Beantwoord

Netflix en Scarlet

  • 16 January 2016
  • 20 reacties
  • 11713 Bekeken

Reputatie 6
Badge +2
Men kan nu Netflix bekijken op een Proximus decoder maar dat is voor Proximus klanten maar is dat ook voor Scarlet klanten? Ik denk het niet aangezien er niks van instaat op de website van Scarlet.
Het is niet voor mij dat ik dat vraag maar ik ken iemand die bij Scarlet zit en zou dat graag willen weten.
icon

Beste antwoord door Wim 16 January 2016, 12:45

Bekijk origineel

20 reacties

Op userbase weten ze het ook niet heb al gaan zien ;-)
Dit kon ook gewoonweg niet omdat ze geen full routed mode ondersteunden.
Reputatie 7
Badge +6
Hallo,
als je kijkt op deze pagina en naar onderaan scrollt, kun je bij de "Voorwaarden" lezen:
"Netflix op Proximus TV is beschikbaar voor alle Proximus Internet-klanten, behalve voor Scarlet-klanten."

Groetjes,
Dit zal nog altijd met full routed mode te maken hebben
Reputatie 6
Badge +2
Bedankt voor het antwoord, Wim.
Zo, dat weten we ook alweer, ik zal dan tegen die persoon zeggen dat hij op een andere manier naar Netflix zal moeten kijken.
Alexander, was mijn antwoord niet het beste :-))
Reputatie 6
Badge +2
Elsa, ik heb dat beste antwoord niet aangeduid.
Dat wist ik wel hoor Alexander daarom dat ik het zo plezant vond, dat is niet alleen hier dat dit gebeurt, maar niet iedereen kan natuurlijk zijn eigen antwoord als beste aanduiden !
Nog een prettig weekend verder hier schijnt het zonnetje en aan de kust ook hé.
Reputatie 6
Badge +2
Elsa, we zijn vandaag wel zaterdag.
Je moet me wel een uur de tijd geven om mijn fouten te kunnen verbeteren hé :-))))))))))))))))
Reputatie 6
Badge +2
Ben je zo traag dat je een uur nodig om uw fouten te verbeteren? Waarschijnlijk ligt dat aan uw leeftijd. 😉
Reputatie 7
Badge +1
Scarlet zal toch wel voor iets goedkoper zijn....Ik had mijn b-box2 in bridged mode gezet, omdat ik Netflix toch niet gebruik, maar die is blijkbaar vanzelf terug op full routed gezet.
Heeft dit niets met je tv-profiel te maken ivm met instelling op decoder omtrent netflix !?

Ja Alexander wacht maar tot je ook zo oud zal zijn 😉 maar gelukkig heb ik nog googel om alles terug te vinden 🙂
Reputatie 6
Badge +2
Scarlet zal toch wel voor iets goedkoper zijn....Ik had mijn b-box2 in bridged mode gezet, omdat ik Netflix toch niet gebruik, maar die is blijkbaar vanzelf terug op full routed gezet.

Scarlet is goedkoper doordat er maar 26 of 27 zenders in het basisaanbod zitten terwijl bij Proximus liefst 75 zenders in het aanbod zitten.
Je zegt: ik zal dan tegen die persoon zeggen dat hij op een andere manier naar Netflix zal moeten kijken.

Een goede prijs/kwaliteit manier is via chomecast HDMI dongel andere manieren apple tv enz ... maar toch duurder
Reputatie 6
Badge +2
Ik denk hem kennende dat hij eerder via zijn computer (desktop) zal kijken en eventueel die met een HDMI kabel verbinden met zijn TV toestel.
Reputatie 3
Badge
Als je met een BBOX3 werkt die full routed staat, dan moet het gewoon werken. Dit omdat Netflix gewoon via internet werkt (PPPoE protocol) en TV via het IPoE protocol. Staat de gebruikte lan poort op uw router (waar momenteel uw decoder op aangesloten is) ingesteld enkel voor het TV protocol dan lukt het niet.
Reputatie 6
Badge +2
Je vergeet dat op die decoder een Netflix software moet opgeladen worden anders heb je geen Netflix en dat is het hem juist, Scarlet klanten krijgen die software niet enkel Proximus klanten hebben daar recht op.
Reputatie 3
Badge
Dan kan het inderdaad niet werken. Ik heb nog nooit Scarlet apparatuur van dichtbij gezien. Dacht dat dit gewoon hetzelfde was als bij Proximus. Maar als de app / software er niet opstaat dan kan het inderdaad nooit werken.
Wat grappig is met Netflix is dat mijn dochter in U.S.A woont en dat ik via hun code het kan bekijken op mijn tv. Groot verschil met aanbod dat ze geven in Belgie
je zegt: Dacht dat dit gewoon hetzelfde was als bij Proximus

je kan zelf niet in fulle routed mode werken (of het zou onlangs moeten veranderd zijn) en het zijn Obox3's

je zegt: Staat de gebruikte lan poort op uw router (waar momenteel uw decoder op aangesloten is) ingesteld enkel voor het TV protocol dan lukt het niet

wat ze dus bridged mode noemen in tegenstelling tot full routed mode.
2 poorten, Lan1 en lan2 (VLAN1) voor internet en lan3 en lan4 (VLAN3) voor TV en werken in andere Ip range
in full routed mode is dit voor beide 192.168.1.X

Reageer