Beantwoord

Klant worden bij Proximus is blijkbaar niet zo makkelijk?


Mijn klantnummer is 606957600 (jawel die heb ik al gekregen) en mijn case nummer is 29673711.
Al enkele weken tracht ik klant te worden bij Proximus (voor internet + TV), maar blijkbaar is dit niet zo makkelijk. Eerst dacht ik even klant te worden bij Scarlet, is via de Proximus lijn.. na 2 (!!) maanden heen en weer gemail over het nakijken van de lijnen en dergelijke, komt er een technieker van Proximus die vaststelt (wat ik uiteraard al 10 x zelf gemeld had) dat ik geen Scarlet kan krijgen omdat er fiber ligt en zij kunnen met die technologie niet overweg. Dan beslis ik om de simpele oplossing te nemen, er ligt bij mij Proximus fiber dus ik beslis om dan maar bij Proximus klant te worden, lijkt makkelijk? Neen. Mijn eerste bevestiging ontving ik begin Mei, echter heb ik tot op heden nog geen aansluiting... om de 2 dagen bel ik zelf naar Proximus - omdat ik niet gebeld wordt - om nieuws te krijgen... blijkbaar is het moeilijk om een technieker te vinden die kan langskomen om mij op weg te helpen... Het lijkt wel alsof Proximus klanten genoeg heeft? Eentje meer of minder zal geen kwaad kunnen? Wel, voor mij kan het wel kwaad, ik moet zelf nabellen en smeken om aub toch maar klant te mogen worden, is dat nu geen omgekeerde wereld?? In ieder geval wil ik dringend een antwoord wanneer de technieker bij mij zal langskomen en uiteraard verwacht ik ook een compensatie voor gans deze situatie want dit is alles behalve klantvriendelijk. Zonder afbreuk te doen aan de mensen die mij vriendelijk te woord gestaan hebben, ben ik nog geen stap verder dan enkele weken geleden. Ik zie heel graag een reactie verschijnen.
icon

Beste antwoord door HeidiE 10 July 2017, 14:08

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Nance,

Alvast de excuses.

Ik heb meteen gevraagd dat uw dossier met hoge prioriteit in behandeling genomen wordt.

We laten je nog iets weten ivm de afspraak.

Mvg,

Koen
Beste Koen,

Ik weet niet wat Proximus verstaat onder hoge prioriteit, maar ik heb nog steeds niets vernomen... geen mailtje, geen belletje, niets... Dan vraag ik mij af wat de wachttijd is voor non prio zaken??

Wel, als ik uberhaupt beslis of ik nog klant wil blijven, dan zal ik mijn facturen met dezelfde "hoge prioriteit" betalen...

Kan er nu eindelijk - pretty please with sugar on top - iemand langs komen zodat ik eindelijk TV & Internet heb??

Greetz,
Nance
Reputatie 7
Badge +4
Ja ik heb het meteen doorgestuurd gehad om dit met spoed te behandelen.

Je mag er op rekenen dat we ons uiterste best doen om je zo vlug mogelijk een oplossing te geven.

We houden je op de hoogte

Groeten

Koen
Beste Koen,

Is er geen alternatief die jullie ons ondertussen kunnen bieden? Inlogcode voor FON of dergelijke? Zodat we toch gedepaneerd zijn tot jullie ons kunnen aansluiten?
Bekijk dit eventueel als compensatie voor de vervelende situatie?
Greetz,
Nance
Reputatie 7
Badge +3
Hey Nance, ik heb je gegevens doorgegeven aan de manager van de betrokken dienst, ze zullen je snel informeren! Grt, HeidiE
Reputatie 7
Badge +3
Hey Nance,

Wij slagen er niet in je telefonisch te bereiken, heb je eventueel een ander contactnummer?

Graag willen we weten waar de kabel juist moet binnenkomen, of we rekening moeten houden met een verdieping, blok, bus en/of appartement.

En als er al een wit kastje (ONTP) van ons geplaatst is, willen we graag het UTAC-nummer kennen dat hierop staat... Kan je dat nakijken?

Groetjes,

HeidiE
Beste Heidi,

Ik heb inderdaad een gemiste oproep gehad van 02 235 40 00 en ik heb meteen teruggebeld naar dat nummer.. spijtig genoeg kreeg ik hier een bandje dat ik met 0800 22 800 contact moest opnemen, wat ik dan ook gedaan heb maar de persoon aan de lijn kon mij alleen maar zeggen dat ze gingen terugbellen....
Enfin, eindelijk na al die weken wachten krijg ik vandaag een bericht dat er een technieker kan langskomen op 12/07 om precies te zijn. Ik belde daarnet naar 0800 22 800 om er zeker van te zijn dat het een FIBER technieker is die zal langskomen.. ik zou niet willen dat er iemand komt die mij niet kan verderhelpen en dat ik nog maar eens een paar weken moet wachten.. Er is in de woning zelf een 'proximus' bakje aangesloten - je moet rekening houden met het feit dat het een appartementsgebouw is. Op dit proximus bakje staat een nummer, ik zal dit alsnog doorgeven..
Kan jij mij met zekerheid bevestigen dat er een FIBER technieker langskomt op 12/07? Want ik heb ondertussen ook een andere provider aangesproken en die zouden op 12/07 langskomen om te installeren op fiber. Kan jij mij de zekerheid geven dat de fiber technieker komt?Ik wil niet onnodig de andere provider annuleren en dan moeten vaststellen dat jullie technieker mij niet kan helpen.
Bedankt voor de feedback,
Greetz,
Nance
Beste Heidi,

Mijn nummer op de Proximus bak is 541372900000322909.

Trouwens.... ik krijg vrijdag 7/07 tot mijn grote verbazing een factuur voor 'pack/vaste lijn'! Ik heb zelfs nog geen aansluiting!!!! Misschien moeten jullie eerst eens langs komen en mij aansluiten in plaats van op voorhand al facturen te sturen!!
Ik ben dat echt kotsbeu ondertussen! Wat mij betreft hoeft het gewoon niet meer! Als ik zo behandeld word bij jullie dan ga ik gewoon naar een andere provider die WEL klantvriendelijk is.
Je kan mijn aanvraag tot aansluiting hierbij schrappen en ik verwacht uiteraard dat die factuur 6738015629 ook gecrediteerd wordt!
Ik hoop echt dat jullie niet iedereen op deze manier behandelen want dan zal er niet veel klantenbestand overblijven denk ik..
Mij zie je in ieder geval niet meer terug bij Proximus.

Groeten,
Nance
Reputatie 7
Badge +3
Hey Nance,

Ik heb het nummer doorgegeven aan de technische dienst, er staat een FIBER technieker op de planning.

Factuur 6738015629 is intussen dichtgeboekt met als reden 'fout Proximus'... onze excuses hiervoor.

Wil je deze aanvraag nog steeds annuleren?

Groetjes,

HeidiE
Dag Heidi,

Bedankt voor de credit, dan wil ik heel graag dat de afspraak doorgaat op 12/07.

Het is toch nog zo dat de technieker een seintje geeft wanneer deze onderweg is naar mij?

Alvast bedankt,
Nance
Reputatie 7
Badge +3
Ja hoor, de technieker belt je ongeveer een half uurtje op voorhand. Grt, HeidiE
Merci Heidi
Reputatie 7
Badge +3
Graag gedaan! Hou je ons morgen mee op de hoogte? Grt, HeidiE
Van dit soort berichten word ik niet vrolijk. Als ik de tijdsbalk juist interpreteer heeft Proximus er zo'n beetje 3 weken over gedaan om e.e.a. aan te sluiten? Fijn perspectief, aangezien ik al 2 weken wacht op een internet aansluiting, tv kanalen en werkende mobiele nummers. Ik zou zeggen: tijd voor een andere provider om te laten zien hoe goede service geleverd wordt. Ook al zou deze er 2 weken over doen, dan nog is dat vele malen sneller dan Proximus in staat is gebleken.... Die business case lijkt me eenvoudig te maken. Tenzij.... andere providers gebruik moeten maken van het Proximus netwerk.... Hoe dan ook: anno 2017 kan een dergelijk slechte service echt niet. Er zijn bedrijven welke betere klanten ervaring leverden dan Proximus en desalniettemin ten onder zijn gegaan. En ik ken voormalig Oostblok landen waar een goed werkende internet aansluiting een kwestie van een paar dagen wachten is.... Kom op Proximus, wordt wakker!
Hier ben ik al 8 weken aan het wachten om iets in orde te brengen , alle beloftes en dossiernummers ten spijt . inderdaad zeer slechte service en tijd om over te stappen naar een andere "snellere" provider !
Beste Heidi,

Ik kan mijn Proximus TV app niet gebruiken op mijn smartphone omdat mijn app niet zou geactiveerd zijn op my proximus? Echter zie ik nergens iets staan in de aanwijzingen dat ik deze zou moeten activeren?

Greetz,
Nance

Reageer