Nieuwe TV software


Reputatie 5
Badge +1
Sommigen onder jullie hebben het misschien al gemerkt? We zijn onze nieuwe TV software aan het uitrollen.
Dit is reeds even bezig en tegen eind juli zou iedereen deze moeten zien. Goed nieuws voor bezitters van een V4 decoder, ook zij kunnen genieten van deze nieuwe software. Je kan deze installeren via de blauwe knop (bij sommigen reeds beschikbaar, anderen moeten nog een paar dagen/weken geduld hebben).

Welke wijzigingen zijn er gebeurd:
  • De lay out van ons filmaanbod ziet er anders uit, het bladeren door de films zou leuker/makkelijker gaan.
  • Autostart van opnames en Wanagogo. Stel, je bent een “Familie” fan en je hebt alle aflevering in serie opgenomen. Wanneer je op het einde komt van jouw eerste opname zal iets later automatisch de volgende aflevering beginnen. Zelfde verhaal voor Wanagogo, je hoeft niet meer alle menu’s te doorlopen, de kindjes kunnen gewoon verder kijken.
  • Ook de betrouwbaarheid van de opnamefuncties is gevoelig verbeterd.

Nog een nieuwtje ... de komende maanden zal ons HD zenderaanbod uitgebreid worden. Ik kan jullie reeds verklappen dat de NPO zenders (1,2 en 3) hier deel van uit maken 😉

Enjoy!

Steven

155 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Martin

kan je ons de klantengegevens doorgeven van je vader ?

dan kijken we om de opnames te recupereren
Reputatie 7
Badge +3
Hey Artie, het lukt me niet om te reageren op je privébericht, maar ik wil gewoon bevestigen dat we het op de volgende factuur rechtzetten! Grt, HeidiE
Bedankt HeidiE!
Grtjs Artie
Reputatie 7
Badge +3
Heb een paar dagen geleden een fac.reset moeten doen, omdat als ik op "kijken" klikte, ik de aflevering wiste. Alles loopt nu goed, maar in de planning staan nu ALLE geplande opnames. Ik wis die, maar de volgende dag staan ze er weer te blinken. 😡 Aangezien ik alles opneem wat ik wil zien, is dat nu heel onoverzichtelijk geworden. Vb. ik neem "The Incredible Dr. Pol" op NGC op, om de uitzendingen nog te kunnen zien die ik gemist had. Dus wis ik in de planning, die opnames die ik al gezien heb. Maar ze worden me telkens weer allemaal opgeduwd. Als je weet dat NGC heel veel uitzendingen herhaald, dan weet je dat dit echt een rommeltje wordt. Kan dat niet terug geprogrammeerd worden zoals het vroeger in 2011 was? Als een aflevering al gepland is, hoef ik echt niet nog een heruitzending te zien in de planning. En met het Nieuws op VTM staan er nu dagelijks 2 onnodige uitzendingen (13u en 18u), die telkens toch weer opgenomen worden. Ik hoef niet in de "op aanvraag" te gaan kijken, want daar staat het Nieuws veel te laat in. 😡
Reputatie 6
Badge +3
Dag Elma,

Ik heb even gekeken hier en ik zie dat het nieuws allemaal dezelfde seriecode heeft. Voor Dr. Pol idem. Dat wil zeggen als je dit als serie opname gaat plannen dat hij alles gaat opnemen. Elke aflevering zowel smiddags en savonds. Jammer genoeg is hier niks aan te doen.

Mvg,

Jimmy
Die seriecode wie legt die eigenlijk vast, is dit de zender of is dit proximus?
Reputatie 6
Badge +3
Er is dus eigenlijk wėl iets aan te doen, namelijk de afleveringen van 13u 18u 19u een eigen seriecode geven.
Als naam geef je dan : journaal 13u , journaal 18u en journaal 19u.
(Of nieuws als het VTM is ...)

Hoe moeilijk kan dat zijn? Echt makkelijk . Gewoon een kwestie van willen.
Waar een wil is, is een weg.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Frank,

Ik kan je suggestie doorgeven. Maar het werkt niet zo simpel.
Er is dus eigenlijk wėl iets aan te doen, namelijk de afleveringen van 13u 18u 19u een eigen seriecode geven.
Als naam geef je dan : journaal 13u , journaal 18u en journaal 19u.
(Of nieuws als het VTM is ...)

Hoe moeilijk kan dat zijn? Echt makkelijk . Gewoon een kwestie van willen.
Waar een wil is, is een weg.


daarom dat ik de vraag stel wie die seriecode geeft aan de programma's,
als het proximus is moet het op te lossen zijn maar als het de zenders zijn is het heel een ander verhaal natuurlijk.
Reputatie 6
Badge +3
Martin,

Hoe de techniek achter deze tv gids is daar kan ik je jammer genoeg niet veel info over geven. Zowel dit systeem als het andere heeft elk zijn voor en nadelen.. Want dan zijn er mensen die het nieuws programmeren en merken dan het 's middags of 's avonds niet is opgenomen.
Reputatie 7
Badge +3
In de lente van 2011 was serieopname fantastisch geprogrammeerd. De decoder naam een aflevering op, en als die niet kon (wat nu niet meer nodig is wegens 60 dagen), dan ging het systeem zelf op zoek naar de herhaling. Maar je had nooit een dubbele opname. Kunnen ze niet terug die programmatie ophalen?
Reputatie 6
Badge +3
Dag Elma,

Ik kan me niet uitspreken over hoe het toen werkte.

Mvg,

Jimmy
Kan het zijn dat ik daarom OOK problemen heb met mijn decoder V5 !!!
Deze slaat constant "vast".Blijft op zelfde kanaal hangen als ge wilt switchen naar ander kanaal !!!!
ZEEEEER VERVELEND !!!! Constant da bakske uittrekken of afzetten en terug opzetten !!!
Heb al alles gereset maar niks helpt!
Iemand een idee?
Da verhaal over op kijken duwen bij een opname en ineens programma gewist ipv te kunnen kijken komt me ook bekent voor.
swap eens de harde schijf uit, die zich aan de zijkant van je v5 bevindt, via de hendel en zet dan je v5 weer onder spanning, om te zien of het probleem dan verdwenen is.
Reputatie 7
Badge +3
Kan het zijn dat ik daarom OOK problemen heb met mijn decoder V5 !!!
Deze slaat constant "vast".Blijft op zelfde kanaal hangen als ge wilt switchen naar ander kanaal !!!!
ZEEEEER VERVELEND !!!! Constant da bakske uittrekken of afzetten en terug opzetten !!!
Heb al alles gereset maar niks helpt!
Iemand een idee?
Da verhaal over op kijken duwen bij een opname en ineens programma gewist ipv te kunnen kijken komt me ook bekent voor.

Ik zou een factory reset doen. Zet je Bbox af, zet je decoder af. Zet na 20 seconden je Bbox terug aan en wacht tot het lampje van de DSL brandt. Zet dan je decoder V5 met HD op, terwijl je de knopjes vooraan ingedrukt houdt, zoals in dit filmpje uitgelegd wordt: https://www.youtube.com/watch?v=9G9wpyrJ6-0
Ik adviseer je de Bbox mee te resetten, omdat dit bij mij het goede resultaat had. Nadat ik dat had uitgevoerd, werkte alles terug. Pas op dit neemt wel 20 minuten tijd in beslag.
De harde schijf uittrekken had geen zin bij mij.
Volgens mij heeft SheO1 dat gedaan aangezien "Heb al alles gereset maar niks helpt!"
Maar als je een reset doet van decoder en bbox best in de goede volgorde (toch voor sommige problemen)
  1. decoder stroomloos zetten
  2. bbox 5 seconden stroomloos en terug laten opstarten (dsl led op bbox moet continu blijven oplichten) dan pas
  3. (indien je draadloze oplossingen hebt tussen bbox en decoder deze eerst eens uit het stopcontact trekken en terug inpluggen, een 3 tal minuten wachten) en dan pas
  4. decoder terug onder spanning zetten
NB: soms helpt het uittrekken van Harddisk wel, dus zou ik het toch proberen zodat je al zeker bent dat dit de reden in ieder geval niet is.
Merci voor de tip Martin!!! Na HD te verwijderen heb ik geen problemen!! Alleen geen opnames meer he!! :)
Steek ik ze terug heb ik weer dezelfde problemen!! Is het nu box vervangen of HD vervangen ( hebben ze deze apart?).
Kijk momenteel wel zonder HD dan.
Laat morgen de mensen van het proximus team dit eens verder onderzoeken
of morgen eens bellen naar helpdesk 0800 22 800 of nog kan je morgen een privébericht
    aan Het Proximus Team sturen via
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Reputatie 7
Badge +3
@ She01, doe een die factory reset met je HD in de decoder. Bij mij heeft dat toen geholpen. Die HD is niet vervangbaar, denk ik. Ze willen bij PX van die HD's af. Je kan ook alles opnemen op "60 dagen" en na de opname kan je nu, met de nieuwe update, alles toch nog op "lange termijn" zetten. In feite ben je niks meer met die HD. Ik hiel er ook erg aan, maar "op lange termijn" bewaard ook heel lang (tot 2020).
Ter info:    Instelbaar opslag lange termijn = Cloud (npvr) = 36 maanden
maar wel maar tot 50 uur opnames in totaal is mogelijk, tegenover 250uur bij V5 met HDD.

@She01 , ik ging er trouwens van uit dat je de "factory reset" al geprobeerd had ?
FYI: nu spreekt men niet meer van "factory reset" maar gewoon van "reset", zoals het ook op de proximus site aangegeven wordt.
Daartegenover spreekt men van een "herstart wat alleen wil zeggen de spanning even weg nemen van het toestel (decoder bv) in kwestie.
Reputatie 4
Badge +2
Hallo,

Sinds een week heb ik enorme storingen gedurende 10 seconden ongeveer telkens ik overschakel naar een HD zender. Wordt dit opgelost met die nieuwe software (Ik heb een V4). Heb al veel geprobeerd maar krijg het niet opgelost. Het is wel irritant. Iemand een suggestie..
Dank
het enigste wat je zelf kan doen is je toestellen herstarten en/of resetten.
  • https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_tvtrouble/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/tv-problemen/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html
  • https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
  • https://www.proximus.be/support/nl/id_scatr_tv_down/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/tv-problemen.html


En als dit niet helpt zal je de hulp van de proximus medewerkers verder moeten afwachten of zelf eens contact opnemen met helpdesk 0800 22800
of een privébericht
    aan Het Proximus Team sturen via
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
@Elma
Heb de reset waarvan sprake meerdere malen gedaan maar helpt niet. Momenteel kan ik zo wel verder zonder HD en ga ik wel eens langs in een Proximus center.
Bedankt voor de reacties.
Reputatie 7
Badge +4
Black rider, ik heb een aanpassing gedaan. Is het nu beter? MVG, Wim
Reputatie 4
Badge +2
Hallo Martin, Hallo Wim,

Heb gisteren avond laat een volledige reset van de decoder gedaan met reset Software. Nu geniet ik niet alleen van het nieuwe menu, maar ook alle problemen zijn voorbij..... Hartelijk dank. Het forum bewijst nogmaals zijn kracht.
Have a nice day. Ik ben weer gelukkig.

Reageer