opnemen van serie gaat fout

  • 10 June 2011
  • 13 reacties
  • 1938 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
hoi mensen,

1) vroeger, bij het oude menu kon ik makkelijk een serie programmeren en had ik op het eind netjes alle afleveringen. Nu... met de nieuwe menu is het zo dat mijn bakske gewoonweg alles opneemt, dit betekent dus dat ik steevast iedere aflevering minimum 3x staan heb. wat ik zeker niet leuk of praktisch vind. Ik ben dan verplicht om iedere keer kweetniethoeveel afleveringen te wissen eer ze netjes op een rij staan,

Wat moet ik doen om dit te arrangeren? (heb al gereset, maar haalde niks uit)


2) Ik merk ook dat de on-screen display van de menu nogal lang op het scherm blijft staan. Is er geen mogelijkheid om die tijd in te korten?

13 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Je kunt dat automatisch tonen van de informatiebalk bij het zappen uitschakelen in het menu/instellingen/beeldinstellingen. de infoknop duwen kan immers ook.

Als je series ingeeft, krijg je inderdaad ook de herhalingen in de lijst. Is niet zo leuk, maar het is maar écht erg als je een dagelijks terugkerende serie ingeeft die telkens 's anderendaags in de namiddag herhaald wordt, dan ben je wel even bezig om die te wissen...
Reputatie 2
Badge +1
ja, is zo, maar bijna altijd is de eerste aflevering goed en de anderen, meestal 2 extra afleveringen, die staan daar als "mislukte opnames"


Wat ik niet begrijp is, ok ze passen de layout aan maar waarom veranderen ze de werking van het menu, vroeger ging alles goed in dat verband. Als je aanduidde dat je de serie wilde, dan had je ook de serie en niet drie keer hetzelfde. Ik vind het toch wel minder hoor, zo'n achteruitgang had ik niet verwacht.
Beste Magistermagic,

De serieopnames nemen inderdaad alle afleveringen op, dit kan mogelijk door feedback van de klanten in de toekomst worden aangepast.

Mvg,

Eva van Belgacom
Reputatie 7
Badge +1
Daar rekenen we dan op Eva.;)
Reputatie 3
Badge
Het loopt met de serieopnamen soms fout. Zo miste ik donderdag het tweede deel van Poirot. Ik had het nochtans via serieopname geprogrameerd. Men moet al extra vooraf gaan controlerren of het wel degellijk geprogrameerd staat. Kan dit niet verfijnd worden?
Reputatie 7
Badge +1
JEG, je hebt volkomen gelijk. Ik heb gelukkig op tijd gemerkt dat de aflevering van donderdag 16/6 niet in de planninglijst kwam. Wél al die van volgende dinsdag. Ik heb zelfs geprobeerd met de serie te wissen en terug in te geven; geen succes. Heb dan die 2e aflevering van 16/6 eenmalig ingepland, en die is probleemloos opgenomen. Die van volgende week dinsdag en donderdag staan wél correct in de planning. Ik weet ook niet waarom die aflevering er niet in wou. Die heeft er tweemaal wél ingestaan, maar tijdens de namiddagupdate van de TV-gids stond die plots met een driehoekje (conflict) en een tijdje later was ze gewoon verdwenen. Dat is zo twee keer gebeurd. Ik weet het zeker want ik heb er speciaal op gelet. Maar voor alle andere series liep alles goed deze week...hout vasthouden !;)
Reputatie 3
Badge
Bedankt Sinjoor71. Ik heb hetzelfde al eens voorgehad met de serie "Mooi en Meedogeloos". Maar die kun je devolgende morgen nog bekijken, als het er ook niet uitgesmeten werd. Ik wilde die 2de aflevering van Poirot met "ooit gemist" opvragen maar ook dat lukt niet. Dus richt ik me tot Eva. Kan jij me helpen? Het is toch wel deglijk een foutje van Belgacom hé. De service zou zijn uitzonderlijk een (gratise) heraanbieding via "ooit gemist" ((vind ik). Wenkbrauw ophalen
Reputatie 3
Badge
Geen reactie van Eva. Weet iemand of ik al dan niet met "ooit gemist" dat tweede deel van Poirot "Taken at the Flood, part 2" kan opvragen en hoe? Wenkbrauw ophalen
Reputatie 7
Badge +1
Poirot zit bij de VRT in "Net Gemist" geloof ik. Daar moet je dan maandelijks 3.50€ voor betalen, en niet eenmalig helaas.....ik weet niet of Eva dat nog kan regelen. Sedert die ene aflevering loopt alles terug correct nochtans.Die van morgen, en volgende dinsdag en donderdag staan al in de geplande opnames zonder foutmelding;
Reputatie 3
Badge
Ja, Sinjoor71 ik zie nu dat alles weer terug normaal loop bij de serie Poirot. Ik hoop dat Eva dat voor als nog kan regelen want niet ik heb de fout gemaakt.

Voor deze enkele aflevering ga ik me niet op "net gemist" inschrijven hoor. Wenkbrauw ophalen
Hier ook problemen

opnamen 2 x opnemen, zelfs 2 x dezelfde aflevering op hetzelfde tijdstip, goe vervelend. zo geraakt mijn hraddisk wel snel vol !

Waarom moet de decoder hetprogramma van s''avonds ,s''morgens ook nog eens opnemen. En als de zelfde reeks nogmaals herhaald word neemt de decoder ook al die afleveringen (herhalingen) nog eens verder op.

kan men hier geen ander codering aan geven zodat dit niet gebeurd.

m.v.g. Jack
Reputatie 3
Badge
Ja, Jack, dat is ook vervelend. Toch nog iets minder erg dat het programma helemaal te moeten missen. Mits wat (overbodig) werk kan jij het overtollige eraf smijten. Ik heb het gewoon niet. En Eva hoor ik niet. :O
Reputatie 3
Badge
Het blijft fout lopen met de serieopnames, zelfs ook met de gewone opnames. bv. "mooi en meedogeloos". Vroeger kon de tijd voor de aanvang en de tijd erna

perfect aangepast worden. Nu staat er ook zo "iets" in het menu "0, -1 ... -5... +20" Begrijp er niks van. Er is nog zo'n mysterie "herninnering "ok" of "annuleren".

Daarenboven wat je ook doet, de programmatie blijft op 17u50 tot 18u15 terwijl meestal de uitzending loopt tot ongeveer 18u25. Soms wordt er helemaal niks opgenomen. En zelf ingrijpen met de rode opnameknop lijkt meer verwarring in de programmatie te brengen. Neen hoor, de lay-out is mooier na de update, maar we zijn veel verder van huis wat het gebruiksgemak betreft... en daar gaat het toch in de eerste plaats om. Roepen

Reageer