Vraag

Paarse balk onderaan bij TV opnames verwijderbaar?

  • 21 July 2017
  • 8 reacties
  • 239 Bekeken

In tegenstelling tot opnames door mijn DVD recorder en zelfs grotendeels vergeleken met wat Telenet
doet, blijft de buitenmaatse paarse info balk hinderlijk aanwezig tijdens stilstand beeld en voor of achteruit spelen van de TV opname. Dus beeld (en ondertitels) wordt grondig verstoord/verprutst , is er echt geen optie om die paarse balk te minimaliseren of te laten verdwijnen na enige seconden zodat men kan genieten van volledig stilstaand/vertraagd/versneld beeld, en, in geval van ondertitels, men ze nog kan lezen bij versneld afspelen, wat bv heel handig is indien de fim wat saai is maar je wil toch weten hoe het eindigt, bij Telenet is dat laatste perfect mogelijk. Bedankt voor de feedback

8 reacties

Ondertussen heb ik op dit forum ontdekt dat ik belange na niet de enig ben die zich hier aan stoort .
De reacties op die andere topics/vragen erover zullen wel nog up to date zijn zeker..
Inderdaad, de back toets kan eventueel helpen om die te laten verdwijnen
Reputatie 6
Badge +3
Ja met de back toets had die sneller weg dan play MAAR de balk is wel nog altijd abnormaal groot en onnodig aanwezig in de ondertitel zone tijdens het doorspoelen.
Het is al veel opgemerkt maar helaas zijn de designers van de interfaces nogal eigenzinnig en denken ze van het altijd beter te weten.
Dan wel zijn de programmeurs of hun opdrachtgevers niet in staat om toe te geven dat ze een designfout gemaakt hebben.
"Inderdaad, de back toets kan eventueel helpen om die te laten verdwijnen ???"

Helpt niets, aangezien het beeld dan terug in play modus gaat, dus gedaan met stilstaand/vooruit /achteruit.
Reputatie 7
Badge +3
WillemRM dit is een verzuchting van vele kijkers, maar helaas. Het zou leuke zijn als die balk na een seconde zou verdwijnen, maar het zou ook leuk zijn als je vooruit spoelt, dat de pijltjes IN de balk zouden staan, ipv erboven. Als je nu een witte achtergrond hebt, zie je niet hoeveel pijltjes je geactiveerd heb. Die paarse balk is voor niks nodig. Op mijn DVD recorder met HD stond een klein dun lijntje dat niks overlapte. En het balkje stond bovenaan. Dat was veel beter. Als ik dan 1x vooruit drukte, kon ik versneld een opname bekijken en zelfs de ondertiteling nog lezen. Was wel veel handiger.
Misschien heeft Proximus dit toch nog in petto en is het gewoon afwachten tot hun software leveranciers dit in één van de volgende software updates zal veranderen ?
Elma, met die DVDrec van mij ook een veel kleinere info balk die na enige seconden verdwijnt , in gelijk welke modus (stil/play/back/forth) tot je een andere opdracht intoetst.
Zelf heb ik geen nood aan die pijltjes, zie wel aan de beelden hoe snel het gaat. 😄
Snel vooruit gaan ging ook veel geleidelijker dan die bokkensprongen nu op speed x4.
Slow motion back/forth is er niet, inzoomen ook al niet, nee, vergeleken met de opnames via DVDrec is het maar flauw.
En dan kan je nog niets kopieren op disc, voor zover ik weet. Misschien maar goed ook in mijn geval, zit met honderden DVDR's waar ik nauwelijks de tijd voor heb om naar terug te kijken.
Op gebied van de soepelheid van het doorspoelen kan je een video recorder natuurlijk niet echt vergelijken met nPVR cloud opnames , en zoals je zegt die pijlen vind ik ook overbodig want je ziet toch op beeld hoe vlug je spoelt.

Reageer