Beantwoord

Netflix

  • 27 February 2017
  • 11 reacties
  • 390 Bekeken

Sinds enige tijd is het onmogelijk om via de tv naar Netflix te kijken. Netflix slaat na een paar minuten af en moet dus constant opnieuw inloggen.
Via de laptop is er geen probleem.
icon

Beste antwoord door Marleen 27 February 2017, 15:59

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Aangezien u blijkbaar vroeger wel zonder problemen naar Netflix kon kijken op uw TV zou ik alvast eens beginnen met het resetten van de decoder en als dat niet voldoende is van de decoder en het modem. De te volgen procedure vindt u hier:

www.proximus.be./support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/uw-digitale-tv/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html
Op hoop van zegen.
Meer informatie en antwoorden op vragen over Netflix op Proximus TV vindt u ook hier:
www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_netflix_global/particulieren/support/televisie/wanagogo-netflix-tv-replay/netflix/vragen-over-netflix-op-proximus-tv.html
Bedankt voor uw reactie Marleen.
Maar neen... heb de procedure gevolgd en nee... Netflix slaat nog altijd na een paar minuten af...
Reputatie 7
Badge +6
Gebruikt u soms een draadloze verbinding tussen uw modem en uw decoder?
Als dat zo is, bv PLC adapters/wi-fi extender die ook even resetten.
Zie: www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfe_reset/particulieren/support/televisie/uw-digitale-tv/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-wi-fi-extender-resetten.html
Ik neem dan wel aan dat u via de decoder naar Netflix kijkt.
Als je een smart tv hebt, moet je deze misschien eerst updaten.
Reputatie 7
Badge +6
Bedankt voor die tip, Dimitri: ik heb nog geen Smart TV, dus daaraan heb ik niet gedacht.:8
Ik heb het wel alleen over het kijken naar Netflix via de Proximus TV decoder dus.
Anders moet je de vraag eens stellen aan het Netflix helpcentrum:
https://help.netflix.com/help
@Dimitri, Op een smart TV kan je in dit geval werken via Netflix applicatiede app en komt de decoder er niet meer tussen, wat volgens mij niet het geval is van Ingrid en ze via decoder bedoelt.

FYI: Netflix Info
manieren om Netflix op TV te bekijken.
- via Proximus decoder
- mediaspeler (bijvoorbeeld Apple TV),
- HDMI-dongle (Chromecast bijvoorbeeld),
- spelcomputer (PlayStation 4 bijvoorbeeld),
- SmartTV
- met een HDMI-kabel. bijvoorbeeld de laptop met een HDMI-kabel aan de televisie.
@ Dimitri:
Ik heb inderdaad een smart tv...
@ Marleen:
Alles is heropgestart.
Er is draadloze verbinding tussen de modem en decoder.

Ik kan wel via de laptop naar Netflix kijken zonder dat die na een paar minuten uitvalt.
Ter verduidelijking, het is Netflix dat uitgeschakeld wordt en niet de tv. Ik krijg dan terug het opstartscherm van Netflix.
Hey Ingrid,
Heb je de mogelijkheid om even je bbox en decoder tijdelijk te verbinden met een netwerkkabel om zo vast te stellen of het aan je draadloze toestellen ligt, ( je laptop maakt geen verbinding via deze dradloze toestellen als je laptotp via wifi werkt)
PS: Als je de mogelijkheid hebt zou je ook via de Netflix app op je smart tv kunnen proberen .
Mvg
@ Martin.

Ik ga start Netflix inderdaad via de app... dacht ik...
Tv, Bbox en decoder zijn met elkaar verbonden via bedrading...

And I won't shoot the messenger! 😉
:-D
Je kan via twee wegen Netflix testen,
ofwel via de app op je Proximus decoder en eventueel ook nog via een app op de smart tv.
Als het nu goed werkt via de app op je decoder en je decoder is rechtstreeks verbonden met de Bbox dan zal het aan je draadloze toestellen liggen die tussen Bbox en decoder stonden.
Heel erg bedankt allemaal!
Maar zelfs na contact met Netflix is het probleem nog niet opgelost... Morgen eens bellen naar de Proximus helpdesk.

Reageer