender".
Dat heb ik een tijd (maanden) geleden ook eens gehad, maar ik dacht dat die bug al lang opgelost was.

Dat heb ik een tijd (maanden) geleden ook eens gehad, maar ik dacht dat die bug al lang opgelost was.


Blijkbaar nog niet (in alle omstandigheden).
Ik houd het forum op de hoogte van (eventuele) evoluties.

Wat me - vreemd genoeg - een beetje hoop geeft, zijn andere eigenaardigheden die ik de MyProximus-website zie:

1. een aantal gegevens op deze klantenzone staan (nog) niet correct:
- onder vaste producten staat enkel internet beschikbaar
- televisie en vaste lijn staan uitgegrijsd
- ondanks comfort pack met internet, televisie en vaste lijn

2.een functie kan ik niet uitvoeren:
- ik kan mijn lijn niet testen
- foutmelding "Op dit ogenblik is het niet mogelijk om uw lijn te testen. Tijdens het testen van uw lijn ondervonden we een technisch probleem met onze systemen.
Probeer het later opnieuw."
- dit is al sinds de aansluiting (21/01/2016) zo ...

Ik neem morgen nog eens contact op met 0800 22 800.

Wat me - vreemd genoeg - een beetje hoop geeft, zijn andere eigenaardigheden die ik de MyProximus-website zie:

1. een aantal gegevens op deze klantenzone staan (nog) niet correct:
- onder vaste producten staat enkel internet beschikbaar
- televisie en vaste lijn staan uitgegrijsd
- ondanks comfort pack met internet, televisie en vaste lijn.


Een kleine update. Ondertussen is dit aangepast en staan de correcte vaste producten er. Geduld is een schone deugd.:)
Nu nog het echte probleem opgelost krijgen (Proximus TV op PC én smartphone werken nog niet).


2.een functie kan ik niet uitvoeren:

- ik kan mijn lijn niet testen
- foutmelding "Op dit ogenblik is het niet mogelijk om uw lijn te testen. Tijdens het testen van uw lijn ondervonden we een technisch probleem met onze systemen.
Probeer het later opnieuw."
- dit is al sinds de aansluiting (21/01/2016) zo ...


Nog een kleine update.
De test van de lijn loopt af met een andere foutmelding in stap 2 van de test (maar nu wordt mijn telefoonnummer toch al herkend).
~
"Om te genieten van deze zender via TV Overal, moet u een abonnement hebben op TV Overal of op een themaboeket waar deze zender deel van uitmaakt of op deze specifiek[e] zender".
Dat heb ik een tijd (maanden) geleden ook eens gehad, maar ik dacht dat die bug al lang opgelost was


Nu werkt Proximus TV op mijn PC, nog niet op mijn smartphone.
Heb je dan eerst TV Overal moeten activeren via MyProximus vooraleer het werkte op Je PC of was er een andere reden dat het niet lukte.
Reputatie 7
Badge +6
Moet je je smartphone soms niet eerst toevoegen aan de lijst van apparaten waarop je Proximus TVO wilt gebruiken?
Je kan het op 5 andere apparaten gebruiken, denk ik.
Nu het in orde is voor je pc komt de rest ook wel in orde, maar in 'Proximus time'. :8
dat wordt automatisch gevraagd nadat je voor de eerste keer inlogt met Login en paswoord (of als je de app opnieuw installeert)
Heb je dan eerst TV Overal moeten activeren via MyProximus vooraleer het werkte op Je PC of was er een andere reden dat het niet lukte.

De reden die support mij aangaf op 22/01/2016 (zie in mijn bericht van 24/01 14:13) blijkt de juiste, namelijk een administratieve verwerking van mijn gegevens (en technische in de achtergrond) in de systemen van Proximus , die op 25/01 ook in MyProximus zichtbaar was, Na de update van mijn gegevens over o.m. mijn "vaste producten", zie ik nu ook veel meer informatie in MyProximus over de aangekochte diensten. Dus: geduld loont (in dit geval).

Update: Op 26/01/2016 werkt de app nu ook op mijn Android smartphone. Ook hier was de volledige verwerking van gegevens de oplossing.

Moet je je smartphone soms niet eerst toevoegen aan de lijst van apparaten waarop je Proximus TVO wilt gebruiken?
Je kan het op 5 andere apparaten gebruiken, denk ik.
Nu het in orde is voor je pc komt de rest ook wel in orde, maar in 'Proximus time'. :8


Ik heb mijn smartphone niet in een lijst van apparaten moeten plaatsen, wel heb ik me na installatie van de app, me moeten aanmelden met login en paswoord, zoals Elsa ook meldt. Wat betreft het in orde komen, heb je gelijk: ik zie net dat de Proximus TV app nu ook werkt op mijn Android smartphone.

Reageer