Nieuwe TV software


Reputatie 5
Badge +1
Sommigen onder jullie hebben het misschien al gemerkt? We zijn onze nieuwe TV software aan het uitrollen.
Dit is reeds even bezig en tegen eind juli zou iedereen deze moeten zien. Goed nieuws voor bezitters van een V4 decoder, ook zij kunnen genieten van deze nieuwe software. Je kan deze installeren via de blauwe knop (bij sommigen reeds beschikbaar, anderen moeten nog een paar dagen/weken geduld hebben).

Welke wijzigingen zijn er gebeurd:
  • De lay out van ons filmaanbod ziet er anders uit, het bladeren door de films zou leuker/makkelijker gaan.
  • Autostart van opnames en Wanagogo. Stel, je bent een “Familie” fan en je hebt alle aflevering in serie opgenomen. Wanneer je op het einde komt van jouw eerste opname zal iets later automatisch de volgende aflevering beginnen. Zelfde verhaal voor Wanagogo, je hoeft niet meer alle menu’s te doorlopen, de kindjes kunnen gewoon verder kijken.
  • Ook de betrouwbaarheid van de opnamefuncties is gevoelig verbeterd.

Nog een nieuwtje ... de komende maanden zal ons HD zenderaanbod uitgebreid worden. Ik kan jullie reeds verklappen dat de NPO zenders (1,2 en 3) hier deel van uit maken 😉

Enjoy!

Steven

155 reacties

Beste Steven B

Ik vind jullie nieuwigheid op Proximus TV helemaal niet zalig.

Sinds deze update van toepassing is heb ik mij bij het bekijken van mijn opnames elke keer weer

geërgerd over het feit dat jullie de chronologie van de opnames gewijzigd hebben.

Waarom wordt dit nooit eens eerst bevraagd bij jullie klanten?

Ik wil de laatste opname van een reeks bovenaan in mijn bibliotheek terugvinden en daarvoor niet

helemaal naar beneden moeten scrollen.

Ik vraag mij af wie deze nieuwigheden bedenkt en over de uitvoering ervan beslist

wel zelf naar televisie kijken en van de opname mogelijkheid gebruik maken.

Voor hen lijkt dit misschien logisch maar dat is het niet.

Ik vind dat wij als veel betalende klant zelf de keuze moeten kunnen hebben of

Wij de laatste opname bovenaan of onderaan de lijst willen.

Ik ben ervan overtuigd dat indien jullie daar een bevraging zouden over houden bij jullie klanten

jullie versteld zouden staan

hoe ergerlijk jullie klanten deze “zalige nieuwigheid ervaren”

Ik hoop dat Proximus TV dit snel zal inzien en dit terug zal aanpassen.
Beste support medewerker,

Nog eens terugkomen op de opname van het nieuws : onderscheid tussen journaal 13u , journaal 18u en journaal 19u.
Dit zou niet kunnen
Bij uw concurrent Telenet kan dit wel blijkbaar, men zus haar decoder maakt er perfect onderscheid tussen

hopelijk kan dit ooit wel..
Reputatie 7
Badge +3
Hoe moet een kabel die doorgesneden is en dan terug aan elkaar gezet er dan uitzien??? Ken geen enkele tech van Proximus dat de invoerkabel zo dicht tegen de muur doorknipt, noch zie ik boorgaten waar het eerste contactpunt stond, dus kan ik enkel de conclusie trekken dat Proximus niet verantwoordelijk is dat de kabel daar ooit in 2 is gedaan want dan had er iets gestaan en was het anders gedaan...
Is Proximus dan hier de schuldige??? Als de mensen hun kabel eens laten zoals hij is en hem niet doormidden knippen om een of andere reden die zij alleen logisch vinden dan hoeven ze hem niet op die manier te herstellen. De kabel is lang beide kanten niet lang genoeg meer...
Deze scotchlocks zijn waterbestendig, dus is je connectie goed, zeker en vast!!! (Buiten het feit dat ze met 2 aders in 1 gaatje zitten, moet ik wel toegeven dat dat niet is zoals het moet volgens de richtlijnen en in sommige gevallen fouttransfer op de lijn genereert)
Als je wil dat het er deftig uitziet is er niemand dat je tegen houd om de grondwerkers te bellen en een offerte te vragen om deze kabel een speciaal waterbestendige klem op te zetten tegen de muur waaraan de kabel kan verbonden worden.
Een standaard opbouwdoosje dat techniekers bij zich hebben tegen de muur om de kabel in te connecteren gaat bijna niet meer deftig, is ook niet aan te raden in een kelder waarvan ik op de foto de vochtigheid op de muur zie, je bent eigenlijk al langer bezig geweest erover te klagen, foto te nemen etc... dan er een stukje tape rond te doen...
Het ziet er idd niet mooi uit maar is wel beter als een kastje tegen de muur dat door vocht na 2j geoxideerd is ;-)


Daar heeft waarschijnlijk ooit een een Telenet technieker aan gezeten. Ik heb er nog zo van die gehoord. De NT1-2AB (voor twinlijn) werd destijds gewoon van de muur gerukt en de kabel doorgeknipt, zodat geen enkele Proximus technieker nog iets fatsoenlijks kon maken, als de klant terug ging naar Proximus.
Badge +4
Normaal gezien mogen die techniekers sinds een paar jaar dit niet meer zo kort afknippen, ze moeten de kabel zo laten en eraf blijven .
Reputatie 7
Badge +3
Sinds de nieuwe update worden gewoon alle herhalingen ook mee opgenomen. We krijgen nu alles in onze schoot geschoven. Nieuws, series, alles. Een serieopname is nu "alles, ook de herhalingen" en voor alle zenders en alle programma's. En als je ze wist in de planning, staan ze de volgende dag weer vrolijk te blinken in de planning of opname. Kan dat echt niet anders? 😡
Van de volgorde waarin de opnames getoond worden, heb ik minder problemen. Dat is even terug aanpassen. Alleen als je het laatst uitgezonden Nieuws wilt zien, moet je nu eerst helemaal naar onder, want er staan 2 nutteloze opnames voor.☹️
Reputatie 7
Badge +3
Normaal gezien mogen die techniekers sinds een paar jaar dit niet meer zo kort afknippen, ze moeten de kabel zo laten en eraf blijven .
Ze hebben het recent nog gedaan bij een buur van mij.
Badge +4
Ik zou klacht neerleggen !! 😉 ze moeten zelfs de fische eraan laten enzo... mja Telenet zijn bandieten !!!
ze hebben mss vroeger voor Proximus gewerkt 😀
Reputatie 6
Badge +2
Dat is gewoon een smerige truuk opdat men niet meer zou kunnen terugkeren naar Proximus.
Dan komen er lassers want als ze het niet zouden (gratis) in orde zetten zou dit een klant minder betekenen. 🤔
Reputatie 7
Badge +3
Sinds de nieuwe update worden gewoon alle herhalingen ook mee opgenomen. We krijgen nu alles in onze schoot geschoven. Nieuws, series, alles. Een serieopname is nu "alles, ook de herhalingen" en voor alle zenders en alle programma's. En als je ze wist in de planning, staan ze de volgende dag weer vrolijk te blinken in de planning of opname. Kan dat echt niet anders? 😡

Het is echt niet te doen dat nu alles wordt opgenomen. 25 keer het Nieuws. Ik wis de onnodige in de planning en een paar uur later staan ze er weer allemaal. Kan dit doorgegeven worden aan de programmeurs, dat ze daar toch dringend iets aan doen?
Reputatie 7
Badge +4
dit is doorgegeven en wordt hopelijk zo snel mogelijk verholpen
Ik snap dat dit zeer vervelend is en dank je voor je geduld
Hallo,

Ik weet niet of ik hier op de juiste plaats ben voor mijn vraag.
Maar ik woon in Houthalen-Helchteren en wij hebben sinds deze morgen constant storing op proximus tv.
we kunnen geen tv kijken, het is constant van zwart beeld naar gewoon beeld en terug naar zwart beeld en dit al de hele dag.
We hebben al gebeld hiervoor en het zou opgelost worden maar het is nog steeds hetzelfde. ik heb al de decoder uit gezet en terug opgestart maar dit helpt ook niet.
Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn, of kan iemand mij hier mee verder helpen

grtjs Sanneke
zelf kan je niet veel meer doen enkel stappen te ondernemen zoals uitgelegd in de onderstaande links:
daar vind je het resetten van bbox, decoder, en van draadloze toestellen als je ie hebt:
* https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_trouble_global_w2d_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/geen-internet-of-tv-10-tips.html
*
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html
* Decoder resetten (factory reset):
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

Als het allemaal niet lukt en de helpdesk 080022800 kan je ook niet verder helpen dan kan je eventueel een happy house technieker laten langs komen en kan je ook zelf aanvragen zie
http://proximus.be/happyhouse
Reputatie 6
Badge +4
Hi Sanneke,

Ik meet geen probleem extern ( lijn) die aan de oorzaak zou kunnen liggen, noch meet ik een probleem tussen modem en decoder.

Beeldkwaliteit meestal bekabeling, zou toch een volgende proberen:

eerst de bbox router herstarten, wachten tot die klaar is

verbinding van bbox naar decoder checken en indien draadloos ook eens herstarten

en dan nog es decoder. Zeker ook de hdmi kabel tussen tv en decoder eens uit en inpluggen..

Mvg sabine
Eens aan de HDMI kabel schudden zonder ui te trekken is ook dikwijls een mogelijkheid om slechte contacten op te sporen, want op sommige tv's durft die HDMI stekker wel eens met slechte contacten te zitten en kan je dan ook best eens de HDMI kabel op een ander HDMI ingang steken van je TV ...
Reputatie 2
Badge
kan je met de app ook de proximus decoder uit zetten? Ik kan nu wel de zender kiezen maar heb nog niet alle functies van de afstandbediening op de app gevonden
Reputatie 6
Badge +4
gsm of tablet als afstandsbediening gebruiken

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_app_as_rc_rc/particulieren/support/televisie/tv-materiaal-installeren/afstandsbediening/uw-gsm-of-tablet-gebruiken-als-afstandsbediening.html

mvg sabine
Reputatie 2
Badge
Sabine, de aan/uit knop kan ik toch niet vinden op de virtuele afstandsbediening.

gsm of tablet als afstandsbediening gebruiken

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_app_as_rc_rc/particulieren/support/televisie/tv-materiaal-installeren/afstandsbediening/uw-gsm-of-tablet-gebruiken-als-afstandsbediening.html

mvg sabine
deze functie zit er nog niet in om via wifi van je tablet of gsm, je decoder aan en uit te kunnen zetten.
Reputatie 2
Badge
Aha ok bedankt @Martin
Reputatie 2
Badge
Sinds ik de nieuwe software op mijn v4 decoder heb, start mijn decoder steeds met "booting" alsof hij altijd met een factory reset start. Het duurt nu 5 minuten voor ik TV kan kijken, ik vermoed (hoop) dat dit niet normaal is?
Reputatie 7
Badge +6
RolantT, kan je volgende instelling eens nakijken?

Instellingen -> systeem -> sluimerstand. Op welke 'mode' staat deze? Indien op 'sluimerstand'. Zet deze op 'normaal'. Bij sluimerstand doet de decoder er inderdaad veel langer over om op te starten, te vergelijken met een reset.
wil je zeggen als je vanuit standby opstart vanaf je afstandsbediening, want normaal duurt een factory reset wel langer en zou, het eerde lijken op een herstart dus opstarten vanuit een spanningsloze toestand van je decoder.
Mss moet je dan toch eens zelf een factory reset uitvoeren van je v4 om te zien of het dan opgelost is.
FacReset V4

Edit : had het antwoord van thomasP niet gezien.

maar een reset duurt toch langer of niet?
Reputatie 2
Badge +1
De auto-start voor wanagogo werkt precies toch niet.
Ik dien nog steeds te bevestigen (keuze SD/HD) ondanks dat de volgende in de reeks wel wordt klaargezet. Kan dit ook opgelost worden?

Reageer