Nieuwe TV software


Reputatie 5
Badge +1
Sommigen onder jullie hebben het misschien al gemerkt? We zijn onze nieuwe TV software aan het uitrollen.
Dit is reeds even bezig en tegen eind juli zou iedereen deze moeten zien. Goed nieuws voor bezitters van een V4 decoder, ook zij kunnen genieten van deze nieuwe software. Je kan deze installeren via de blauwe knop (bij sommigen reeds beschikbaar, anderen moeten nog een paar dagen/weken geduld hebben).

Welke wijzigingen zijn er gebeurd:
  • De lay out van ons filmaanbod ziet er anders uit, het bladeren door de films zou leuker/makkelijker gaan.
  • Autostart van opnames en Wanagogo. Stel, je bent een “Familie” fan en je hebt alle aflevering in serie opgenomen. Wanneer je op het einde komt van jouw eerste opname zal iets later automatisch de volgende aflevering beginnen. Zelfde verhaal voor Wanagogo, je hoeft niet meer alle menu’s te doorlopen, de kindjes kunnen gewoon verder kijken.
  • Ook de betrouwbaarheid van de opnamefuncties is gevoelig verbeterd.

Nog een nieuwtje ... de komende maanden zal ons HD zenderaanbod uitgebreid worden. Ik kan jullie reeds verklappen dat de NPO zenders (1,2 en 3) hier deel van uit maken 😉

Enjoy!

Steven

155 reacties

Badge +4
voor decoders : http://bgctv.skynetblogs.be/#decodersoftwareversies
voor bbox3 : http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox3firmwareversies
altijd waren die software gegevens correct, moest je er nog aan twijfelen :-)

Bij mij wil de decoder niet meer updaten, kheb het nu al 2 keer gedaan en decoder blijft op deze versie (V5) NTE_6.32.1.80 😞
Wat nu ? Blijkbaar is deze versie die ik heb van maart en deze van mei en nu 1 Juli komen niet binnen. Nochtans download hij de software en schrijft die ook, dan reboot de decoder en blijft op dezelfde versie staan.....


De uitrol gebeurt meestal in fases, hangt af van welke straatkast/net je zit, hij download gewoon de laatst beschikbare versie en installeert deze... Wat geduld hebben is dat meestal, bij mijzelf komt deze ook altijd 2 weken later pas door heb ik al gemerkt :-)

Daar heb je misschien wel een punt dat het gefaseerd is, maar de update vd maand Mei heb ik zelfs ook niet.
Reputatie 3
Badge +1
De helpdesk kan normaal wel de laatste versie pushen, ik als field tech kan dat toch maar mag dat niet zonder werkbevel 😉 Enkel bij men eigen...
Reputatie 5
Badge +3
RedsFan, hoe heb je de decoder gereset? Decoder aan en uit gezet of een volledige reset (reboot, FacReset)
Om de laatste SW te krijgen best eens een reboot laten uitvoeren, kan een tijdje in beslag nemen, kan zijn dat het nog niet lukt, dan zal je moeten wachten op de uitrol van Px.
Reset decoders:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
Reputatie 7
Badge +4
Dag Patrick, je hebt wel degelijk recente versie. De anderen zijn testversies. MVG, Wim
Badge +4
Dag Wim , bedankt voor de toelichting en informatie :)

prettig weekend.
voor decoders : http://bgctv.skynetblogs.be/#decodersoftwareversies
voor bbox3 : http://bgctv.skynetblogs.be/#bbox3firmwareversies
altijd waren die software gegevens correct, moest je er nog aan twijfelen :-)

Bij mij wil de decoder niet meer updaten, kheb het nu al 2 keer gedaan en decoder blijft op deze versie (V5) NTE_6.32.1.80 😞
Wat nu ? Blijkbaar is deze versie die ik heb van maart en deze van mei en nu 1 Juli komen niet binnen. Nochtans download hij de software en schrijft die ook, dan reboot de decoder en blijft op dezelfde versie staan.....

Deze bij ons thuis staat ook nog op NTE_6.32.1.80 dus geen paniek 🙂
Badge +4
Dacht al dat er iets om zeep was 😁
Badge
Vandaag vastgesteld dat de V5 decoder alweer een update gekregen heeft. In deze versie zijn de episodes van een serieopname omgekeerd gesorteerd: de oudste staat bovenaan. Wie bedenkt nu zoiets? Standaard neemt het ding 20 afleveringen op, je moet dus 20 keer naar onder klikken om de recentst opgenomen aflevering te bekijken! Onvoorstelbaar, hoe kan iemand dat nu handiger vinden? Proximus, los dit aub snel op! Of maak er op zijn minst een instelling van zodat de klant kan kiezen welke episode er bovenaan staat: oudste of meest recente. Hoewel ik niet zie hoe iemand het handig zou kunnen vinden dat de oudste bovenaan staat...
Reputatie 6
Badge +3
De oudste bovenaan lijkt me wel handig voor mij. Ik kijk immers altijd van oud naar nieuw en wis de oudste na bekijken uit.
Voor de een handig, voor de ander net niet.
Badge
Een interface zoals die van ProximusTV zou ontworpen moeten worden om zo weinig mogelijk handelingen van de gebruiker te vragen bij normaal gebruik. Minstens 3 knoppen moeten indrukken na het bekijken van een serie-opname om die te wissen, zodat die de volgende keer niet meer bovenaan mijn lijst staat, dat lijkt me allesbehalve handig. Bovendien is heel het systeem gemaakt om dat juist niet te moeten doen: je kan een maximum aantal afleveringen instellen die bewaard worden, zodra je daar boven gaat wordt de oudste verwijderd. En elke opname verdwijnt ook vanzelf na 60 dagen. Bovendien drukt Proximus ons al maanden op het hart om vooral niks te wissen om het opnamesysteem niet in de war te brengen.
Maar frank heeft gelijk: wat voor de Ă©Ă©n pure horror is, is voor de andere handig. Daarom de suggestie om van de sortering (oudste eerst/nieuwste eerst) bij serie-opname een instelling te maken. Net zoals je het maximaal aantal te bewaren afleveringen kan instellen.
mijn voorkeur is ook oudste bovenaan en de keuze maken zou ook praktisch zijn maar wel dat je laatste keuze bewaard blijft anders komt er nog eens een handeling bij.
Reputatie 6
Badge +3
Het is niet alleen de oudste bovenaan, maar vooral, de laatst geziene +1 staat in focus. je kunt dus steeds verder kijken waar je bent gebleven. Voor mij zeker een verbetering. Ook het automatisch starten van de volgende aflevering op het einde van een episode maakt het voor mij gemakkelijker. Goed afgekeken van Netflix.
heb je het nu over de laatste software versie van de v4 decoder, want op mijn v5 is dit nog zo niet toch niet voor software versie nte.......1.80
Reputatie 7
Badge +2
Heb zelf ook nog V5 met ...1.80 versie. We zijn nog maar 10 juli, ik ga nog niet panikeren. Het wordt uitgerold in de maand juli, dus nog 21 dagen te gaan.
Je hebt het waarschijnlijk over de v4 als je zegt: ....dus nog 21 dagen te gaan
maar het antwoord voor de v5 op NTE_6.32.1.80 is
je hebt wel degelijk recente versie. De anderen zijn testversies. MVG, Wim
Reputatie 1
Ik heb ondertussen ook de NTE versie op mijn V4 decoder. Eindelijk een gelijke interface op mijn beide decoders (een V4 en een V5).

Ik moet wel regelmatig mijn decoder volledig uitschakelen (met de knop achteraan) omdat de informatie van de TV gids en/of de zenderbalk (balk onderaan tijdens het zappen) niet volledig is of zelfs niet ingevuld.
Reputatie 7
Badge +6
Heb zelf ook nog V5 met ...1.80 versie. We zijn nog maar 10 juli, ik ga nog niet panikeren. Het wordt uitgerold in de maand juli, dus nog 21 dagen te gaan.
Heb een paar dagen geleden in het Brusselse de versie NTE_6.32.3.38 voor V5 met harde schijf binnengekregen. Ik neem dus aan dat we de testfase voorbij zijn.
De grote veranderingen zijn o.a.die hierboven beschreven door Wilin. Proximus stuurde ook een sms met een link naar een pagina met de veranderingen.
www.proximus.be/nl/id_b_cr_proximus_tv_news_june_2017/particulieren/discover/news/bits-and-bytes/proximus-tv-nieuws-juni-2017.html
Ik laat het nu verder aan Martin etc. over.
Hallo,

Heb de nieuwe versie ook binnengekregen. Het valt mij op dat de mini streaming screenshots van de zender in de tv gids(links in de zenderbalk en nadien rechtsboven) schokkerig zijn . Ook de grotere centrale stream van de huidige zender bij het openen van het menu vertoont vertraging. Dit was vroeger niet het geval.
Heb reeds herstart en opnieuw facr gedaan. Helpt niet
Geen info van proximus over veranderingen gehad.
Tot zover mijn bevindingen.
Artie
Reputatie 6
Badge +3
inderdaad de mini streams zijn schokkerig ook bij mij
Badge +4
Zonet een mail gekregen met het nieuws dat er een nieuwe update is met de volgende verbeteringen.
Even gekeken en heb nu NTE_6.32.3.38. alee we zijn weer mee.
Wat mij opvalt is dat de "mini streaming screenshots" niet schokkerig zijn op mijn vaders decoder.
Dus zou dit dan alleen voor de V5 zijn en niet voor de V5-C?
Is inderdaad V5 met harde schijf...
Reputatie 7
Badge +3
Mijn V5 HD deed gisteren weer raar. Als ik een opname wilde bekijken, werd die gewoon gewist, ondanks dat ik de hele avond zo had gekeken. Maar om 1u begon hij dus die opnames te wissen ipv te laten zien. Op de I-pad gekeken. Daar stonden ze nog wel op. Vreemd. Een factory reset gedaan, want ik wilde niet nog meer programma's wissen. Geen verbetering. Dan maar naar een gewiste opname gekeken via de I-pad. Nadien nog eens geprobeerd om een opname op te vragen en toen lukte het gewoon. Ik stelde wel vast dat op mijn I-pad nog programma's stonden die ik al die avond gewist had. Misschien een tip voor wie ook per ongeluk een opname gewist ziet. Direct op de app gaan kijken en dan kijken op TV selecteren. Werkt perfect. Ik heb toch nog alle programma's kunnen zien. 😎
Ook reeds door anderen gemeld, als je de cPVR opname wist zal je ze nog via de PXS-TV applicatie kunnen bekijken.
Op mijn vader zijn v5-C gaan zien waar ook de allerlaatste versie van NTE ( 5_6.32.3.38 ) op staat.
Tot mijn grote verbazing zag ik dat er nog 99% vrij was, niettegenstaande mijn vader een hele boel films opgenomen heeft, overeenkomend met iedere dag zeker 3 films/dag, gedurende 60 dagen.
Dus dacht ik 99% vrij d.w.z. quasi onbeperkt opnemen mogelijk.
Tot mijn vader opeens zei ik ga eens een film bekijken en ik hem hoorde zeggen, maar 't is toch niet waar zeker al mijn films die ik opgenomen heb de voorbije 60 dagen zijn allemaal verdwenen.
Dus niet te verwonderen dat er stond 99% vrij !!!!!
Herstart of reset brengt geen relaas.
Op PXS-TV- applicatie zijn ze ook verdwenen.

Reageer