Beantwoord

Opnames kwijt na update


Na de recente update van woensdagavond zijn bijna alle opnames van de harde schijf van mijn decoder verdwenen.
Herhaalde telefoontjes naar 0800/22800 met resetten van de decoder en de modem hebben niets opgelost, integendeel : sindsdien werkt mijn WIFI zeer slecht ! Mijn telefoon schakelt gewoon over naar 4G en de modem wordt niet gevonden als de telefoon er niet direct naast ligt - mijn modem komt zelfs niet voor in de lijst van beschikbare WIFI ... - op mijn Ipad heb ik zeer beperkte WIFI, evenals op de PC. Mijn probleem is dus alleen maar groter geworden en elke keer dat ik bel krijg ik een andere uitleg ; 1 van de 4 keer kreeg ik gewoon als antwoord van de helpdesk : sorry, ik kan niet helpen ....
icon

Beste antwoord door Jimmy O 1 July 2017, 10:56

Bekijk origineel

42 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Hey Philippe, alvast mijn excuses hiervoor. Ik heb dit even nagekeken en de harde schijf zou voor 30% gevuld zijn met opnames. Heb je toevallig weet van specifieke opnames die verloren zijn geraakt? Dan laat ik dit even nakijken. Als je wilt mag je deze gegevens doorsturen via privébericht naar Het Proximus Team en anders lees ik het hier wel. Ivm je wifi kan ik alvast volgende tips meegeven. Vooral het wijzigen van het wifi kanaal kan je draadloze verbinding vaak sterk verbeteren. Probeer dit dus zeker en vast even uit en houd ons op de hoogte!
De harde schijf staat nu inderdaad weer voor 32% vol omdat ik sinds de update weer zaken opgenomen heb !
Er was maar ca 22 à 25% overgebleven van mijn opnames (in totaal op HDD en anders), o.a. een film van 2015 en één van 2016 die er nog op stond.
Na de update stonden sommige films er wel 2 keer op, bvb. Wimbledon
Enkele opnames die ik mij herinner en die verdwenen zijn :
- Floortje naar de einde van de wereld
- Schlinder's list
- Erin Brockovich
- Wimbledon (film)
- Adèle concert
- ....

Voor wat het veranderen van het wifikanaal betreft : als ALLES correct werkte tot voor de update, zowel de decoder als de WIFI, waarom zou het dan opeens moeten manueel gewijzigd worden.
Ik vind het ook vreemd dat ik maar NA de update een mail kreeg dat binnen 4 dagen de decoder een update zou krijgen waarbij alles hetzelfde zou blijven en alles opnames zouden blijven staan. Gisteren kreeg ik ook nog een SMS om te vragen of ik tevreden was. Nee dus.

Hoe wijzig ik mijn wifikanaal : surfen naar de modem en daar één voor één de andere kanalan uitproberen ?
Ook vreemd dat de WIFI op mijn Iphone bijvoorbeeld goed gaat bij de modem en drie meter verder terug slecht of uitvalt, waardoor mijn telefoon telkens naar 4G gaat.
wi-fi kanaal wijzigen:
http://www.proximuswholesale.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html

Als je toestel(len) de wifi in de 5GHz band ondersteunen kan je mss beter de wifi-5.0 van je bbox3 eens gebruiken.

als het over een update software van een v4 decoder gaat, lees dan ook eens dit hier:
https://nl.forum.proximus.be/proximus-tv-7/update-v4-decoder-39406/index1.html#post578238
Reputatie 5
Badge +4
Hey Philippe,

voor je wifi probleem raad ik inderdaad het wijzigingen van kanaal aan.

Voor je probleem met de opnames, ik heb zonet een mail verzonden naar engineering. Wij houden je zo snel mogelijk op de hoogte.

Mvg,
AndyM
Dank voor de info ; ik heb ook net gechat met jullie diensten - ik heb het WIFI kanaal op de 2,4 Ghz veranderd naar 1, 6 en 11 en heb nu WIFI op mijn telefoon (die zelfs mijn WIFI netwerk niet vond als ik hem niet naast de modem legde), maar het signaal is zeer zwak, evenals op mijn laptop (1 van de 5 streepjes) : hoe kan ik overschakelen naar de wifi 5.0 van mijn bbox 3 ? Hoe weet ik of mijn toestellen de 5GHZ band ondersteunen ?
Reputatie 6
Badge +3
Je kan dan best inloggen op je modem zoals je kan zien op onderstaande link. Daar kan je dan wifi 5.0 in of uitschakelen.

Wat betreft je toestellen, best eens via een zoekbrowser nakijken als ze wifi 5.0 ondersteunen.

http://www.proximuswholesale.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_surftrouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/sneller-surfen-door-het-wifi-kanaal-te-wijzigen.html
ook wij zijn bijna alle opnames kwijt na de update! Graag alles terugzetten of ik tref zelf maatregelen.
Wij hebben niet gevraagd om deze update, dus als klant zou je er zeker géén nadelige gevolgen mogen hebben. Daarbij is heel deze nieuwe versie niet gebruiksvriendelijk! Voorheen kreeg je een volledige lijst en overzicht, nu moet je item per item overlopen...
Graag dringend een oplossing of wij kiezen zelf voor (andere)oplossing.
Reputatie 7
Badge +4
Lucas, heb je de decoder al eens volledig herstart door deze kort van stroom te onderbreken?

Indien hierna de opnames nog niet terug zijn, kan je even laten weten welke opnames er juist zijn verdwenen ?

Dan geef ik het door aan de betrokken dienst om het te laten corrigeren.
Is opnieuw opgestart en geeft géén verschil. Opnames kwijt! A
Aja, das waar. Als ik iets opneem zal ik voortaan noteren wat ik opneem. Moest men bij proximus eens zin krijgen om een update te voorzien zodat je als klant tenminste een overzicht kan/moet geven... Komaan zeg, zorg dat klanten géén nadelige gevolgen hebben als je iets doet!
Graag alle opnames terug aub!
Ter info : ik heb intussen van Proximus geen nieuws meer gehad m.b.t. de verloren gegane opnames. Als ik bel naar de helpdesk wordt de ene keer gezegd dat ze teruggevonden kunnen worden en de andere keer dat ze onherroepelijk verloren zijn ; ik vermoed dat dit inderdaad zo zal zijn ... het vreemde is dat niet alle opnames verdwenen zijn ...
Hier ook een deel van de opnames kwijt waaronder films voor de kinderen! Leg dat maar eens uit net voor de vakanie....Hopelijk wordt dit snel hersteld anders weer de zoveelste FAIL van proximus tv. En neen, ik weet niet meer vanbuiten wat er weg is!
Reputatie 7
Badge +4
Ik geef het door aan de betrokken dienst zodanig het nagekeken kan worden.
Reputatie 7
Badge +4
Heleen, ook voor jou heb ik het doorgegeven aan de betrokken dienst, van zodra ik meer nieuws heb laat ik hier iets weten.
De volgende faktuur betaal ik slecht 10%, de rest wordt gewist...
Reputatie 7
Badge +1
Bij mij kan ik de 60 dagen niet meer aanpassen en ik heb een V5 met harde schijf. Heb alles al herstart en gereset en kan niets veranderen. Staan films op die ik graag wil behouden. Een paar maanden geleden was dit geen probleem.
Reputatie 7
Badge +4
Heb je deze procedure toegepast:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rec_how_long/particulieren/support/televisie/tv-instellingen-en-functies/opnemen/uw-opnames-langer-bewaren.html ?
Reputatie 7
Badge +1
Heb je deze procedure toegepast:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_rec_how_long/particulieren/support/televisie/tv-instellingen-en-functies/opnemen/uw-opnames-langer-bewaren.html ?

Kende deze procedure en al geprobeerd. 60 dagen is lichtgrijs en kun je nier meer aanpassen. Een paar maanden geleden ging dat nog wel.
Reputatie 7
Badge +4
Ik geef het door aan de betrokken dienst, van zodra ik antwoord heb laat ik je hier iets weten.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Antoon, kan je nog eens proberen ? Ons tv team heeft een aanpassing gedaan. Ze vragen ook of je dit probleem ook met je V5 mini had.
Reputatie 7
Badge +1
Heb het geprobeerd werkt nog niet. Zal morgen is een complete reset doen. Opnemen op V5 mini doe ik niet. Gebruik alleen de V5 met harde schijf. Laat nog iet weten.
Reputatie 6
Badge +3
Ok we wachten het af.
Reputatie 7
Badge +1
Ok we wachten het af.

Helaas blijft hetzelfde. Had een film opstaan The Graduate en kon het daar wel bij. Heb een reset gedaan en deze film is nu weg. Bij 3 films kan ik de 60 dagen niet aanpassen.
Reputatie 6
Badge +3
Kan je eens kijken als deze nu opnieuw beschikbaar is?
Reputatie 7
Badge +1
Hallo Jimmy. Bedankt, is weer beschikbaar maar de 60 dagen kan ik niet meer aanpassen.
Reputatie 6
Badge +3
Meestal kan je best voor je het programma opneemt instellen dat het langer dan 60 dagen moet. Achteraf kan je dit voor bepaalde programma's niet meer aanpassen.

Reageer