Vraag

Proximus tv

  • 19 August 2018
  • 3 reacties
  • 131 Bekeken

Hey Beste Proximus Techs,

sinds een kleine week zit ik met een vrij lastig probleem dat steeds frequenter terug komt (dagelijks).
wanneer tv decoder helemaal is opgestart en ik van zender verander, krijgt mijn decoder zogezegd geen signaal meer. wanneer ik deze opnieuw heropstart, spring hij opnieuw op, maar bij het veranderen van zender, bam opnieuw hetzelfde. Ik heb zowel de BBOX als de modem beiden al enkele malen opnieuw een factory reset gegeven, wat tijdelijke work around is voor een zender te bekijken. op de gui van de BBOX geeft hij status connected aan, wat ook het geval is, maar alsnog bij het veranderen van zender, geen signaal. ook wanneer ik de decoder rechtstreeks verbind met een utp naar BBOX, exact hetzelfde.
call center zegt dat ze alles zien draaien, wat ook het geval is, enkel krijg ik niets meer binnen na veranderen zender.ik wou ook even inloggen op de decoder via putty, maar is natuurlijk beveiligd.
na enkele momenten springt hij dan ineens weer met beeld op.
ik hoop dat ik hier wat help vind, nooit problemen gehad met proximus, maar ik begin toch zo wat na te denken na deze vrij lastige zaak.

Alvast bedankt,

3 reacties

Ter info: dit is precies een probleempje dat de laatste tijd de kop opsteekt en dit werd al gemeld op het forum voor de V6 decoder alsook voor de v5 compact echter weet ik niet of dan al een oplossing aangeboden werd of dat het probleem nog enkel maar aan engineering doorgegeven werd en het nog afwachten is op de definitieve oplossing hiervoor?
zie onder ander deze post bv. hier >
https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/geen-signaal-bij-het-veranderen-van-zenders-45029
Hopelijk kunnen de mensen van het proximus team je morgen wat verder helpen als ze terug op het forum langskomen.
yes, vorige bericht waarnaar je verwijst was een eerder gepost bericht van mij,
dus wederkerend probleem, begin me de vraag te stellen of er niet teveel vertakkingen op onze noden zitten waardoor ze aan limitatie van signaal zitten in de omgeving waar ik woon.
anyway, hoop inderdaad dat dit vandaag opgelost kan worden 🙂
Louter ter bijkomende info : Bij Proximus werkt men niet met noden zoals bv distributie over de coax, in principe heeft ieder klant een aparte lijn (= telefoonlijn waar het signaal op gemoduleerd zit). Al die lijnen krijgen wel een multicast signaal dat naar de klanten verstuurd wordt dus moest het daar ergens vastlopen dan zou bij manier van spreken bijna iedereen dit probleem moeten ondervinden, maar waar het schoentje wringt dat zou ik ook, met vele anderen denk ik, graag wel willen weten ! Belangrijker nog is uiteraard dat Proximus het probleem kan oplossen, enfin we zien wel wat er uit de bus komt....

Reageer