Opname mislukt of staat niet in de planning van de serie en opnames kunnen soms niet gewist worden.

  • 25 January 2017
  • 15 reacties
  • 471 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
Ik moet vaststellen dat het de laatste tijd weer fout loopt met opnames. Ik controleer elke dag 's morgens of alles gepland staat wat ik die dag wil zien en toch werd het Nieuws van VTM van 19u weer niet opgenomen. Ik heb het pas om 19u20 op de app gezien en hem toen nog gestart, maar de helft zal ik dus niet kunnen zien.
Ik heb gisteren ook weer last gehad om opnames uit een serie te wissen, nadat ik ze gezien had. Ik moet dan de decoder uit en aan zetten en dan lukt het weer een tijdje.
Gisteren heb ik ook een serie opgenomen van "Masterchef Australia" op Vitaya. Ik had eerst de serie gewist, omdat er teveel opnames ontbraken in de planning. Dan heb ik de serie terug opgenomen op 60 dagen, maar toch ontbrak er weer eentje. Als ik dan die ene aflevering alsnog wil opnemen, komt die in de planning, zo wel in de serie te staan, als nog eens apart (bug?). Wis ik die aparte, dan wordt die in de serie ook gewist. :(
Gelukkig staan de nummers van de afleveringen er nu dikwijls bij. Dat zou voor elke serie mogen gebeuren.
Kan dat bij een volgende upgrade eens nagekeken worden?

15 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Hi Elma,

Klopt, is in onderzoek..als je alle afleveringen wist uit serieopnames van een bepaalde opname gaat die soms ook de eerstvolgende opname van dat programma in de planning ook wissen.bug..zijn ermee bezig

Nieuws:

ST VTM VTM Nieuws 25/01/17 18:54:00 +01:00 88 ScheduleFailed

zie dat je intussen voor morgen

2674 ST VTM VTM Nieuws 26/01/17 18:54:00 +01:00 88 ReScheduleSuccess

masterchef

Vitaya MasterChef Australia 25/01/17 16:18:00 +01:00 89 RecordSuccess

ook intussen rescheduled

Vitaya MasterChef Australia 26/01/17 16:21:00 +01:00 112 ReScheduleSuccess

wat ik ook zie dat de decoder soms problemen heeft om een goede verbinding te hebben met de bbox router

zou zeker eens volgende aanraden

1. herstart de bbox3 router

2 check de verbinding naar de decoder toe

3 check aan de zijkant van de decoder de harde schijf. Klik die eens uit en terug in en herstart de decoder opnieuw

mvg sabine
Reputatie 7
Badge +1
Dat bedoel ik nu sommige krijgen gelijk antwoord van PX medewerkers en anderen met grotere problemen horen niets. Heb zelf 2 dagen zonder vaste lijn gezeten en heb zelf met PX contact op moeten nemen voor de oplossing. Heb om compensatie gevraagd nooit een antwoord gekregen. Klanten met Tuttimus etc. problemen moeten dagen wachten tot ze een antwoord krijgen laat staan dat ze een antwoord krijgen.
Reputatie 7
Badge +3
Sabine, bedankt voor de tips. Ik ga die rond middernacht uitvoeren, als alles opgenomen is. 🆒
[Nieuws: ST VTM VTM Nieuws 25/01/17 18:54:00 +01:00 88 Schedule Failed] heb ik gelukkig kunnen zien dankzij de "on demand" die nu terug het VTM nieuws aanbiedt. 🆒

Antoon1: Off Topic !! 😠 Zo zul je ook niet geholpen worden. Hier in dit onderwerp gaat het over de werking van opnemen op Proximus TV. Jouw probleem moet je niet posten in antwoord op een andere klant.
Als jouw vaste lijn gestoord is, dan bel je toch direct naar de technische dienst. Dan post je jouw probleem toch niet in een forum. :8
Compensatie voor 2 dagen?? Dat is ook de eerste keer dat ik dat hoor. Compensaties worden eventueel pas na een maand gegeven, als bewezen is dat Proximus de oorzaak is en jij alles gedaan hebt om dit correct te melden. Als je een welbepaald probleem ondervindt (niet een gestoorde lijn, daar bel je voor, want dat is dringend), dan maak je een nieuw topic aan en daarin beschrijf je duidelijk wat je probleem is. Om dat topic fatsoenlijk aan te maken met alle info die de medewerkers nodig hebben, heeft mij ook tijd gekost. In ruil krijg ik ook een fatsoenlijk antwoord, waarvoor Sabine bedankt wordt. Anderen kunnen hier misschien ook nog uit haar reactie lezen dat ze hun BBox eens moeten rebooten, de kabels nakijken of die nog goed insteken en dan de decoder herstarten met eventueel uit en insteken van de harde schijf (voor V5 HD decoders).
Reputatie 7
Badge +1
Thanks. Zie verder alle forum items dan snap je wat ik bedoel.
Reputatie 7
Badge +3
Sabineb, niet gelukt. Heb pb naar Proximus team gestuurd, met wat mislukt is.
Reputatie 5
Badge +4
Dag Elma,

Ik heb dit doorgestuurd naar onze engineering.Ik hou je zo snel mogelijk op de hoogte.

Mvg,

AndyM
Reputatie 5
Badge +4
Elma,

Onze engineering heeft de opname terug op je decoder gezet.

Mvg,

AndyM
Reputatie 7
Badge +3
Bedankt, Andy en Engineering. Zo kan ik toch alles zien.🆒
Reputatie 6
Badge +3
Graag gedaan 😉

Klopt, is in onderzoek..als je alle afleveringen wist uit serieopnames van een bepaalde opname gaat die soms ook de eerstvolgende opname van dat programma in de planning ook wissen.bug..zijn ermee bezig
mvg sabine


Ah ok. Dat verklaart waarom de aflevering van "The missing" van Eén van afgelopen dinsdag 24/01 niet in mijn opnames terug te vinden is, terwijl de volgende toch nog steeds netjes in mijn 'geplande opnames' staat.

Met alle begrip dat een 'bug' al eens kan voorkomen, maar hebben we dan gewoon 'pech' om een aflevering te moeten missen ? Bij een al behoorlijk ingewikkelde verhaallijn als The Missing, is het nogal lastig om te volgen als je een volledige aflevering moet overslaan...

Mvg,
Interca
Reputatie 7
Badge +4
Dag Frank,

kan ik je vaste lijn nummer of klanten nummer krijgen via privé? Dan bekijk ik het voor je.

MVG,

Wim
Reputatie 7
Badge +4
Ik zie geen opname van die dag vreemd genoeg. Ik heb je een gratis credit gegeven om deze aflevering te bekijken via tv op aanvraag.
Reputatie 2
Badge
Ik heb de indruk dat de updates die uitgerold worden meer kwaad doen dan verbeteren. Triestige zaak.
Reputatie 7
Badge +3
Graag gedaan ;)
Het wordt tijd dat er een beter onderscheid wordt gemaakt tussen de zenders Zes SD en Zes HD, want engineering heeft de reeks nu dubbel op mijn account gezet. Eentje op zender SD en eentje op zender HD. Ik heb die reeks op HD maar gewist, zo spaar ik wat plaats.
Ik zie geen opname van die dag vreemd genoeg. Ik heb je een gratis credit gegeven om deze aflevering te bekijken via tv op aanvraag.

Ik had begrepen dat de 'bug' bij het schrappen van een aflevering ook de eerstvolgende opname wiste, dus lijkt het me normaal dat je geen opname kunt vinden. Of zou je een soort van historiek moeten terugvinden ? Het was als serieopname ingesteld, en die van volgende dinsdag staat nog steeds geprogrammeerd.

Anyway, ik heb je credit met plezier gebruikt om de verloren aflevering te bekijken. Hartelijk bedankt voor de service!
Mijn eerste ervaring met "Ooit gemist", was even zoeken, maar 't is gelukt.

Dankjewel 🙂

Reageer