Kingt kong opname te vroeg stopgezet.


Ik heb gisteren via de tv-gids kink kong geprogrammeerd met marge.

Rond 22.45u is de opname stopgezet, ik dacht eerst dat er iets mankeerde aan de decoder.

Dan heb ik gekeken naar de tv-gids, en wat zie ik? Om 22.45u zie ik dat er een ander programma

is genaamd 'volgende programma', ik viel om van verbazing.

Hoe is het mogelijk dat ze zo'n fout maken, een gemiddelde filmkenner weet toch dat king kong

langer dan drie uur duurt.

Ik heb een stuk vertrouwen kwijt in het blind opname's instellen, zowel via de tv-gids als op afstands.

Vanaf nu, als ik iets programmeer, kijk ik ook hoelang de opname duurt en dan nog zeker

dubbelchecken. Ik vind het jammer dat zoiets gebeurde, ok, fouten maken is menselijk, maar toch.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Ik heb het hier al meermaals gezegd nl. dat er iets niet 100% klopt met die TV-gids en het daaraan gekoppelde planningsysteem. Ik vraag me af wie er voor die TV-gids verantwoordelijk is. Wordt die niet "buitenhuis" gemaakt ? Ik neem aan van wel.
Ja, ik vraag mij ook af wat de bedoeling/betekenis is van "volgende programma" als weergave in die TV-Gids; hinderlijk is dit owv het feit dat hij overlappende tijd van een film in beslag neemt.
Badge
Als een marge van 30 min. al niet meer genoeg is dan mogen ze voor mij al terug een nieuwe decoder maken want er is nog maar 80% beschikbaar.Het is wel normaal dat hoe later op de dag hoe groter de marge maar ze moeten er niets gaan tussen zwieren.En ik kan ook niet op de tv gids vab telenet gaan zien van mijn moeder die beneden woont.Dit is namelijk een flat.Want ik denk dat die gidsen hun informatie van twee verschillende bronnen krijgen.Dit heb ik eens gemerkt toen ik aan het zoeken was naar een programa om hoelaat het ging beginnen.Bij Belgacom om 1540 en Telenet 1550.
Reputatie 1
Ik heb exact hetzelfde voor gehad met King Kong. Ik kwam hier eigenlijk net vragen wat er aan de hand was. Omdat er nergens een foutmelding of wat dan ook te zien was, dacht ik of er mischien nu een opnamelimiet was van 145 min. of zo sinds de verandering. Aangezien ik op het netwerk aan het opnemen was heb ik dus ook niet gezien dat de opname gisteren te snel stopte.

Nu weet ik tenminste dat het aan de TV-gids ligt. Dat is toch wel het ding dat het meest verslecht is sinds de verandering! Geregeld programma's en series waar bijna geen info meer bijgegeven is, of info die niet klopt. Soms is zelf een afleveringstitel al teveel om te vermelden. Ik weet nog in het begin toen wij net belgacom TV hadden dat ze er tenminste nog afleveringsnummer en seizoen bijgaven, dat heb ik nu al lang niet meer gezien en dat was toch wel handig. En het is niet de eerste keer dat de eind- en beginuren van programma's niet kloppen! En als je gewoon door de gids bladert durft hij wel eens verder te springen in de uren dan hij zou mogen.

Ik zal net als ranger er voortaan op letten dat mijn opname-tijden kloppen met wat de papieren TV-gids zegt want de belgacom TV-gids laat net wat te veel steken vallen.
Reputatie 1
Badge
ik heb niks dan elende met opnemen,heb bijna nooit het einde er op staan van een opgenomen programma, en neem op met marge,die kan ook niet langer ingesteld worden?

nu heb ik al sinds twee dagen dat men HD posten gewoon blijven hangen,en soms zelfs geen beeld hebben,soms krijg ik mijn decoder gewoon weg niet uit geschakeld....al die problemen zijn er sins het nieuwe menu is gekomen,of het daar door komt weet ik niet,ik ben het anders wel beu en denk er toch

over na om op te stappen bij Bel Gaaaa kom.
Badge
ingo heb je je decoder al eens losgekopeld?Want de kans bestaat wel dat je toestel naar de vaantjes is na wat je daar allemaal vertelt.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb gelukkig nog altijd geen problemen met mijn decoder V3. En de praktisch alle opnames kloppen de laatste tijd. Je moet alleen nog wel even opletten na het updaten van de TV-gids (gebeurt 's nachts en nog eens in de loop van de namiddag). Sommige geplande opnames komen dan met een x in het cirkeltje te staan (meestal 30d opnames). Maar dat heeft vlgs. mij niks met de decoder te maken.
Badge
Ik vind eerlijk gezegd dat de opnamens beter verlopen dan vroeger bij de vorige versie.Al kan ik dit niet zelf controleren.Ik heb wel een v4 en had vroeger al geen problemen maar als uk het aantal problemen vergelijk nu vergelijk met vroeger merk je toch één ding op dat de opname licht verbeterd is.Ik geef toe dat alles nog niet opgekost is zeker die serie opname niet maar ik denk dat er veel verbeterd is met die v4.
Hallo belgacom doet er iets aan aub.

gisteren Oorlogsfilm The thin red line in TV gids zie je 20.40 tot 23.45

via tv-guide zie je film van 20.40 tot 22.35 en dan zie je volgend programma om 23.50

zo heb ik al twee films maar half opgenomen en nu zie ik het weeral ik lees dat het bij

king kong ook zo was, bij mensen die telenet hebben is dat nog nooit gebeurd aub belgacom

probeer dit te vermijden zoiets gaat snel rond
Reputatie 7
Badge +1
Zelfs de series lopen vlot nu. De afleveringen komen gegroepeerd te staan, zowel in de planning als bij de opgenomen afleveringen.
Badge
hans. 191978 eerst en vooral wil ik zeggen dat ik je probleem wel begrijp.En zoals ik gisteren al ergens anders zei volgens mij komen die gegevens voor die gidsen van Belgacom en Telenet van een andere bron.Ook weet ik niet juist hoe er met zo een gids gewerkt word.Misschien weet Eva volgende week daar meer uitleg over maar ik heb 3 versies. 1 met een mens en één met een computer en 1 met een rad.Dus misschien het eenvoudigste het eerste met daarom ook voorlopig nog die fouten in die gids.Dan die computer maar dad denk ik niet.Ik denk dan nog eerder het rad zoals vroeger bij klokken;daarom het verschil soms van 10 min. op 1programma dus na 5 programma's sta je op 2 providers bijna 2 uur achter.Even kort uitgelegd.Vergelijk het met een cd met alle programma's op+uren alleen is het nog zaak om dat rad (cd)op de juiste plaats te krijgen op de schijf.Dus het kan zijn dat belgacom en telenet dezelfde informatie krijgt maar als het zoals het laatste bv.Maar het kan zijn als telenet en belgacom;moest het nu in deze 3 oplossing gedaan worden hun schijven niet exact het zelfde zetten en dan krijg je wel verschillende tijden.

Badge
Sinjoor71 dan zal ik het ook een gaan proberen al denk ik dat het met die van mij altijd heeft gegaan.Maar met die vele geruchten over 2/3 maanden maar toen had ik die v4 ook nog niet.Maar het is in ieder geval toch een geruststelling nu nog een beter tv gids tot 14 dagen dan kan ke van zondag tot vrijdag twee weeken zien en misschien in een iets beter hoe zeggen ze dat kleedje gooien.En ik vind als iemand anders dad ook wild dan moeten zei dad maar is in die ideën box gooin want ik vind niet dad het altijd van dezelfde kand moet komen ik heb heb het er al twee maal ingezet mijn derde keer hoeft er hopelijk niet meer te komen.Ook nog een hint vertikale streep.

Reageer