Beantwoord

Onverwacht probleem

  • 16 November 2017
  • 12 reacties
  • 2020 Bekeken

Goedenavond

dit probleem komt op m'n tv scherm beeld sta stil en onverwacht probleem geen verbinding komt er op iemand idee hoe dat komt duurt enkel sec . en dan terug beeld
icon

Beste antwoord door LinosD 23 November 2017, 19:39

Bekijk origineel

12 reacties

Als dit zich blijft herhalen kan je het volgende eens proberen:
Misschien best al je toestellen, zoals Bbox-modem / (PLC's / wifi-bridge "indien van toepassing") / decoder,
even resetten zoals beschreven in deze FAQ's hier:
https://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_tv_trouble/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen.html

of samengevat:
wat je zou kunnen proberen is , (volgorde is wel van belang)
1)zet je decoder stroomloos
2) zet dan ook je bbox3 5sec zonder stroom
---(NB: Moest je draadloze toestellen staan hebben tussen bbox3 en decoder dan kan je deze
---eerst even zonder stroom zetten en terug op zetten, en wacht een 3 tal minuten om verder te gaan)
3) zet bbox3 terug op en wacht een 3 a 4 minuten tot de vdsl led continu blijft branden en zet da pas
4) je decoder weer onderstroom
om te zien of het hiermee opgelost is
NB: indien niet opgelost, eventueel ook nog een reset van decoder(s) doen:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html.
Beste Martin


dank u voor de Snell reactie , moest nog voorvallen zal ik een proberen hoop dat lukt
Als het maar heel sporadisch voorvalt moet je er zich niet veel van aantrekken, heb het verleden week ook eens voorgehad.
Reputatie 7
Badge +4
Dat zijn inderdaad al de zaken die je best even uitprobeert, waarvoor dank Martin! Ben je trouwens met de kabel verbonden, of draadloos? Ik keek je lijn alvast even na en die ziet er wel volledig in orde uit.
Reputatie 2
Badge
Bij mij is het probleem van 'bevroren beeld' voor het eerst opgedoken paar weken geleden en gisteren viel het nog eens voor.

Bij mij gebeurt het bij het doorbladeren van de M&S pass. Plots bevriest het beeld bij het selecteren van een film. Het begint al bij het zien van de verkeerde afbeelding bij de gekozen film.

De lampjes blijven dan branden en wat me nu gisteren is opgevallen is dat het toestel gloeiend heet stond...
Ik heb 2 decoders thuis en ga ze eens verwisselen of het probleem zich dan ook nog voor doet. De kabels zitten goed, er is geen probleem op mijn lijn en geen andere PLC's. Bovendien wordt het toestel voldoende geventileerd, er staat geen toestel op noch onder. Het staat op een houten TV kast.

Het is wel raar dat het probleem zich nu slechts 2x heeft voorgedaan, maar identiek hetzelfde is. Ik reset enkel de decoder (aan/uit knop), nadat ik de kabels heb gecheckt (stroom, hdmi) en dan werkt het weer.
Ik denk dat de decoder het snel doorlopen van de menu niet aankan 😉.

Ik verwissel mijn decoder (bij wijze van test of het aan de decoder ligt) pas zodra dit nu nog eens gebeurt.

Is het normaal dat de decoders zo heet worden? Bij mij staat hij altijd met de schakelaar aan en sluit mijn TV en decoder altijd af met de afstandsbediening zodra ik geen TV kijk.

Wat is de levensduur van de decoder? Ik heb ze beiden sinds mei 2017 en werden door de PXM technieker aangesloten.

Mvg,

Vortex_2017
valt dit veel voor dat bevroren beeld want als dat maar sporadisch is kan dat geen kwaad de decoders staan bij mijn pa al vele jaren dag en nacht op en nog niet defect geweest.
Reputatie 2
Badge
@Martin

al x2 gebeurd, maar toevallig altijd bij hetzelfde scherm, nl. in M&S pass db.

Is het normaal dat die decoders zo heet worden en vooral zo'n recent model?
Reputatie 7
Badge +4
Vortex_2017, het is natuurlijk moeilijk inschatten wat je "heet" noemt, maar je zou er in ieder geval geen ei op mogen kunnen bakken... doet dit zich voor bij beide decoders?
@Martin

al x2 gebeurd, maar toevallig altijd bij hetzelfde scherm, nl. in M&S pass db.

Is het normaal dat die decoders zo heet worden en vooral zo'n recent model?

Als die vrij staat wordt die warm maar zeker niet heet, in een afgesloten kast waar geen ventilatie is, zal die temperatuur wel oplopen.
Reputatie 2
Badge
Als die vrij staat wordt die warm maar zeker niet heet, in een afgesloten kast waar geen ventilatie is, zal die temperatuur wel oplopen.

Decoder staat helemaal vrij en ben eens nagegaan hoe 'warm' hij staat op netspanning en dat valt goed mee.

Ik ga in het weekend eens testen hoe warm/heet hij aanloopt zonder blokkeren en tegelijkertijd mijn andere TV met decoder aanzetten om te kunnen vergelijken. Loopt mijn decoder snikheet aan beneden, dan is er iets mis mee en ga ik hem laten vervangen, zoniet, dan wacht ik af of het beeld beneden nog vastloopt.

Met de WIFI-bridge is niks mis, die blijft dapper haar werk doen 😉
Reputatie 7
Badge +4
Zeker doen! Een decoder die echt snikheet wordt is in ieder geval niet normaal, dan sturen we je best een nieuw exemplaar. Je mag via deze link een UPS-punt kiezen, en dat punt samen met je GSM-nummer waarop de bevestigings-SMS mag worden gestuurd, via privébericht bezorgen door te klikken op deze link.
Reputatie 2
Badge
LinosD,

Alvast bedankt voor uw reactie en de informatie omtrent hoe ik een nieuw exemplaar kan bekomen zou het nodig zijn. Ik ga dit weekend uiteraard eerst het vergelijk maken met de andere decoder (zelfde versie) op zolder.
Indien ze beiden even heet worden, dan is dat een referentiepunt dat de decoders zelf ok zijn en dan is het geen hardware issue, maar kan het nog altijd een software issue zijn op de box beneden of ... bekabelingsprobleem. Dit laatste is zeer plausibel, omdat ik geen klachten van blokjes, noch anders storingen in beeld heb.

Reageer