Vraag

Probleem blijft duren


Na ettelijke keren met de technische dienst te hebben gebeld, een andere b box gekregen te hebben, blijft ons probleem bestaan, nl dat de tv voortdurend hapert, dat uit zich in het beeld die plots ineen loopt, de stemmen haperen en de klank soms uitvalt. De technische dienst raadde ons aan om via de site' happy house' een technieker aan huis aan te vragen, op die site van happy house moet je een tijdstip aangeven waarop de technieker je telefonisch kan bereiken om een afspraak te maken om ter plaatse te komen, dit hebben wij reeds 2 x gedaan, zonder resultaat, er belt niemand ons op. Ik ben het beu en weet niet meer, tot wie ik me nog moet wenden om het probleem op te lossen. Weet iemand raad?

14 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hey Mireille, alvast mijn excuses hiervoor. Ik zal via deze weg een Happy House interventie voor je opmaken. Wanneer past dit best voor je? Kan je me enkele data doorgeven wanneer dit beste voor je lukt? Heb je voorkeur tussen voormiddag, namiddag of tussen 16:30 - 20:00? Dan maak ik meteen een afspraak voor je.
Wij hebben nu hetzelfde probleem, maar niet met de franse posten. We hebben al alles gereset en opnieuw opgestart maar er is geen verschil.
Reputatie 7
Badge +4
Liliane, welk probleem ondervind je precies op de NL zenders? Grtjs, Charlotte.
Het beeld wordt niet gevormd en de klank is verstoord op alle Belgische zenders. Alles komt met stukken en brokken.
Reputatie 7
Badge +4
Liliane, is dit op de HD zenders of op de niet HD zenders? Werken jullie rechtstreeks bekabeld tussen jullie bbox en jullie decoder of is dit via een draadloze verbinding (PLC adapters of WiFi Bridge)?
Rechtstreeks. Zenders zijn VRT, RTBF, Canvas etc
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Liliane,

Ik heb je lijn uitgemeten en meet geen fouten op je lijn. Kan je de decoder uitschakelen met de schakelaar achteraan en terwijl je modem (B-box3) herstarten, wanneer de modem volledig is herstart terug je decoder aanzetten met de schakelaar achteraan.
Gedaan maar probleem niet opgelost!
Reputatie 5
Badge +3
Ik ga dit doorsturen naar de ingenieurs om alles na te kijken, zelf meten wij geen fouten op je decoder. Zodra we antwoord krijgen van de ingenieurs laat ik het je weten.
Onze bandbreedte laat niet toe in HD te kijken. Wat betekent dat? Is dit de oorzaak van het actuele probleem?
heb je mss onlangs een decoder moeten omruilen, indien dit het geval is zou het goed kunnen dat de oude decoder ook nog actief staat op je lijn wat wil zeggen dat die oude nog bandbreedte voorbehoud voor zich en je decoder niet genoeg bandbreedte over heeft voor HD zenders, je kunt altijd bellen naar helpdesk 0800 22 800 om dit te laten natrekken en dit tot 24u.
Reputatie 5
Badge +3
Je lijn heeft niet genoeg brandbreedte om HD zenders te ontvangen. Op je Proximus Tv account staat geen HD profiel actief en zal niet de oorzaak zijn van je probleem dat enkel FR zenders werken en niet de NL zenders.
Afspraak morgen - ok. Nu is het probleem nog erger geworden en is er eerst het normale menu en dan helemaal niets meer behalve : Onverwacht probleem.... Een collega aan de telefoon heeft me net heel goed geholpen: "ja mevrouw iets kan plots uitvallen, een keukenrobot die kan het ook plots begeven en dat moeten we dan maar accepteren, we zullen de afspraak voor morgen laten staan!"
Als je full klant bent sinds altijd en om en bij de 180 eur per maand betaalt, mag de service dan niet een beetje meer zijn?
Reputatie 7
Badge +4
Dag Liliane, ik stel voor dat we even de afspraak van de technieker afwachten. Indien er nadien nog problemen zijn helpen we je graag verder via deze weg. MVG, Wim

Reageer