Beantwoord

Paars beeld en hapering

  • 20 June 2018
  • 39 reacties
  • 10091 Bekeken

De laatste tijd heb ik bij het aanzetten een paars beeld. Ik moet dan alles uitdoen en opnieuw opstarten. Kan hier iets aan gedaan worden.
2de vraag
Als ik een programma aan het bekijken ben en ik zet het zelf op pauze. Dan heb ik meestal dat het beeld hapert tijdens het afspelen. Zeer vervelend om naar te kijken. Ook hier moet ik alles uitdoen en opnieuw opstarten. Dan is het meestal weg.
Iemand tips of tricks
icon

Beste antwoord door paul_0201 9 October 2018, 09:12

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Yves66, ik heb je lijn uitgemeten en zie geen storing. Het signaal komt dus goed tot op je modem. Heb je al eens alle toestellen volledig herstart volgens deze procedure: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestell... ?
Heb je draadloze oplossingen staan tussen je bbox en decoder, want deze kunnen wel voor problemen zorgen.
Het is altijd best als je alles heropstart van het in een bepaalde volgorde te doen:
1) decoder stroomloos zetten
2) bbox 5 seconden stroomloos en wachten tot DSL lampje continu blijft branden
3) als er draadloze oplossingen tussen bbox en decoder staan deze even stroomloos zetten en 2 minuten wachten.
4) dan de decoder terug onder stroom zetten

Indien dit niet lukt wachten op de hulp van de prox medewerkers op het forum hier of de helpdesk bellen 080022800

Kunnen zij op de lange duur geen oplossing aanbieden dan maar eens een gratis happy house technieker aanvragen die bij u langs komt om alles een uit te checken en dit kun je via deze weg
> http://proximus.be/happyhouse
Ik heb net hetzelfde probleem. Paarse waas over het normale beeld.
Ik heb niks draadloos en heb al verschillende hdmi kabels zitten testen.
De enige oplossing is om de hdmi kabel uit de decoder te trekken en opnieuw in te steken. Dat verhelpt het probleem maar het is zeer vervelend. Ik ben na telenet klant van het eerste uur nu een 3 maanden naar proximus overgeschakeld en als dit blijft ga ik weer naar Telenet.
Reputatie 7
Badge +4
Heb je je toestellen (inclusief modem) al eens herstart zoals hier beschreven?
Ja dat was het eerste wat ik gedaan had.
Zoals ik,al zei. Het enige wat helpt is hdmi kabel uit en terug in.
Ben zelf ingenieur telecommunicatie. Heb al veel zaken liggen proberen en testen. Probleem is dat het niet altijd is...
Heb je dit ook als je op je TV een ander HDMI ingang neemt voor je decoderaansluiting.
Ik heb dit ook voorgehad met mijn vorige Sony, daar was de HDMI stekker zelf van de TV.
Heb je maar één decoder anders zou je op deze TV een andere decoder eens kunnen aansluiten
enfin ik geef het maar mee mss heb je die testen al zelf gedaan.
Ik heb een projector. Daar heb ik het ook op de andere hdmi geprobeerd.
Dan heb ik ook op een 4 k lcd tv geprobeerd en ook daar bleef het probleem opduiken.
Maar bedankt voor de suggesties. Hoe meer hoe beter hé ?
Wilt Proximus de decoder dan niet omruilen.
Reputatie 4
Badge +1
Is bij ons laatste tijd ook altijd zo..., TV uitzetten , decoder uit (afstandbediening), uurtje later alles terug op, en paars beeld en géén geluid. Na zender +1 of -1 is beeld OK, is dus duidelijk "iets" in de decoder. Zwijg over decoder stroomloos maken en heropstarten, dat gebeurt ontelbare keren, en als dát de oplossing is, dan zit jullie software zo mank als wat !! (als het niet zo lang duurde voor een volledige opstart vanaf spanningsloos, dan zette ik alle dagen alles uit met een hoofdschakelaar op tv (nu al) én op decoder(blijft nu op spanning)
(ook de oplossingen voorgaande gepost werken dus: hdmi kabel even uit en terug in werkt, zowel als je dat doet aan TV zijde als aan decoder zijde. De UTP kabel even uit en terug in werkt ook, maw , alles werkt zowat om terug normaal beeld te krijgen , als de decoder maar even terug moet connecteren, met wat speelt geen rol.
PS : die paarse kleur wijst op één kleur die ontbreekt bij decoderen van signaal, en géén klank wijst op ...??, alleszins de decoder, maar eens fout weg speelt die dagenlang...
Gaat het bij jullie om een V5 of een v5 compact ik stel die vraag omdat ik dit met de v5 compact nog niet voorgehad heb, wel vroeger met een vorige tv maar zoals reeds aangehaald zat de fout wel in de TV zelf .
Reputatie 4
Badge +1
V5 met harde schijf
Reputatie 5
Badge +3
Zit waarschijnlijk in een fout van de signaaloverdracht van decoder naar TV, zou in dat geval overwegen de decoder om te ruilen.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_return_dcd/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/andere-oplossingen/een-toestel-omruilen-herstellen-of-terugsturen.html

mvg.
Wel raar eigenlijk, Utp kabel in en uittrekken duidt meer op een fout tussen Proximus server decoder(communicatie uitwisseling) die dan opgelost wordt.
Op den duur zou je dan al denken dat de bbox er ook zou kunnen voor iets tussen zitten, maar daarom best elimineren door toestellen om te ruilen beginnende bij de decoder.....
Langs de andere kant zal dit toch ook de eerste keer niet zijn dat dit voorvalt en zouden de Prox specialisten daar toch al een beetje moeten weten wat er best moet geburen!
Reputatie 7
Badge +4
Meestal is dit toch een probleem met de HDMI (uitgang van de decoder, kabel zelf of ingang van de TV)

Was de decoder bij deze testen steeds rechtstreeks aangesloten, of zit er vb nog een homecinemasysteem,... tussen ?
Bij mij zit er een home cinema systeem tussen.
Maar zeg niet dat ik m'n home cinema (dia ltijd zonder problemen werkte met telenet en gelijk welke andere bron) moet gaan veranderen.
Reputatie 7
Badge +4
Kan je de test even uitvoeren zonder Home cinema tussen aub?
Ik ga het proberen. Maar dan heb ik wel geen geluid hé. Het kan een tijdje duren voor ik resultaten heb. Want het is ook niet altijd aanwezig.
Hier hetzelfde probleem,met v5 decorder en sony tv. is niet altijd het geval
Reputatie 7
Badge +4
Paul, kan je ook even testen met een andere HDMI-kabel (en indien mogelijk, op je TV ook op een andere HDMI-ingang)?
Andere decorder aangesloten, probleem opgelost , waarschijnlijk decorder slecht.
Reputatie 7
Badge +4
Fijn te horen dat je probleem opgelost is. Het kan inderdaad de HDMI-uitgang van de decoder geweest zijn.

Beste,

Ik heb exact hetzelfde probleem voor. Af en toe  (maar niet altijd) ziet mijn scherm paars bij het opstarten. Alles afleggen en opnieuw aanzetten lost dit dan op, maar het blijft vervelend. 
 

Soms hapert mijn beeld ook tijdens het kijken voor een paar seconden. Dan gaat het enkele minuten goed en zie ik opnieuw haperingen.
 

Ik weet dus niet goed of het aan de televisie zelf, mijn verbinding, de decoder of iets anders ligt…

Is het mogelijk om mijn lijn te controleren op storingen? 


De restart-procedure heb ik reeds geprobeerd en dat lost het probleem op dat moment dan wel op, maar na enkele dagen heb ik het opnieuw voor. Een extra HDMI-kabel heb ik helaas niet.

Ik heb een v5 compact decoder, een wifi-bridge en een modem (die een eind van mijn tv staat).

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groeten,

Nadine

 

Reputatie 7
Badge +4

@Nadine60 Ik heb alvast je lijn uitgemeten en het signaal komt goed toe tot op je modem. Aangezien je modem en decoder via wif bridge zijn verbonden kan het met de draadloze connectie te maken hebben.

Ik vermoed echter dat het eerder met de verbinding tussen je decoder en tv zal te maken hebben , dus eerder met de HDMI kabel of hdmi poort op de tv of op de decoder. 

Heb je op je tv nog een andere HDMI poort waar je de decoder kan op aansluiten? Kan je eventueel toch eens een andere HDMI kabel testen? 

heb je som een lange utp netwerkkabel die je tijdelijk over de grond kunt leggen om decoder rechtstreeks aan de bbox te verbinden om zo zeker te zijn dat het niet aan je wifi-bridge ligt!

Beste Samuel, 

 

Bedankt. Ik ga mij morgen een nieuwe HDMI-kabel aanschaffen. Heb in elk geval al van HDMI-poort geswitcht. Het ligt inderdaad misschien gewoon aan die ene poort op mijn tv. Goed idee!

Aangezien het slechts af en toe voorvalt, weet ik nu niet onmiddellijk of het opgelost zal zijn, maar het is zeker het proberen waard.

Mocht het probleem zich blijven voordoen, zal ik dan maar de Happy House-technieker eens inschakelen, vooraleer ik op zoek ga naar een nieuwe tv. :-)

 

@Martin  Dat zal helaas moeilijk worden. Tenzij ik gaten zou beginnen boren in mijn plafond, heb ik een kabel van minstens 25 meter nodig en moet ik gans mijn huis door. Toch bedankt voor de tip! :-)

 

Groeten,

Nadine

Reageer