Proximus digitale TV

  • 6 January 2016
  • 20 reacties
  • 825 Bekeken

Wie zit er aan de telefoon bij de klachtendienst ? Ik kreeg vandaag rond 15 uur een Nederlander aan de lijn die ERG OP MIJN ZENUWEN WERKTE.
Ik kaart aan dat jullie TV gids verkeerd is en dat er 'in de cloud' wordt opgenomen waar er maar één ding geprogrammeerd wordt.
TV gids : zondag ll. om 23.50u - serie XIII - staat 9 min geprogrammeerd en er wordt ook maar 9 minuten opgenomen !!!!!!!
Enkele dagen geleden programmeren wij één programma. Er is niets anders !!! Toch gooit Proximus dit in de cloud - nu wordt dit uitgewist na 60 dagen !!!!
enz. enz.
Wij zijn met enkele vrienden die de drie generaties Bbox hebben - dus daaraan ligt het niet !
Wanneer gaat Proximus DEFTIGE software ontwikkelen en wanneer zitten er SERIEUZE mensen aan de helpdesk ?

20 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Heb je een decoder met harde schijf (V4 of V5)? want de laatste V5 compact heeft die niet en daar wordt alles van op de cloud opgenomen.
Voor de V4 is de interface nog niet compatibel met de nieuwe Proximus TV app., maar de laatste software kan wél al series zonder conflict programmeren d.w.z. dat de afleveringen bij conflict automatisch op de server (nPVR) worden opgenomen (voorheen met series niet mogelijk). Het probleem is, dat je nu op geen enkele manier kan pushen dat een opname op de harde schijf komt, tenzij je rond dat uur niks anders hebt geprogrammeerd, en als je manueel programmeert.
Ja, wij hebben nog een decoder met harde schijf. Ik kreeg al een nummer om deze te ruilen maar wil dat ABSOLUUT NIET DOEN !!! Wat is dat nu voor een manier van doen : alles in de cloud en na 60 dagen weg !!! ONGEHOORD !! Een daarbij, dat probleem met de verkeerde TV Gids hadden ALLE decoders (onze vrienden hebben generatie 1 en 3 en wij 2 !! Wij hebben geen boodschap aan dat 'je kan niet pushen' : als je maar één opname doet moet die AUTOMATISCH op de harde schijf komen. En dat 'manueel programmeren' lukt niet - dat is zelfs geen chinees maar een manier van doen die GEEN MENS verstaat ; dus dat lukt ons niet. Wij eiden dat Proximus de aflevering van XIII van vorige zondag op onze harde schijf zet. Verder mensen aanwerven die kunnen lezen en schrijven. Dat zou pas een oplossing zijn !!
Ter info:
je zegt: alles in de cloud en na 60 dagen weg
dit kan je wel instellen om 3jaar te bewaren ipv 60 dagen, eens de opname gebeurd is.
In de cloud : hoe bedoelt u ? Nu op onze decoder ? of later op een nieuwe decoder ? En hoe instellen 3 jaar? Waar staat dat ? Je programmeert : pas later zie je dat hij HET WEER IN DE CLOUD heeft gesmeten, alhoewel je maar EEN zaak geprogrammeerd had. De decoder - of Proximus - doet zijn eigen goesting -- dus hoe kunt ge dat nu veranderen ??? We zijn echt een ONTEVREDEN KLANT : te veel problemen die altijd maar terugkomen. Kan Proximus nu eens serieus nazicht van zijn software doen, zodat wij niet dagelijks ontevreden moeten zijn. Dat blijft niet duren ! Er zijn nog andere providers !! We zijn niet alleen : vele kennissen en vrienden klagen met ons mee !!!
Reputatie 7
Badge +3
Als je een PVR opname wilt doen, dan moet je in de opnameopties eerst "wissen als schijf vol is" of "nooit" selecteren, dan komt de opname in PVR.
Ik heb net een paar testen gedaan. Ik stel vast dat je alleen op de Belgische zenders PVR kunt opnemen. Test op NGC en NPO3 leverde toch een nPVR opname, na selectie van "indien schijf vol".
Reputatie 7
Badge +3
Ter info:
je zegt: alles in de cloud en na 60 dagen weg
dit kan je wel instellen om 3jaar te bewaren ipv 60 dagen, eens de opname gebeurd is.

Elsa, hoe doe je dat ?
Wij hebben dat geprobeerd , met een opname die nu na 28 dagen zal verdwijnen ! Was alweer in de cloud gesmeten ! Instellen 3 jaar is niet mogelijk. Je kan navigeren naar 'als de schijf vol is' ; maar het wordt niet aanvaard. Als je naar je opname gaat zien blijft er staan dat ze na 28 dagen zal verdwijnen ! Zucht !
je zit misschien met een v4 of v3 decoder
op de v5-mini met software versie NTE....10.82 doe ik het als volgt
surf naar =>
https://nl.forum.proximus.be/tv-tips-tricks-8/cloud-opname-60-dagen-instellen-om-langer-bewaren-36-maanden-33464#

foto's van verschillende decoder types
Reputatie 7
Badge +1
Als hier niet duidelijk gemaakt wordt over welk type decoder gepraat wordt, is dit een dovemansgesprek. Ik kan jullie verzekeren dat je met een V4 een PVR-opname enkel kunt pushen met manuele opname en eventueel als je die dag maar één opname programmeert (al is ook dat vlgs mij geen 100% zekerheid). Bovendien is een V3 niet willen vervangen binnen enkele maanden toch in je eigen voet schieten, omdat die software niet meer zal gevolgd worden. Allicht zullen ze nog wel mogelijk laten je nog resterende PVR-opnames te bekijken? Die harde schijf heeft ook niet het eeuwige leven. En die 3 jaar bijhouden geldt voor de V5 compact en dan nog voor max. 50GB.heb ik hier gelezen. Dat is ca. 1/3e van een V3 harde schijf, dus niet zo héél veel in videoland, waar een HD-opname al snel een aantal GB nodig heeft.. Maar decoders zijn sowieso niet bedoeld om opnames te archiveren. Bij Telenet is dat net hetzelfde al hebben die digicorders een harde schijf van 500GB. Omdat daar geen nPVR mogelijk is, bereik je ook daar, in mijn ervaring, na minder dan een jaar de kritische grens van 20% rest, het moment waarop het systeem de oudste opnames begint te wissen, tenzij je dat anders instelt, maar dan loop je het gevaar dat nieuwe opnames mislukken. Het hangt dus hoofdzakelijk van je kijkgedrag af, of je met 60 dagen toekomt en of je veel écht wilt archiveren om gewoon bij te houden. In het laatste geval kan je die opnames beter overkopiëren naar een DVD-HDD-recorder (via scart) en daarmee na bewerken op een DVD-schijf branden. Ik heb zo al een schuif vol, die ik allicht nooit meer zal bekijken vermoed ik, maar toch wil je dat dan bijhouden (je weet maar nooit).
Wij hebben een V4 HD met 320 GB. Ik wil deze inderdaad niet vervangen. Een technicus van Proximus heeft mij dat uitdrukkelijk gezegd : uw decoder is prima en BETER als de nieuwe. Dus niet vervangen tenzij defect !! Wij 'archiveren' geen programma's ; maar wensen deze verschillende maanden te behouden : zoon werk in het buitenland en komt op onregelmatige tijdstippen naar huis ! Wij zijn niet gediend met 60 dagen ! Wat dat overzetten op DVD betreft : kan u hiervan de werkwijze opgeven ? Dat is zeker interessant !! Alvast bedankt hiervoor !! Ook het manueel programmeren lukt ons niet : het uur instellen is niet duidelijk. Is er ergens een 'handleiding' van deze zaken. In het bijgevoegd boekje van Proximus staat enkel :'navigeer naar' . Dat doen wij, maar wat dan ? Alweer dank mocht u ons kunnen helpen !
Met de v5-compact kan je wel al de opnames gedurende tot 3 jaar lang bewaren (50uur in totaal) maar met de cloud opnames op de v5 en v4 nog niet omdat op deze decoders de software nog niet aangepast is
Reputatie 3
Badge +1
Wij hebben dat geprobeerd , met een opname die nu na 28 dagen zal verdwijnen ! Was alweer in de cloud gesmeten ! Instellen 3 jaar is niet mogelijk. Je kan navigeren naar 'als de schijf vol is' ; maar het wordt niet aanvaard. Als je naar je opname gaat zien blijft er staan dat ze na 28 dagen zal verdwijnen ! Zucht !

bij mijn 3 v5 mini recorders kan ik na de opname opslaan voor 3 jaar die ik langer wil bewaren dan 60 dagen.
Ik weet niet of dat op de v4 of v5 met HD schijf ook is.

ook meerdere opnamen dan 2 kan ik ook 3, 4 en kijken andere zenders.
Reputatie 7
Badge +6
Het is hier al een paar keer gezegd: de optie om die opnames (in de cloud) langer dan 60 dagen bewaren, dat kan (voorlopig ???) alleen op de V5 compact/mini.
Reputatie 7
Badge +1
Wij hebben een V4 HD met 320 GB. Ik wil deze inderdaad niet vervangen. Een technicus van Proximus heeft mij dat uitdrukkelijk gezegd : uw decoder is prima en BETER als de nieuwe. Dus niet vervangen tenzij defect !! Wij 'archiveren' geen programma's ; maar wensen deze verschillende maanden te behouden : zoon werk in het buitenland en komt op onregelmatige tijdstippen naar huis ! Wij zijn niet gediend met 60 dagen ! Wat dat overzetten op DVD betreft : kan u hiervan de werkwijze opgeven ? Dat is zeker interessant !! Alvast bedankt hiervoor !! Ook het manueel programmeren lukt ons niet : het uur instellen is niet duidelijk. Is er ergens een 'handleiding' van deze zaken. In het bijgevoegd boekje van Proximus staat enkel :'navigeer naar' . Dat doen wij, maar wat dan ? Alweer dank mocht u ons kunnen helpen !
Manueel programmeren moet je een beetje leren. Ga in het PVR-menu naar manueel programmeren.Kies eerst de zender (standaard staat daar de zender die actueel opstaat) door naar rechts te navigeren, en dan naar boven of onder te navigeren om de zender te kiezen, bevestigen met OK. Dan moet je de datum kiezen (staat standaard op “vandaag”), ook door naar rechts te navigeren en dan daar kiezen door naar onder te navigeren (vandaag, morgen of nog later), ook bevestigen met OK, behalve als je vandaag laat staan. Dan de begintijd kiezen, ook naar rechts navigeren en daar eerst het uur kiezen met de up en down toets, dan naar rechts om de minuten in te stellen, en vastleggen met OK. Dan hetzelfde met de eindtijd. De titel kan je laten staan, maar met wat moeite en met een soort GSM-klavier systeem kan je de titel zelf invullen, maar dat laat ik meestal zo. Dan heb je nog enkel de keuze-optie tussen “indien schijf vol” en “nooit”, maar dat heeft maar belang als je harde schijfsaldo onder de 20% komt, want dan kan het systeem de oudste programma’s beginnen wissen om plaats te maken voor nieuwe. Dat kan je dus beletten door “nooit” te kiezen. Dan linksboven in het menu bevestigen drukken.
Ik heb ook nog een V4, waar ik heel tevreden over ben! Die navigeert heel snel door de menu’s, dus de hardware is dik OK, alleen moet de software nog geactualizeerd worden.
Wat het overkopiëren op een DVD-HDD-recorder betreft, moet je eerst een scartverbinding maken tussen de decoder en de DVD-recorder, en natuurlijk ook een scart of HDMI verbinding tussen DVD-recorder en de TV. Dan moet je op TV in de “ingangen” kiezen voor de scart of HDMI-ingang waar je DVD-recorder op aangesloten is. Dan moet je ook op de DVD-recorder de line in ingang kiezen waar je decodersignaal binnenkomt (proberen tot je beeld hebt). Daarna moet je in het PVR-menu van de decoder de bewuste opname kiezen en starten tot het begin van het gekozen programma en even pauzeren, dan op de DVD-recorder de opname starten en tegelijk de pauze op de decoder lossen. Dan de opname laten lopen en tegelijk opnemen tot ze gedaan is. Dan weergave en opname stoppen en op de DVD-recorder daarna eventueel de titel invullen en de opname bewerken d.w.z. stukken uitsnijden die je niet nodig hebt (in het begin, op het einde en de reclame). Daarna kan je de opname afspelen op je DVD-recorder, deze (zo nodig) nog snelkopiëren naar een DVD-schijf, en daarna wissen op je decoder.
Bedankt ! Dat gaan we proberen !
@Soul => https://nl.forum.proximus.be/tv-tips-tricks-8/cloud-opname-60-dagen-instellen-om-langer-bewaren-36-maanden-33464?postid=536502
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb de laatste dagen nog eens geëxperimenteerd met de V4 opnameopties. De serieopnames deels met automatische conflictoplossing en deels met manuele. Ik kan er er echter geen touw aan vastknopen. Sommige opnames die manueel staan, zoals de 7e dag om 11.00u en dus geen conflict heeft, ging in PVR. Royalty dat om 17,20u ook manueel stond en ook geen confllict mocht hebben ging echter in nPVR d.w.z. tijdens de opname brandde het opnamelichtje in de display, dus ik dacht PVR. Toch stond in de opnamelijst 60 dagen...Een opname van ARD op zaterdag idem dito, maar nu bleef de 60 dagen staan tot de opname gedaan was en in chase play (kijken tijdens de opname) werkte de tijdsbalk wél (bij PVR nooit). Toch versprong de opname na beëindigen naar PVR, d.w.z. de 60 dagen waren ineens verdwenen, en bij afspelen was de tijdsbalk nu toch geblokkeerd. Ook de HDD-resttijd was nu verminderd....Pfff totaal onbegrijpelijk!
Reputatie 7
Badge +1
Vandaag met mijn V4-decoder weer wat raars voorgehad. 2 geplande opnames gaven een conflict, Een met automatisch conflictoplossing en een met manuele oplossing. Tot nu toe met de nieuwe interface nog nooit voorgehad...Opgelost door de manuele serie te wissen en terug vanuit de TV-gids als serie met automatische oplossing te programmeren. De manuele in de opties naar automatisch veranderen werkte niet. Enfin, je leert alle dagen bij hé.
Ik hoop dat ze bij Proximus ook iets bijleren :?
Reputatie 7
Badge +1
Vandaag met mijn V4-decoder weer wat raars voorgehad. 2 geplande opnames gaven een conflict, Een met automatisch conflictoplossing en een met manuele oplossing. Tot nu toe met de nieuwe interface nog nooit voorgehad...Opgelost door de manuele serie te wissen en terug vanuit de TV-gids als serie met automatische oplossing te programmeren. De manuele in de opties naar automatisch veranderen werkte niet. Enfin, je leert alle dagen bij hé.
Ik heb weer te vroeg victorie gekraaid...gisteren toch weer 2 opnames gehad die niet in de opnamelijst verschenen niettegentaande ze een rood cirkeltje in de TV-gids aangaven tijdens de opname. Ook een herstart of een FacR bracht ze niet terug.

Reageer