Vraag

Opgenomen programma valt vanzelf uit

  • 12 September 2017
  • 6 reacties
  • 442 Bekeken

Als ik een opgenomen programma/film wil bekijken op mijn V5 mini decoder valt deze na enkele minuten van zelf uit (kan soms na 5 minuten zijn, soms na 30 minuten) = terug naar overzicht van opnames. Met als gevolg dat ik de opname opnieuw moet starten en dan moet doorspoelen naar het punt waar het uitgevallen was om dan na een aantal minuten weer hetzelfde te mogen doen. Wat is het probleem?
(Aub geen standaard reactie dat ik de recoder moet resetten, helpt niet.)

6 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Is de verbinding tsn je decoder en je modem OK?
PLC's bv durven al ns de link verliezen => opname moet starten.
Indien dit het geval is, zal je normaal gezien dan ook af en toe problemen hebben bij het bekijken van HD programma's en ik durf het bijna niet zeggen 😉 maar dan zou je best deze ook eens heropstarten door ze even stroomloos te zetten, wat ook niet betekent dat het hiermee zal opgelost zijn!
PLC's zeker niet via een netstekkerverdeeldoos voeden.
Verbinding van decoder en modem is rechtsreeks via internetkabel.
Volgens mij zijn er geen problemen met het bekijken van HD-programma's.
Er zitten in totaal 3 decoders op de lijn. Kan dit een rol spelen?
Reputatie 7
Badge +3
Zet je HD eens af en kijk of dat helpt. Bij mij heeft dat geholpen toen ik nog 2 decoders had.
Verbinding van decoder en modem is rechtsreeks via internetkabel.
Volgens mij zijn er geen problemen met het bekijken van HD-programma's.
Er zitten in totaal 3 decoders op de lijn. Kan dit een rol spelen?

aangezien je opname start en maar na een tijd stopt zal het daaraan niet liggen want dan zou je decoder eerst in SD moeten staan vooraleer je zou kunnen beginnen kijken.
Trouwens als je anders op je 3 decoders naar gewone programma's in HD kunt kijken zal het geen kwestie zijn dat je lijncapciteit te laag is, maar wat niet belet dat je altijd kan proberen om toch eens deze decoder op sd te zetten en opnieuw te proberen, daar kan je niets bij verliezen dan kan je altijd terug zetten op HD.

NB: je kan dit zelf opvragen wat mogelijk is en hoeveel HD's je kan bekijken tegelijk:
hier > http://proximus.be/tvmogelijkheden

een voorbeeld van zo'n resultaat:

Reputatie 7
Badge +4
Bas,

Heb je het probleem dan ook op alle 3 de decoders? Indien ja, kan je dan eens een reset van de bbox doen en kijken of dit je probleem verhelpt? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

Indien je het probleem maar op 1 decoder hebt, kan je dan een reset van die decoder doen? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

Als je daarna nog steeds problemen hebt, kan je dan via privé bericht naar het proximus team je klantnummer of vaste lijnnummer doorsturen? En ook zeggen welke opname je rond welk tijdstip probeerde te bekijken? Eventueel ook bij vermelden met welke decoder. Dan kunnen we alles eens grondig nakijken.

Groeten,

Kim

Reageer