Nieuwe TV software


Reputatie 5
Badge +1
Sommigen onder jullie hebben het misschien al gemerkt? We zijn onze nieuwe TV software aan het uitrollen.
Dit is reeds even bezig en tegen eind juli zou iedereen deze moeten zien. Goed nieuws voor bezitters van een V4 decoder, ook zij kunnen genieten van deze nieuwe software. Je kan deze installeren via de blauwe knop (bij sommigen reeds beschikbaar, anderen moeten nog een paar dagen/weken geduld hebben).

Welke wijzigingen zijn er gebeurd:
  • De lay out van ons filmaanbod ziet er anders uit, het bladeren door de films zou leuker/makkelijker gaan.
  • Autostart van opnames en Wanagogo. Stel, je bent een “Familie” fan en je hebt alle aflevering in serie opgenomen. Wanneer je op het einde komt van jouw eerste opname zal iets later automatisch de volgende aflevering beginnen. Zelfde verhaal voor Wanagogo, je hoeft niet meer alle menu’s te doorlopen, de kindjes kunnen gewoon verder kijken.
  • Ook de betrouwbaarheid van de opnamefuncties is gevoelig verbeterd.

Nog een nieuwtje ... de komende maanden zal ons HD zenderaanbod uitgebreid worden. Ik kan jullie reeds verklappen dat de NPO zenders (1,2 en 3) hier deel van uit maken 😉

Enjoy!

Steven

155 reacties

Reputatie 7
Badge +6
axs, vreemd. Auto-start zou namelijk ook voor Wanagogo moeten werken. Heb je de uitzending volledig laten uitlopen of vroegtijdig gestopt? Zou je eventueel even decoder kunnen herstarten dmv de stroomschakelaar en opnieuw proberen? Laat voor alle zekerheid de uitzending volledig doorlopen tot het einde. Laat ons zeker iets weten zodat ik dit kan doorsturen naar onze TV ontwikkelaars.
Reputatie 2
Badge +1
Is oa het geval bij series waar je de keuze hebt tussen sd/hd.
In dat geval loopt het niet automatisch verder.

De uitzending wordt niet vroegtijdig stopgezet en een herstart is de laatste dagen (om diverse redenen) al gebeurd.
maar dan heeft die autostart toch weinig zin als je de opnames moet laten doorlopen tot op het einde aangezien de opname nog 30 minuten langer doorloopt als gepland, of heb ik je uitleg verkeerd begrepen?
Reputatie 7
Badge +6
Allright, bedankt voor de feedback!
Ik kijk het na en stuur het door naar onze TV ontwikkelaars. Ik houd je op de hoogte!

@Martin, in principe is laten uitlopen inderdaad niet nodig gezien er een marge is. Maar als test kan dit zeker geen kwaad. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien of het de marge is die fout is en het probleem geeft. 😉
Ok 👍🏾
Reputatie 2
Badge
Ja staat inderdaad op sluimerstand. Ik heb het nu terug op "normaal" en alles lijkt nu ook terug normaal te werken.

ik dacht dat sluimerstand een soort "stand-by" zou zijn en dat je sneller uit sluimerstand zou komen dan uit "off". Ik moet misschien toch maar eens de handleiding zoeken.

RolantT, kan je volgende instelling eens nakijken?

Instellingen -> systeem -> sluimerstand. Op welke 'mode' staat deze? Indien op 'sluimerstand'. Zet deze op 'normaal'. Bij sluimerstand doet de decoder er inderdaad veel langer over om op te starten, te vergelijken met een reset.
Reputatie 7
Badge +6
'Sluimerstand' is een modus waarbij decoder in 'diepe slaap' gaat. Is iets energiezuiniger maar de decoder zal trager opstarten.
Is identiek het zelfde op sommige tv's waar je dit ook kunt instellen om minder te verbruiken met het nadeel dat het opstarten ook langer duurt 😞
nu ik er terug aan denk, die sluimerstand gaf toch problemen met opnames ook of is dit verleden tijd en opgelost?
Reputatie 6
Badge +3
Dag Martin,

Ik heb persoonlijk geen weet van een problemen met de sluimerstand. Moest het problem zich voordoen zouden we daar alvast meldingen van gehad hebben. Groeten, Jimmy
Dat werd hier een tijd terug toch gepost op het forum, maar waarschijnlijk zal deze bug dan opgelost zijn als je er geen weet van hebt.
Het had ook enkel iets te maken met enkel cPVR opnames en niet met nPVR, wat wel ergens te snappen is dat "diepe slaap" geen nPVR problemen zal gegeven hebben.
Reputatie 6
Badge +3
Dat lijkt me eerder te kunnen kloppen. Want met npvr moet zelfs je decoder niet meer aanstaan eens deze gepland is. Omdat de opname op het netwerk is.
Reputatie 7
Badge +3
Die auto-start werkt ook als je de bekeken aflevering stopt. Dan springt hij automatisch op de volgende aflevering en telt af om die te starten. Ik persoonlijk vind het geen plus punt, want je moet toch nog doordraaien tot aan het begin van de aflevering.
Wat ik wel gemerkt heb is als ik een serieopname doe en er zijn diezelfde dag nog herhalingen voorzien, dan begint hij "raar" te doen. Ik geef een voorbeeld:
Opname is afgerond en opname staat klaar om bekeken te worden.
De herhaling wordt uitgezonden en de decoder start de opname, maar van de reeds afgelopen opname is niks meer te zien. Hij overschrijft dus blijkbaar de volledige opname. Als je dan wilt kijken naar de lopende opname, dan stopt hij ineens met het opnemen en kan je alsnog de volledig opgenomen opname van in de vroege avond bekijken. Kijk je niet, dan wordt de opname 2x weergegeven na de late avond opname. Echt niet overzichtelijk. Ik vind dit gewoon energieverspilling en verwarrend voor de gebruiker.
Ik stel ook vast dat: ik neem alles op op korte termijn en na de opname zet ik alles op langere termijn. Maar sommige opnames worden toch op de harde schijf opgenomen van mijn V5 HD, ondanks dat ik daar niet voor gekozen heb. Het gaat hier wel dikwijls om series die opnieuw gestart zijn (herhalingen van vroegere uitzendingen). Ook vreemd.
Ik heb sinds enkele dagen de nieuwe software-update op mijn V4 decoder geïnstalleerd gekregen en het is inderdaad een hele aanpassing. Het programmaoverzicht is véél minder overzichtelijk dan voorheen, het laden hiervan gebeurt nog trager dan voorheen en als je scrolt naar een zender dan schuiven de zenders erboven en eronder ook mee hetgeen een chaotisch beeld geeft, je moet uiteindelijk al bijna gaan zoeken om te weten op welke zender je dan momenteel bent aan het zoeken... Het wissen van een opname duurt ook langer dan voorheen en duurt enkele seconden voordat het van het scherm verdwijnt, zodat je je dikwijls afvraagt of dat dat programma wel effectief is gewist... Zeker omdat de laatste tijd de afstandbedieningen niet meer zijn wat ze vroeger waren, de knoppen werken soms niet na het indrukken zodat je soms 2 keer of meer op dezelfde knop moet drukken vooraleer deze reageert. Ik heb ondertussen de 3de afstandbediening op 1 jaar tijd en telkens met hetzelfde probleem... Voor mij is deze update een hele stap achteruit ipv vooruit, ik denk niet dat ik er ooit zal aan wennen zoals bij de vorige updates.Voor mij mogen ze gerust weer naar het "oude" systeem gaan. Ik ga momenteel niemand aanraden om klant te worden bij proximus, sorry....
De lay out van het filmaanbod is inderdaad beter en overzichtelijker maar dat zal dan wel weer te maken hebben met het commerciele zeker.. zodat de klant dus gemakkelijker en sneller dan voorheen een film zal opvragen...?
soms kan het ook eens goed zijn van de decoder even te heropstarten door de stroom effen te onderbreken.
Of nog beter om toch eens de hele procedure in de welbepaalde volgorde te doen:
decoder zonder spanning zetten
bbox 5seconde zonder spanning zetten
bbox nu terug opzetten en wachten tot vdsl led continu blijft branden (na zo'n 3 a 4 minuten)
on nu ook de decoder terug onder stroom te zetten.
Decoder resetten en zelfs de bbox resetten moet ik toch gemiddeld 1 x per week doen want regelmatig "verdwijnen" opgenomen programma's en die kan ik enkel halen door de boel te resetten, vreemd toch dat in deze technologische tijd zulke problemen blijkbaar niet op te lossen zijn... En hetgeen hier ook dikwijls aangehaald word is het schokkend doorspoelen en terugspoelen, dat is steeds gokken maar altijd is hij een eind te ver wanneer je het verder spoelen stopt en dan kan je weer gaan terug spoelen met hetzelfde probleem, en zo blijft ge bezig... uiterst irritant! Zelfs met een "hard-reset" bijven deze problemen hetzelfde. Ik heb hier al meermaals met een technieker van proximus over gebeld, lijn getest en noem maar op, maar de problemen blijven gewoon hetzelfde. Er is wel 1 moment waarop proximus direct en kordaat antwoord en dat is als je de rekening 1 dag te laat betaald... Daar zijn ze wel snel mee maar hun problemen oplossen waar het forum hier vol mee staat dat is een andere zaak.... Volgens mij gaat het hier meer om het principe van: Betaal uw rekening en trek met de rest uw plan!
Heeft iedereen de update nu gehad? Bij ons nog alles zoals vroeger...
Reputatie 5
Badge +2
ik heb een V4 decorder, hier ook nog geen update, dus nog niet overal de nieuwe update, zijn nog bezig, dus eind juli nog niet gedaan. Wanneer weet ik ook niet, ze gingen het nakijken maar geen antwoord gekregen.
Reputatie 7
Badge +6
Hey Valencia, de uitrol van de NTE op V4 decoder is nog steeds bezig. Je kan dit process echter zelf versnellen door je decoder een 'herstel naar fabrieksinstellingen' te geven. Je decoder zal dan de software opnieuw installeren en zal hierbij meteen de laatste nieuwe software installeren. Hoe dit te doen, vindt je terug op deze pagina.
Reputatie 5
Badge +2
Ik heb zojuist de fact reset gedaan, de nieuwe versie staat erop, maar ik vind het niet echt een vooruitgang.
Ten eerste ben ik bijna alles van de harde schijf kwijt, ook na nog eens herstarten idem. Er was 55 % voordien, nu 9O % vrij op HD.
Je ziet natuurlijk goed de opnamen, maar het gaat trager, vroeger als bovenaan de lijst van de opnamen zat kwam je al je met de pijl naar boven ging, onderaan de lijst terecht, nu lukt dit niet en moet je echt helemaal naar onder. Als je veel opnamen hebt niet handig en duurt lang.
Het is een beetje als de app, maar die werkt sneller. De tv gids zelf moet ik nog eens uittesten.
De opnamen behield ik voor mijn kleinzoon omdat hij die graag zag. Wat er opvalt dat diegene die nog 60 dagen gelden en op de hd staan 2 maal vermeld staan, niet zo erg want diegene na 60 dagen valt dan weg, hopelijk blijft die op de hd dan staan
Zo voorlopig ongeveer alles
Reputatie 5
Badge +2
Kunnen de opnamen die op de harde schijf stonden niet terug gezet worden, het is toch niet normaal dat die door jullie geschrapt worden zonder vragen. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reputatie 7
Badge +4
Dag Patricia, ik laat het bekijken en houd je op de hoogte. MVG, Wim
Reputatie 7
Badge +4
Weet je nog welke opnames dat onder andere waren? Recentere kunnen we misschien terug plaatsen.
Reputatie 5
Badge +2
indiana jones and the kingdom of the crystal skull VIER 28 april 2017
The karate Kit part II - VIER- 28 april
raiders of the last ark- 7 april - VIER
indiana jones and the temple of doom - 14 april - VIER
indiana jones and the last crusade - 21 april - Vier
Beethoven s treasure tail 15 april - VTM
The smurfs 2 - 15 april - VTM
the adventures of tintin : the secret of teh unicorn - 8 april - één
doctor dolittle - VTm - 10 april 2016
Peter Pan - één - 2 oktober 2016
Jurassic Park - 24 december 2016
suske en wiske de texas rakkers - 1 januari 2017 - VTM
nanny mcphee and the big bang - 1 januari 2017 - VTM
Mary Poppins - één - 4 januari 2017
Planes - 7 januari 2017 VIER

Ik vind het normaal dat wat je zelf op de harde schijf dat dat er zou moeten op staan , zolang je dezelfde decoder hebt natuurlijk.

Persoonlijk voor mij vind ik de 60 dagen voldoende, maar de kinderen kijken graag steeds weer naar dezelfde films.
en ik heb geen zin om daar nog een abonnement te nemen.

Hopelijk lukt het voor een deel van de films, enige staan er ook al lang op?

Begin al een beetje gewend te worden aan de nieuwe versie, gemakkelijk is dat je via je computer een opgenomen serie,film kan beginnen, want zoals ik al zei op de tv duurt het lang omdat je effectief met de pijl helemaal naar onderaan de lijst moet, als het de laatste opname is, Met de laptop ben je rapper onderaan .

Zo dat was de lijst met opnamen

groetjes

Reageer