Beantwoord

Onmogelijk de programmatie van een opname te stoppen

  • 2 December 2017
  • 15 reacties
  • 1859 Bekeken

Ik heb een zeer recente decorder ( met interne disk) en de nieuwste router;
Maar na herhaaldelijk te bellen en van alles te proberen is het mij onmogelijk om series die geprogrammeerd zijn stop te zetten.
- router reset
- decoder herstart
- software volledig opnieuw geïnstalleerd -> DRA 0 -99 Write soft 0-99
- reeds 2x ticket aangemaakt om probleem op te lossen..
Onmogelijk een opname van om het even welke serie die ik ooit heb opgenomen te stoppen.
Bijgevolg na een lange vakantie staat de disk nagenoeg volg en heb ik de nodige tijd nodig om alle rommel te verwijderen manueel.
Dit is een grote sofwarebug, die blijkbaar niet bij iedereen voorkomt, kan men hiervoor niet even langskomen zodat men met eigen ogen kan zien dat dit geen fabeltje is.
Ik weet dat in elke software fouten zitten, maar ik heb dit al 4 maanden eerder gemeld en tot op heden is het niet opgelost.
icon

Beste antwoord door jonathandr 28 December 2017, 18:27

Bekijk origineel

15 reacties

Je bent zeker geen alleenstaand geval werd hier al door verschillende klanten gemeld dus de mensen van Proximus zijn daar zeker van op de hoogte.
*****
Dit is trouwens hun uitleg:
soms gaat een reboot/reset van de decoder vast niet werken.
Wat er soms gebeurt na en software update is dat het Base sql bestand
niet meer helemaal goed staat waardoor je zelf niets kan annuleren en
mogelijk ook geen opnames kan verwijderen.
Eenmaal als het prox TV Team dit in orde gezet heeft gaat het dan weer terug.
*******
Dus de mensen van het proximus team kunnen dit doorgeven aan het betrokken tv team om dit voor u in orde te zetten
Reputatie 6
Badge +1
Je kan blijkbaar alleen maar een serie opname annuleren als er van deze serie opname minstens 2 afleveringen in de planning staan. Anders lukt dit blijkbaar niet, althans ik zou niet weten hoe.
Volgen ik kan afleiden is er ook een probleem bij sommigen zelf al hebben ze minimum 2 afleveringen om de serie te wissen en kan het alleen na ingreep van proximus, in ieder geval ik heb het nog niet voorgehad zelf om te wissen als er maar één aflevering staat dan kan ik ook deze opname wissen, maar zoals we al lang weten het betekent niet omdat iemand het niet voor heeft dat het dan bij een ander ook niet voorvalt!
Reputatie 6
Badge +4
Dag Marc,

Ik heb je gegevens doorgestuurd naar onze expert diensten. Die gaan dit verder bekijken. als we feedback van hun krijgen contacteren we je terug.

Groeten,

Jean-Paul
Reputatie 6
Badge +1
Martin, de opname die kan ik steeds wissen, maar toekomstige opnames daar moeten er twee van in de planning staan anders kan ik serie opname niet annuleren.
Het probleem zal ook waarschijnlijk zijn bij velen, dat zelf al hebben ze er twee of meer in de planning staan het toch niet lukt om ze te wissen, of beter gezegd definitief de serie te wissen want volgens de uitleg van, sommigen is die blijkbaar gewist (staat niet meer in de planning) maar wordt de serie toch verder opgenomen.
Er zijn blijkbaar verschillende problemen met serie opnames en, wat ik altijd al raar gevonden heb is dat er voor sommige geen problemen zij en dan voor anderen wel, maar het zal complexer zijn dan we denken, want anders zou deze bug (die o.a in de sql database optreedt) al lang opgelost zijn ....
We leven verder met de hoop het ooit allemaal perfect wordt 😉
Hallo,
ik zit met hetzelfde probleem, kan u mijn gegevens eveneens doorsturen aub?
Alvast bedankt voor de feedback
heb je het ook al via De knop PVR als volgt geprobeerd, bij sommigen lukt dit blijkbaar wel:
Deze dient om opgenomen programma's te bekijken en te verwijderen en om een geplande serie opname te annuleren. Druk op PVR en gaan naar "planning", daarin verschijnt de geplande serie. Druk 2 maal op OK en selecteer een (toekomstige) aflevering, druk nog een keer op OK en kies voor "serie annuleren".
Martin, oneindig vele malen al geprobeerd....
Vooraleer ik om hulp vraag, probeer ik het zelf op te lossen. Dus ik zit wel degelijk met een serieus probleem 😉
hier bij mijn gebuur ook al van alles geprobeerd alle raadgevingen die hier op het forum al gekomen zijn uitgetest maar ook geen enkel die helpt, de medewerkers van Proximus moeten tussenkomen of het lukt echt niet, mss dan bij een paar uitzonderingen waar het blijkbaar wel werkt, zoveel te beter voor hen uiteraard 🙂
Badge
Momenteel zijn er op VT.heruitzendingen van de Buurtpolitie .Ik wilde serieopname annuleren en neemt die verder op.
Al wat vanalles geprobeerd maar het lukt me niet ,reset, conflictsituaties staat op auto enz
Er staan er wel nog op dat ik moet bekijken en die staan apart bij de geplande opnames,
Dus 2 groepen.
In beide werkt de serieopname stoppen niet.
Vervelend !

Gtjes

Patoe
Reputatie 7
Badge +4
patoe, ik laat kijken om de geplande opnames van de buurtpolitie te annuleren

mvg
jonathan
Badge
Dank,voor de interessante tussenkomst.
Ten gepaste tijde doe ik een test en laat iets weten.
Nog een prettige avond.
Patoe
Hoi,

Wij sukkelen hier ook al maanden met hetzelfde probleem... serie-opnames die maar niet te verwijderen zijn (de conflicten zijn met momenten niet min, niet leuk).

Na het lezen van het forum hier, heb ik het nu es geprobeerd via 'mijn planning'.
Op het eerste gezicht is het voor enkele gelukt, maar voor andere weer niet - ze verdwijnen immers niet uit de planningslijst.
>> Het gaat om BUMBA en om TERUGBLIK2016 (welk elk journaal doet opnemen, al meer dan een jaar lang...).
Mocht de Proximus TV helpdesk kunnen tussenkomen, graag.

De medewerker van Happy Hour kon het immers ook niet. Dat vond hij zelf onaangenaam, maar bleef daar professioneel over (geen slecht woord over de man).
Gelukkig kom ik er na nog een paar maanden toe hier es te komen neuzen :-)
mvg
Eva
Reputatie 7
Badge +4
hi Eva

Kan je ons via privebericht je vast lijnnr of klantennr doorgeven ?
dan laten we ons engineering team hierop los

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

mvg
jonathan

Reageer