Beantwoord

Netflix buffer 25%

  • 29 December 2017
  • 6 reacties
  • 743 Bekeken

Reputatie 1
Beste,

Sinds enkele dagen blokkeert netflix plots en buffert tot 25%.
Eenmaal daar helpt enkel een restart van mijn v5 modem gezien hij vastloopt.
De decoder rebooten verhelpt het probleem niet. Gisteren deed did probleem zich 5x op 1 avond voor wat vrij irritant is.
De decoder is via powerline verbonden met de modem. Andere apparaten vertonen geen problemen met de powerline.

Met vriendelijke groeten,
icon

Beste antwoord door Jean-PaulS 8 January 2018, 14:17

Bekijk origineel

6 reacties

powerlines zijn dikwijls het probleem bij video streaming op de decoder, zeker de PLC's niet via een netverdeelstekkerdoos voeden maar rechtstreeks in een stopcontact steken, andere apparaten die internetten zullen daar inderdaad minder of geen last van hebben.
Reputatie 7
Badge +4
Goeiemiddag. Ik heb dit even doorgegeven aan onze collega's die de server beheren. Daar kan men kijken wat de oorzaak van dit probleem zou zijn. We houden je op de hoogte. Groeten, Charlotte.
Reputatie 1
Beste,
Heeft u inmiddels al nieuws?
Ik heb de ingebouwde netflix netwerktest eens uitgevoerd deze geeft een rood kruis aan bij netflix server 1 met code nw-2-5.
Bij een herstart van netflix werkt het weer. Andere netflix apps werken perfect en tv kijken ook.
Mvg
Reputatie 6
Badge +4
We vermoeden dat er toch een communicatiefout kan zijn via de Powerline adapters. Kan je dit eens overlopen?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_reset/particulieren/welkom-bij-support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-resetten.html groeten Jean-Paul
Reputatie 1
Na wat resetten en wisselen van plaats hebben we tot nu toe geen onderbrekingen meer gehad. Hopelijk blijft het zo!
Bedankt
Reputatie 7
Badge +4
Ik ben blij dit te horen! Groetjes, Charlotte

Reageer