Beantwoord

Powerline

  • 3 November 2018
  • 8 reacties
  • 3096 Bekeken

Beste,

Ik gebruik nog van voor mijn overstap naar proximus powerlineadapters (ik denk 100mbps).
Maar bij het tv-kijken (vooral bij live-verslaggevingen) hapert het beeld geregeld.
Bij rechtstreekse aansluiting van een netwerkkabel heb ik dit niet.
Heeft men bij proximus hier een oplossing voor? Ik kan geen rechtstreekse kabel aansluiten zonder dat deze ergens over de grond ligt.
icon

Beste antwoord door Charlotte.D 3 November 2018, 13:35

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Michael, bij proximus heb je 2 manieren waarop je draadloos kan werken:
- PLC adapters (ook een type powerlines)

- Wifi Bridge

Ik stuur hieronder nog even de link met de info:

https://www.proximus.be/nl/id_cr_wireless_solutions/particulieren/producten/toestellen/toestellen-voor-internet-en-tv/draadloze-oplossingen.html

Grtjs, Charlotte
Beste Charlotte,

Ik heb ondertussen ook eens wat verder gezocht.

Ik heb gezien dat je een wifi-booster kan huren bij proximus en dit kan aansluiten aan je tv-decoder.

Is dit iets wat hiervoor kan helpen?
Dit is inderdaad de vervanger van de wifi-Bridge die je ook onder ander kon gebruiken om draadloos een decoder aan te sluiten op je bbox3.
Reputatie 7
Badge +4
Zo is het, Michael.
Reputatie 7
Badge +1
Heb je al eens geprobeerd de PLC-ontvanger in een ander stopcontact te steken? Bv. waar geen ander apparaat of verdeelstekker mee in zit? Ik heb ook een paar dingen moeten uitproberen destijds, maar sedertdien werkt het wél al 4 jaar. Wél moet ik nu en dan de laatste tijd de PLC-ontvanger eens uittrekken en krachtig terug insteken, waarschijnlijk door een lichte oxydatie. Ik heb ook nog 2 Ruckus Wifi-verbindingen (zender/ontvanger) die ik daarvoor gebruikte. Dat ging ook heel goed, maar dit is wat esthetischer. Ik heb ook nog een 2e set PLC-adapters die ik gebruik tussen mijn inverter van de zonnepanelen en de b-box 3, waarmee ik die kan monitoren via internet (ook via een app. op mijn tablet en smartphon). Ook die werken perfect.
@Michael: mijn ervaring leert mij dat er een groot verschil bestaat in performantie tussen de verschillende modellen en merken - oudere (en goedkope versies) zijn vaak minder stabiel - zelf heb ik goede ervaring met TP-Link (AV500) en Devolo
die van proximus zijn van devolo
Reputatie 7
Badge +1
Klopt, de mijne zijn van Proximus. Al eens gratis vervangen na een blikseminslag.

Reageer