Vraag

Proximus TV app


Al sinds vorige week hapert de Proximus TV app na enkele minuten. Zowel op een iPad als op Windows 10 ondervind ik problemen. Ook reeds op beide toestellen de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Wat kan ik nog meer doen om dat terug werkend te krijgen?

34 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Walter, kan je ons wat meer info geven over deze problemen die je ervaart? Wat bedoel je dat deze begint te haperen na enkele minuten? Valt het beeld weg? Krijg je foutmelding?
Dat heb ik en veel anderen ook voor (kan ik afleiden uit de meldingen op het forum) het beeld blijft ineens stil staan (dit herhaalt zich van tijd tot tijd) en bv op pause en terug op start klikken helpt bij mij al om terug verder te kunnen kijken.
Waarop andere proximus medewerkers hier al gemeld hebben dat het een gekend probleem is en er aan gewerkt wordt.
Hier heb ik ook last van. Zeer irritant!

Om de minuut blijft het beeld stilstaan. Na enkele keren valt de app zelfs volledig weg. Ik heb een nieuwe iPad versie 2017. Daar kan het qua snelheid dus niet aan liggen. Idem op een Samsung s8...
Reputatie 7
Badge +6
Wanneer je dergelijke problemen ondervind, kan je eens nagaan welke internetsnelheid je op die moment hebt op je tablet of computer? Je kan dit doen via de website www.speedtest.net of via de app beschikbaar in de Appstore of Google Play Store.
Laat me zeker iets weten!
Dag Thomas,

Hierbij het resultaat: http://www.speedtest.net/result/7212561170
Dat ziet er in ieder geval prima uit en zal de reden niet zijn van je probleem.
Soms is het wel een pak trager...
http://www.speedtest.net/result/7212759336
Maar de snelheid 50 is nog altijd zeker niet de reden van je probleem.
meet ook eens met http://pxs.speedtestcustom.com om te zien of je mss af te reken hebt met te veel jitter.
Heb je ook het probleem als je op wifi-5.0-xxxx zit, indien je toestel deze band ondersteunt.
‘T is omgekeerd!! Ik zat op 5.0mhz maar op 2,4mhz werkt de streaming wel perfect. Zowel bij ipad als smartphone is mijn probleem opgelost. Bedankt!

In het algemeen gaat mijn internet nu ook een pak sneller! Raar dat een nieuwe 5.0mhz technologie trager werkt!!
mss zit je ergens met muren er tussen die te veel dempen want 5.0 verzwakt wel zo'n 4 maal vlugger in afstand en frequentie dan 2.4.
Walter, kan je ons wat meer info geven over deze problemen die je ervaart? Wat bedoel je dat deze begint te haperen na enkele minuten? Valt het beeld weg? Krijg je foutmelding?

Ik krijg geen foutmeldingen, maar ervaar hetzelfde als heel wat andere gebruikers hier. Namelijk dat na een minuut het beeld blijft stil staan, dan wel weer even verder speelt maar intussen loopt het beeld niet meer gelijk met de klank. Toestel is voorzien van de recentste software, de proximus app al verschillende malen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Het wifi signaal veranderen van 5.0 naar 2.4 helpt ook niet.
Verder is het onbegrijpelijk dat het nu reeds meer dan twee weken moet duren om met een oplossing te komen.
mss zit je ergens met muren er tussen die te veel dempen want 5.0 verzwakt wel zo'n 4 maal vlugger in afstand en frequentie dan 2.4.

Waarom werkt het dan eerst een jaar perfect en ineens bij heel wat klanten niet meer? Hun muren zijn ineens niet dikker geworden.
Ze zijn mss vochtiger geworden 😉
neen, heb je het over niet (slecht) werken op 2.4 alleen of op 5.0 alleen of over beide want ik had het over wat Wrangie25 zei "op 5.0mhz niet maar op 2,4mhz werkt de streaming wel perfect."

@Wrangie25, mss de bbox3 eens heropstarten als het slechter werkt met 5.0 dan met 2.0 enfin mss heb je dit al gedaan.
Ze zijn mss vochtiger geworden 😉
neen, heb je het over niet (slecht) werken op 2.4 alleen of op 5.0 alleen of over beide want ik had het over wat Wrangie25 zei "op 5.0mhz niet maar op 2,4mhz werkt de streaming wel perfect."

@Wrangie25, mss de bbox3 eens heropstarten als het slechter werkt met 5.0 dan met 2.0 enfin mss heb je dit al gedaan.


Werkt op beide frequenties slecht, nauwelijks verschil zelfs. Voorheen altijd 5.0 gebruikt.
Dat lijkt mij logischer dat het op beide slecht of op beide goed werkt al zou 5.0 minder problemen kunnen kennen aangezien het minder onderhevig is aan naburige wifi signalen , maar 't is tenslotte wachten tot Proximus de problemen opgelost heeft want ik zit ook nog altijd met het probleem dat het beeld regelmatig blokkeert, hopelijk zijn van deze problemen eerst deze dagen er definitief van af.
Ik heb dit ook sinds enkele weken : beeld "bevriest" na enkele minuten (tijd varieert). Het geluid valt weg en het beeld staat gewoon stil. Soms hapert het ook heel erg. Enkel van kanaal veranderen en terug schakelen start alles weer op. Ik werk met de Proximus TV app voor windows op een pc (windows 10) en met bekabeld internet, dus géén wifi. snelheidstest is ok dus daar ligt het zeker niet aan.
Wat mij tenslotte nog opvalt is dat het balkje onderaan het scherm (waarmee de vooruitgang van het programma wordt aangeduid) niet meer werkt sinds die problemen begonnen.
Ik heb dit op 2 verschillende pc's, beide windows 10 en bekabeld internet. De app is al verschillende keren verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, het probleem blijft.
Enig idee ?
Reputatie 7
Badge +6
Walter, kan je volgende doen:
  • Herstart de bbox dmv de stroomschakelaar achteraan. Controleer of de problemen zich nog steeds voordien. Test dit zowel op tablet.
Indien niet opgelost:
  • Kan je het WiFi kanaal eens wijzigen op de bbox? Doe dit zowel voor je 2.4 of als de 5.0. Ik raad aan hiervoor onze Home Optimizer app te gebruiken. Meer info hierover op deze pagina. Controleer nu opnieuw of het probleem zich nog voordoet. Ik raad aan opnieuw te testen via de tablet.
Houd ons op de hoogte!
Reputatie 7
Badge +6
@Fugazi, ik heb dit doorgestuurd naar onze ontwikkelaars. Ik houd je op de hoogte.
Reputatie 7
Badge +6
Fugazi, we hebben alvast enkele testen gedaan maar we hebben niets kunnen opmerken. Kan je ons nog wat extra informatie geven:
  • Deze problemen zijn met live TV via de app? Heb je dit op verschillende zenders?
  • Heb je deze problemen ook als je een opname afspeelt op de app?
  • Maak je soms gebruik van TV replay op de app? Heb je ook hier problemen mee?
  • Heb je deze problemen altijd of werkt het soms goed?

Mijn excuses voor de vele vragen, maar we proberen dit natuurlijk zo goed mogelijk na te kijken. Alvast bedankt voor de info!
Hallo,

Geen probleem hoor, ik begrijp de vragen.
Het doet zich voor bij live TV via de app op verschillende zenders.
Opname heb ik nog niet geprobeerd, het is enkel vastgesteld bij live TV.
Ik maak geen gebruik van de replay functie tot nu toe, dat moet ik dus proberen
Ik heb tot enkele weken geleden geen problemen gehad, alles werkte goed voor die periode.
Toen ben ik op het forum meldingen beginnen zien van anderen.
Ik merk nu sinds gisteren dat op Comedy Central (zender 212) steeds dezelfde lus herhaald wordt. Ik zie op de tv gids dat bijvoorbeeld South Park bezig is maar ik krijg een stukje van de Late Show with James Corden. na een halve minuut stopt het beeld en bevriest. Wegzappen en terug Comedy Central selecteren krijg ik identiek hetzelfde stukje dat opnieuw bevriest op hetzelfde moment.
Vandaag rond de middag was dit nog steeds zo. Nu op het moment van dit schrijven is het alsof het plots weer op gang geschoten is en krijg ik op die zender de uitzending die gepland is.
Maar nog steeds echter geeft het balkje onderaan geen enkele vooruitgang weer, wat enkele weken geleden wel gebeurde.
Hopelijk zijn jullie hier iets mee.
Alvast bedankt
aanvulling :
Ik probeer het op de 2e pc en daar is op comedy Central wel nog de lus die zich afspeelt.
Exact dezelfde lus die ook op hetzelfde moment bevriest.
Dus start ik pc 1 weer op en heel raar : alweer de lus van James Corden.
Ik begrijp er niks meer van haha
geen reactie meer...
De lus is momenteel weg maar het beeld bevriest nog steeds op willekeurige momenten.
Het is zo goed als onmogelijk om een serie, laat staan een film, deftig te volgen via de app op pc.
Er zijn blijkbaar veel mensen met dit probleem en de communicatie is rampzalig.
Reputatie 7
Badge +6
We zijn dit nog verder aan het onderzoeken. We houden jullie op de hoogte.
Ongeveer 2 weken later en nog steeds geen reactie, laat staan op de hoogte worden gehouden.
Die rommel blijft nog steeds hangen. Daarnet geprobeerd en na 5 minuten 2 keer het beeld vast.

Reageer