Beantwoord

Problemen met Proximus TV sinds 8 januari 2017, voetbalkalender werkt niet

  • 12 January 2018
  • 14 reacties
  • 171 Bekeken

Reputatie 1
nadat we afgelopen maandag heel de avond geen tv gehad hebben
na verschillende keren decorder en de modem te resetten hadden we dinsdag terug tv
blijkbaar is er een nieuwe software update gebeurd want nu hebben we een andere layout op ons scherm
alles leek prima te werken maar niets was minder waar
wij hebben allsports pakket en uiteindelijk kunnen wij de voetbalkalender niet opvragen
vroeger kon je via menu de volledige lijst van de matchen van de dag bekijken nu lukt dat niet
telkens we willen scrollen blokkeert de decorder en zijn we genoodzaakt deze terug te herstarten

kan dit te wijten zijn aan het feit dat we nog adsl hebben?
graag een oplossing aub
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 12 January 2018, 20:11

Bekijk origineel

14 reacties

TIP: Moest ik u zijn dan zou ik het volgende proberen, in deze volgorde
- decoder stroomloos zetten (schakelaar achteraan of via netstekker)
- modem stroomloos zetten na 5 seconden terug opzetten
- wachten tot "dsl" lampje continu blijft branden
- decoder terug onder stroom zetten.
Reputatie 1
bedankt Martin voor je reactie maar de tip die u aanbrengt
hebben we al meerdere malen geprobeerd zelfs een factory reset van de decorder helpt niet

ik ben al jaren ADSL Klant van Proximus en het resetten van modem en decorder is Ă©Ă©n van onze dagelijkse bezigheden
om tv te kunnen kijken
Toch bedankt voor de reactie
groetjes Leon
Reputatie 5
Badge +3
ADSL? Zit je nog op dit profiel? Nog geen VDSL2?
Kan je HD kijken?
https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/producten/proximus-tv-abonnement/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html?v1=shorturl&v6=tvmogelijkheden#/input
bedankt Martin voor je reactie maar de tip die u aanbrengt
hebben we al meerdere malen geprobeerd zelfs een factory reset van de decorder helpt niet

ik ben al jaren ADSL Klant van Proximus en het resetten van modem en decorder is Ă©Ă©n van onze dagelijkse bezigheden
om tv te kunnen kijken
Toch bedankt voor de reactie
groetjes Leon

welke internetsnelheid geeft proximus hier aan dat je kan halen > http://proximus.be/internetsnelheid

Is je decoder direct verbonden met een kabel aan je bbox2 modem.
Reputatie 1
Inderdaad nog adsl wij kunnen geen HD kijken
Beloofd ons al jaren Vdsl maar allemaal loze beloftes
Dus kunnen wij eveneens veel minder zenders ontvangen alles wat in HD wordt uitgezonden niet door ons kan ontvangen worden
Wij betalen wel evenveel als andere klanten
Onlangs geprobeerd via ombudsman dit probleem op te lossen maar zonder resultaat
De internetsnelheid moet ik je u schuldig blijven want als ik dit probeer te achterhalen krijg ik een foutmelding
Grts Leon
Reputatie 1
Mijn decoder is direct verbonden met een kabel aan mijn bbox3 modem.
Grts Leon
Reputatie 7
Badge +4
Leon, de beslissing om de koperkabels te vervangen door glasvezelkabels (om VDSL2 te voorzien) ligt niet enkel bij Proximus. Wij dienen aanvragen in bij steden en gemeenten en als daar een goedkeuring voor komt, kunnen wij een datum vastleggen. Zolang wij geen goedkeuring krijgen, mogen wij de wegen niet zomaar openbreken. Groeten, Charlotte
Reputatie 1
Dat is nieuw voor mij mij is me verteld dat er in onze regio te weinig proximus klanten wonen en dat men daar dan de kosten niet wil voor maken
Ik neem wel eens contact op met de gemeente diensten
Niet tegenstaande heb ik nog geen antwoord op mijn vraag die ik hier boven heb gesteld ivm het blokkeren van decorder bij het raadplegen van de voetbalkalender
Mvg
Leon
Mss kan proximus binnenkort bij u een 4G gateway installeren die in combinatie met je ADSL werkt om zo hogere snelheden te bereiken in afwachting van andere oplossingen!
Dit plaatsen van 4G gateways zou dit jaar normaal van start gaan.
Reputatie 7
Badge +4
Leon, ik geef dit even door aan onze engineering dienst. Als hier meer nieuws over is, dan verwittig ik je. Groeten, Charlotte.
Reputatie 1
Bedankt Charlotte voor uw medewerking en Martin misschien is dit wel een mogelijke oplossing
We wachten af
Mvg
Leon
Reputatie 5
Badge +3
Is er geen alternatief in de straat waar je woont?
Dat zal hoogst waarschijnlijk niet, want TN volgt de zelfde filosofie en dat wil zeggen dat zij er zeker niet aanwezig zullen zijn en als ze toch aanwezig moesten zijn dan bevestigt de uitzondering de regel 😉
Als er 4G dekking moest zijn dan is er bv ook nog de > flybox wat eigenlijk op de 4G gateway oplossing van Prox neerkomt, maar dan in dit geval nog in samenwerking met ADSL.
Reputatie 1
Neen er is jammer genoeg geen ander alternatief
Dus wachten op de goodwill van proximus om dit probleem op te lossen

Reageer