Problemen met V4-decoders met laatste interface SW-versie leon batch2 2_15.20.0.26

Reputatie 6
Badge +1
Ik maak hier maar een nieuwe topic aan over de problemen met de V4, omdat mijn posts anders toch verloren lopen tussen al die van V5 compact en V5 gebruikers.
De meest storende problemen zijn die met het serie-opname-systeem, dat je enkel op de decoder kan programmeren, en dat online niet meer te controleren is. Opnames hiermee zijn meestal slechts de eerst dag betrouwbaar d.w.z. dan komen ze correct in de lijst van opgenomen programma's; De volgende dagen of weken kan je er geen staat meer op maken.
Programma's die je online met de webapplicatie of met TV Overal programmeert, komen wél in de lijst van geplande opnames, zowel online als op de decoder, maar helaas wordt een deel ervan bij het starten van de opname niet opgenomen in de decoderlijst van opnames, alhoewel ze wél in de TV-gids dan met een rood cirkeltje staan.
Als oplossing probeer ik nu al een kleine week de programma's dag per dag en aflevering per aflevering op de decoder te programmeren (bij de opties "deze aflevering" gebruiken).
Tot nu toe loopt dat goed. De planning komt dan ook in de onlineplanning (op de server) terecht. Enige verwarrende vaststelling; ik heb nu voor vanavond 7 programma's op de decoder gepland (één aflevering) en die staan nu ook alle 7 in de lijst van geplande opnames, zowel op de decoder als online. Je zou dus verwachten dat al die opnames nu in nPVR gaan gebeuren (in de online planninglijst staat nl. "Bekijk deze opnames op je TV: je kan ze terugvinden in je menu 'mijn opnames'. Ze blijven 30 (?) dagen beschikbaar via je TV".
Fout gedacht, want het systeem beslist eerst bij het starten van het programma wat ermee gaat gebeuren: PVR- of nPVR-opname. Als gevolg hiervan, blijven deze programma's in de online planninglijst staan, ook na de opname. Ik zal vanavond nog eens checken hoelang die blijven staan. Ze migreren alvast niet naar "opnames die bezig zijn" in deze onlinelijst.
Het serieopnamesysteem moet dus alleszins volledig doorgelicht worden, en in de opnameopties moet er een duidelijke keuze komen om de opnames in PVR of in NPVR te laten gebeuren (de keuzeoptie "manueel conflicten oplossen helpt nl. geen zier). Bovendien is het nieuwe serieopnamesysteem duidelijk niet gelinkt aan de online applicatie of aan TV Overal. Dat was wél zo met de Px TV app. die tijdelijk bruikbaar was voor V4 gebruikers maar dan hiervoor afgesloten werd (duidelijk voor de problemen).
En verder zijn er ook problemen met de tijdsbalk bij het afspelen van PVR-opnames die nà de upgrade van de interface werden opgenomen; probleem dat niet voorkomt bij het afspelen van opnames van daarvoor, die nog op de harde schijf staan.

306 Reacties

Sinjoor, als de beloofde software update NTE voor de V4 dat allemaal oplost zal je een gelukkige mens zijn dit is al zo goed als duidelijk.
Nu heb ik de indruk dat ons ander forumlid Alexander wel minder problemen heeft met zijn v4 of vergis ik mij?, en als dit zo is, is dan de vraag kan het nog aan software liggen die voor u en voor hem dezelfde is dacht ik toch, ik zou dan weer meer de neiging hebben van te denken, dat het is omdat het door andere servers is dat hij bediend wordt. Als ik mij terug niet vergis heeft hij de zelfde apparatuur als u bbox2 en v4 , en is de verbinding tussen dec en modem via utp.
Reputatie 5
Badge +4
Sinjoor (en de rest van de wereld :D),

Het is sowieso altijd het beste om problemen telkens in een ander topic te melden.
Ik heb al meermaals gezien dat je jouw relaas doet als antwoord op andere, bestaande topics, maar de zichtbaarheid is daardoor een stuk minder. Dus wat je nu doet is hoe dan ook beter!

Voorts denk ik dat het vnl. wachten is op de uitrol van NTE naar de v4 decoders. Ook al zijn er wel mensen met problemen, ik heb toch zelf de indruk dat het verschil tussen cPVR en nPVR daar duidelijker is & dat de mobiele app toch doet wat het moet doen op vlak van opnames plannen.
Het lijkt me niet logisch dat ons team zich nu nog zal focussen op het updaten van software die tegen eind van dit jaar volledig vervangen zal zijn.

Desalniettemin geef ik je opmerkingen door!
Reputatie 6
Badge +1
Ja Bram, ik heb gewoon nog eens een samenvatting gemaakt van de meest ergerlijk problemen. Als er nog iets bijkomt of verandert zal ik het hier posten.
Reputatie 6
Badge +1
Elsa, ik weet niet of Alexander exact dezelfde problemen heeft als ik, en of hij er even grondig als ik tegenaan gegaan is. Maar het is al meermaals gebleken dat niet elke gebruiker dezelfde problemen heeft en of die alles op dezelfde manier en even intensief gebruiken. Ik had op een bepaald moment nl. alles in serie geprogrammeerd, dus zo'n 25 series per week. Dan zal allicht de interface wel zwaarder getest worden. En alles liep dan ook grondig fout. Maar zolang ze geen beperking zetten op het aantal (gelijklopende of niet) geplande series, mag er volgens mij niks mee foutlopen, want conflicten zouden moeten uitgesloten zijn toch?
Reputatie 6
Badge +2
Elsa schreef:

Sinjoor, als de beloofde software update NTE voor de V4 dat allemaal oplost zal je een gelukkige mens zijn dit is al zo goed als duidelijk.
Nu heb ik de indruk dat ons ander forumlid Alexander wel minder problemen heeft met zijn v4 of vergis ik mij?, en als dit zo is, is dan de vraag kan het nog aan software liggen die voor u en voor hem dezelfde is dacht ik toch, ik zou dan weer meer de neiging hebben van te denken, dat het is omdat het door andere servers is dat hij bediend wordt. Als ik mij terug niet vergis heeft hij de zelfde apparatuur als u bbox2 en v4 , en is de verbinding tussen dec en modem via utp.

Er is een verschil tussen Sinjoor en mij, we hebben allebei een V4 decoder maar Sinjoor heeft reeds de nieuwe software, ik daarentegen zit nog met de oude software en momenteel heb ik niks van problemen maar ik hou mijn hart vast als in april een update gaat komen, ik hoop dat ik in hemelsnaam niet dezelfde problemen ga krijgen als Sinjoor.
Wat die opnames betreft,bij mij wordt de 1ste opname nog altijd op de harde schijf opgenomen en vanaf de 2de uiteraard op de server met bewaartijd van 60 dagen, dus alles verloopt probleemloos.
Reputatie 6
Badge +1
Bedankt voor je reactie Alexander. Het is bij mij (met de nieuwe interface) ook wel zo dat de eerstgeprogrammeerde opname ook in PVR gaat, en eventueel het op dezelfde zender daarop aansluitende programma ook nog. Al wat daarmee van andere zenders samenvalt gaat dus ook in nPVR (60 dagen beschikbaar). Bij jou zullen series dus nog altijd alleen maar in PVR kunnen, zodat 2 samenvallende series niet kunnen en een conflict geven. Oplossing hiervoor is de conflictgevende serie met aparte afleveringen programmeren zodat het systeem ze bij conflict automatisch in nPVR opneemt. Alternatief hiervoor is online programmeren, want dan gaat het altijd op de server (nPVR).
Reputatie 6
Badge +6
Die software zou wel eens de oorzaak kunnen zijn van veel problemen, want die hebben ze toch weer afgevoerd, is het niet?
Enfin, hou het maar onder de aandacht, Sinjoor, ook van 'de rest van de wereld'.De aanhouder wint. 😉
Over online programeren kan ik niets zeggen want doe dit nooit. Ik heb die laatste interface pas 3 weken binnengehaald en heb de problemen op de tijdsbalk ook bij de opnames van daarvoor. Ik meld het gewoon om te tonen dat het inderdaad bij iedereen verschillend is blijkbaar. Hopelijk komt de oplossing voor het einde van het jaar, want dan heb ik de "luxe" om te kiezen tss. Prox. en Tel. wegens verhuis. Was eigenlijk altijd tevreden tot 3 jaar geleden, en de vervanging van V3b decoder door V4 heeft weinig opgelost, had daarvoor nog nooit gehoord van bugs. Afwachten dus
Reputatie 6
Badge +1
De 7 opnames van gisteren zijn weer probleemloos verlopen; en van de 7 geplande programma's, die in de onlinelijst stonden, werden er zoals verwacht 3 in PVR opgenomen (op de momenten dat er geen conflict met andere programmatie was). Ze zijn ook na de opname allemaal uit de online planninglijst verdwenen (ook de PVR-opgenomen programma's). Dit sterkt mij in het vermoeden dat er een soort capaciteitsprobleem is, als je teveel geplande series tegelijk op de server smijt. Enfin, ik kan ermee voort voorlopig. Alles wordt correct opgenomen, maar ik moet wel elke dag aan de bak om de programma's van die dag met "deze aflevering" vanop de decoder in te plannen. Het serieopnamesysteem is natuurlijk véél handiger als het correct zou werken...:?
Ik wist niet dat je de nieuwe software al op de V4 kon krijgen???
Reputatie 6
Badge +6
Jan_0141 schreef:

Ik wist niet dat je de nieuwe software al op de V4 kon krijgen???

Jan,
De laatste versie NTE...116 is wel enkel voor V5 en V5 compact decoders. De versie voor V4 volgt later dit jaar (vermoedelijk april).
decoder software versies
Reputatie 6
Badge +1
Even kort vermelden dat vandaag weer alles klopte. Weer 7 programma's (niet in serie geprogrammeerd, maar wél vanop de decoder) waarvan er 3 in PVR werden opgenomen .Alles perfect afspeelbaar. Ik blijf deze methode nu maar gebruiken.
Momenteel staat er in "geprogrammeerd" op de decoder "Er zijn geen geplande opnames". Er zijn dus geen gewiste series terug opgedoken. Een goede basis dus om
morgen opnames te programmeren (voor eén dag).
Reputatie 6
Badge +1
Gisteren maar 2 opnames gepland, en die zijn ook gelukt (in PVR). Er was wél een gewiste serieopname terug opgedoken in de planninglijst: Panorama van 21/02, maar die van morgen 14/02 stond er niet bij....Ben naar de 21/02 in de TV-gids gegaan en heb de aflevering van daaruit gewist. Dan stond de serie nog in de planninglijst met 3 streepjes met als optie "alles wissen", wat ik heb gedaan. Benieuwd of die nog terugkomt.
Ik wil ook nog een voordeel van de nieuwe interface vermelden. Ook als je alles met afzonderlijke afleveringen programmeert, komen alle afleveringen toch bij de beschikbare opnames in een serielijst terecht (dus alsof je ze als serie gepland hebt en niet met afzonderlijke afleveringen), wat toch erg handig is.
Ik zeg nog maar eens ten overvloede, dat het hier gaat over de V4 met de nieuwste software. Voor de V5 en V5c zijn er afzonderlijke topics en daar is alles nog in volle ontwikkeling, terwijl het hier stilstaat minstens tot einde april tot daar (V5 en V5c) de problemen opgelost zijn.
Reputatie 6
Badge +5
Bij de compacte V5 heb je een optie "alles annuleren" wat niet het zelfde is als "alles wissen"
Reputatie 6
Badge +1
Voor vandaag (gisteren) had ik een 6-tal programma's gepland.en (als test) een paar hiervan als serie. Toch is alles gelukt en kan ik alles bekijken. 2 ervan zijn in PVR gegaan.
Reputatie 6
Badge +1
Gisteren weer 6 opnames geprogrammeerd (decoder), waarvan 4 in serie. Alles gelukt en hiervan 2 in PVR. Ik heb nu voor de volgende dagen de 4 reeds geplande series laten staan, en er nog 8 biijgeprogrammeerd om te zien of het met max. 12 ook nog allemaal lukt. Als dit ook lukt, zal ik er dagelijks nog een bijprogrammeren tot ik vind vanaf wanneer het misgaat. Voorheen had ik er tot 25 per week staan, zowel dagelijkse als wekelijkse, en daar liep het regelmatig mee fout. Ik weet natuurlijk niet zeker of het hieraan ligt (aantal geprogrammeerde series), nl. dat de communicatie tussen server en decoder maar een begrensd aantal series aankan, maar ik blijf proberen hé.
Reputatie 6
Badge +1
Gisteren weer alles gelukt. Ik heb nu toch eens een sprong vooruit gemaakt en terug alles een week vooruit in serie geprogrammeerd vanop de decoder. Het zijner een 20-tal. Ik ben nu benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik ben verleden week nl; van nul vertrokken (de hele planning leeggemaakt, voor zover dat kan, omdat er altijd wel een paar blijven terugkomen). Nu is dus alles terug systematisch als serie ingegeven....
Hier draait alles vierkant met de V4. Heb naar Proximus gebeld en daar raden ze me aan hem te ruilen wegens te oud. Ik heb hat in beraad gehouden omdat ik nog enkele dingen opde harde schijf wil bekijken. Eerst zei die mevrouw dat ik de harde schijf kon versteken, maar heb gezegd dat ik een V4 heb en ja dat gaat dus niet. Blijkbaar ging die mevrouw hem ruilen voor een V5? Geven ze die nog mee? Ze moeten hem bij mij wel aan huis leveren omdat ik ziek ben.
Als je dit via de helpdesk vraagt om een V5 te laten opsturen kunnen ze dit wel nog regelen voor u.
Zou ik niet beter een V5 compact vragen omdat die andere toch verdwijnen of zijn de "kinderziekten" met de laatste interface nog te erg. Ik weet dat ik dan geen harde schijf meer heb, maar dan verlies ik die opnames ook niet?
Reputatie 6
Badge +1
In mijn ervaring is die V4 nog zeker niet te oud. Die heeft bij mij altijd héél goed gewerkt tot ze die "half-afgewerkte" interface (zie topictitel) hebben uitgebracht. Daaraan wordt nu niks gedaan tot al die problemen met de V5c en V5 zijn opgelost (zie apart topic(s)); van die V4 zijn er nog massa's in omloop, zowel gekochte als gehuurde. Beloofd werd dat ze vanaf einde april aan die V4 interface gaan werken in fases. Hopelijk is hun ervaring met de V5c en V5 tegen dan nuttig om die voor de V4 redelijk snel werkbaar te maken. Als je nog zolang kunt wachten, zou ik het doen. Voor mensen met een gekochte V4 worden de packkosten ingeval van vervanging door een gehuurde V5c sowieso 8€ duurder. Dat is wél 96€ per jaar. Ik zie dat niet direct zitten hoor. Ik kan me zonodig voor TV dan wel behelpen met mijn Telenet dig. TV-abonnement. Gekoppeld aan Play kan ik dan toch de meeste programma's nog een week in replay bekijken.
Dank je sinjoor, ik zal og een beetje afwachten. Maar als ik jouw opname-historiek hierboven lees dan gaat het bij jou veel vlotter met de V4. Ik programmeer slechts de dag zelf, niets in serie-opname, alles op de decoder zelf. Opnames komen niet in de lijst, terwijl ze volgens de tv-gids wel aan het opnemen zijn... Enfin, ik ga nu enkel nog in nVPR opnemen (als het lukt tenminste) en intussen opnames op de harde schijf bekijken. Je spreekt van jouw Tel dig TV-abonnement: kan je op 1 TV-toestel zowel Prox. als Tel. dig. aansluiten?
Reputatie 6
Badge +2
Natuurlijk kan men een TN digicorder en een Proximus decoder op 1 TV aansluiten uiteraard op 2 HDMI aansluitingen, ik kan het weten want ik kijk net als Sinjoor TV zowel via Proximus als via Telenet.

A propos, ik bezit ook een V4 decoder en bij mij verloopt alles zonder problemen, het zou kunnen zijn dat uw decoder zijn beste tijd heeft gehad.
Jij hebt nog de oude software Alexander en Marie heeft misschien al de nieuwe software op haar V4 zoals Sinjoor die ook heeft.

Reageer