Vraag

Opnames lange termijn

  • 19 October 2017
  • 12 reacties
  • 343 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2
ik heb een modem 3 en een v4 decoder.
Ik kan na de opnamen de 60 dagen verlengen naar lange termijn dit is ongeveer 3 jaar en als ik rechtstreeks opneem op mijn tv worden ze zelfs opgenomen op de HD. Meerdere opnamen tergelijkertijd lukt ook.
Enfin dit is mij situatie

Vanmiddag heb ik bij iemand de modem en decoder geinstalleerd omdat hij het niet kon
een modem 3 en een V5
Daar kan er na de opnamen niet veranderd worden naar lange termijn, als je het menu veranderd wordt kun je opnamen opnemen op de HD maar heb je steeds conflikten.

Is de situatie anders met de V4 en V5 decoder?

Na de levering van de V5 is er ook een modem geleverd omdat dit de reden zou zijn, dus niet.

12 reacties

lukt het ook niet via de Proximus TV applicatie om die op lange termijn te zetten, zo lukt dit soms wel.
Reputatie 5
Badge +2
dit kan ik nu niet proberen want ik ben niet ter plaatste, zal ik eens uitproberen, is het de app dat je wil zeggen?
ja de app of de web gebaseerde versie http://proximustv.be zou beide zouden moeten lukken volgens mij, al heb ik dit nog niet voor beide geprobeerd. (heb dit hier ergens eens gelezen in een ander post)
Reputatie 5
Badge +2
bij mij thuis staat die optie niet op de app en op de website, maar bij mij lukt het ook op de tv he!
op het ander adres zal ik het eens proberen
ik lees nu juist in een andere post ook : " Ik ga direct op mijn I-pad kijken en daar kan ik de aflevering nog "op lange termijn" zetten.

(gaat over een v5 decoder)
Reputatie 5
Badge +2
is dit gelukt via de app voor uw V5 decorder?
Ik heb het nog niet kunnen testen omdat ik een V4 heb, die andere staat bij iemand anders die ik moet helpen
Hij heeft wel de app op een apple ipad, zou dit lukken via dat?

Het is raar dat dit rechstreeks via de >TV,
Het wordt toch een probleem voor oudere personen, of mensen die niet zo gedreven zijn met de nieuwe technieken
Als ze hulp kunnen krijgen is het niks maar anders is het toch moeilijk als je voor elk probleem hulp nodig hebt.
je hebt inderdaad niet veel oplossingen bij dergelijke problemen, en tot Proximus de bugs er definitief heeft kunnen uithalen, kan men zelf niet veel anders proberen dan de boel resetten en als het dan nog niet lukt de hulp van Proximus inroepen.
Reputatie 5
Badge +2
ik heb dit nu eens nagekeken op mijn tv dus die met de v4 en daar staat bij een opname een melding
de opname langer bewaren of als een serie opnames " de reeks langer bewaren"

op de V5 decorder staat dit er niet bij, en via opname opties lange termijn aanduiden werkt niet

Het is raar dat dit een verschil is bij de V4 en V5

Het is daarom dat het lukt om de opnames van mij voor drie jaar vast te zetten en bij de V5 niet

Op is er op de V5 een andere mogelijkheid, als hij voor de opname kiest voor lange termijn voor alles wordt het opgenomen op de HD, dit is wel goed maar dan heb je steeds de conflicten die je manueel moet oplossen, en dit is niet te doen als je opneemt als je niet thuis bent.

Is er nog een oplossing voor de V5 om na de opnames de termijn te verlengen?

Iemand anders een oplossing, want ik heb nog maar één reactie en dit is van martin
ik zou ook eens een privébericht sturen met je vraag

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende ⏩link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Opslaan' = verzenden.
Reputatie 5
Badge +2
ik heb juist de vraag gesteld via proximus chat, en daar antwoorden ze dat op de V5 enkel mogelijk is 60 dagen, niet verlengbaar.
Bij de V4 is die mogelijkheid om te verlengen er wel, dus niet meer bij de V5, jammer
Want dit is verminderen van de opties en mogelijkheden
Bij mij heb ik korte termijn opnamen, lange en de harde schijf. Als ik rechtstreeks programmeer op de tv, 1 op harde schijf en de tweede opname tegelijkertijd 60 dagen , dit is logisch, die opname 60 dagen kan ik indien nodig dan verlengen, zelfs een ganse serie tegelijkertijd.
Dit is toch heel gebruiksvriendelijk en dit nemen ze af.

Zo dat weten we dan ook weer, de service is wat afgenomen, hopelijk gaat mijn decoder nog lang mee!
bij de v5 iwil lange termijn dan eigenlijk zeggen opnemen op harde schijf!
Dat is dan veranderd zeker bij de laatste software update !
Valencia,
Wat denk je van dit antwoord : 😉
Je kan opnames steeds langer bewaren op al onze decoders, zie https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rec_how_long/particulieren/support/televisie/tv-instellingen-en-functies/opnemen/uw-opnames-langer-bewaren.html

Reageer