Opname opties vanop afstand opnemen

  • 15 October 2011
  • 10 reacties
  • 1950 Bekeken

Bij de tvgids online kun je enkel de opdracht geven om op te nemen.

Herhalingen, voor/na opname tijd is niet mogelijk.

Is dit zo, of mis ik een bepaalde instelling/optie?

10 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Spreek je nu over TV-Overal of gewoon over TV en opname op afstand ? (nPVR)
Reputatie 2
Badge +1
Is normaal. Alle opnames worden trouwens ook gedaan op het bgc netwerk en niet op je decoder zelf.
@ Sinjoor71

Ben recent klant van BGC geworden, en ben nog de opties aan het verkennen.

Ik heb sinds vandaag 2 decoders, en het interesante aan het nPVR is dat deze op beide decoders te zien zijn.

en lijkt me ook efficienter, aangezien het opnemen geen bandbreedte inneemt, ik stel me voor dat BGC deduplicatie gebruikt, dus moet het ook groener zijn volgens mij...

Een nadeel dan is dat je dit enkel voor films kunt gebruiken, en niet voor bvb series, of het nieuws van de dag.
Reputatie 7
Badge +1
Tom, inderdaad zijn er nog steeds geen series mogelijk (alleen op de harde schijf opf PVR). Maar het nieuws van de dag (VRT en VTM) kan je altijd gratis via TV op aanvraag bekijken. Bovendien, opnames op het netwerk staan standaard met 5 minuten voor en 20 minuten nà de geprogrammeeerde TV-gidstijden en zijn niet aanpasbaar.
enkel voor films? je kan elk programma via nPVR opnemen.

serie-opname werkt inderdaad niet via nPVR, dus je moet indien gewenst elke aflevering van een serie apart instellen, maar via de online tv gids gaat dit erg snel, gewoon op de titel klikken je ziet een mooi overzicht van de komende afleveringen, dan komt het gewoon aan om een paar keer te klikken om ze allemaal op te nemen.

mvg
Is het nieuws op aanvraag ook in HD? Want herinner me van toen ik bij telenet was, dat dit enkel in SD was...

En SD op een 107" Plasma is niet echt wat het moet zijn hé...
Reputatie 7
Badge +1
Het nieuws op aanvraag is inderdaad niet in HD. Ook de TV-programma's op aanvraag van Ooit Gemist en Iwatch enz. zijn niet in HD. Met nPVR kan je wél in HD opnemen van de VRT en VTM plus nog een aantal franstalige posten.
Reputatie 2
Badge +1
Op een 107" zou ik zelfs met HD kanalen geen mooi beeld hebben!

Op een 107cm (42") is in principe een SD kanaal nog redelijk goed te doen!
wat mij betreft mag de SD kwaliteit wel wat omhoog, is natuurlijk heel afhankelijk van tv.... hoe beter de tv hoe slechter de SD eruit komt. heb zelf 2 tv's (kleine & grote) en het verschil op beide toestellen is heel groot.

wellicht zal Belgacom niet meteen de kwaliteit van de SD stream verhogen, mocht iedereen op 30mbit syncen was dat geen probleem geweest, maar aangezien er nog veel gebruikers op lage profielen zitten kan men zich dat niet permiteren meer bandbreedte te vragen voor SD

mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ik volg je daar axs; 107" = ca. 272 cm......en met een Plasma moet dat nogal wat verbruiken.....

Reageer