Vraag

Kinderslot ondoordachte configuratie


  • Apprentice
  • 7 reacties
Het lijkt er sterk op dat de wijze waarop het hele kinderslotgebeuren geconfigureerd kan worden totaal zinloos is.

Zo heb ik in een pakket (M&S) erotische films zitten (heb hier zelf niet voor gekozen en kan ze ook niet verwijderen), naast ook bv horror. Er is helaas geen aparte kinderregeling mogelijk voor tv en gehuurde films. Als je kinderslot activeert, kan je voor tv programmas slechts maximaal -18 kiezen! Dat betekent dus dat er s avond voortdurend de pincode moet worden ingegeven bij zappen!
Er bestaat dus geen optie als "voor tv programma's, toon gerust alles, zonder leeftijdsbeperking". Erg vervelend.

Wie heeft dit bedacht? Hier zit een Nobelprijs Usability Design in... zucht.

Bovendien is er ook een bug. Vanaf het moment dat kinderslot actief is, eender wat de leeftijdssettings zijn, speelt GEEN ENKEL tv programma. Zelfs niet op Ketnet.

Momenteel (zaterdag 21/04 om 22:55) staat kinderslot op en leeftijd voor tv is de meesg tolerant mogelijke: -18. Proximus tv blokkeert Harry Potter en Whats eating Gilbert Grape, maar niet "the purge", wat pure horror is.

Onvoorstelbaar.

11 reacties

Om toe te voegen: "sport late night" en "shopping queens" worden ook geblokkeert op -18... en pure horrorfilm als "the purge" niet... Begrijpe wie kan.
Nu, zondagnamiddag 16u, is er niets veranderd. Thriller op CAZ "Cape Fear" speelt rustig af. Terwijl bijna alle andere Vlaamse zenders geblokkeerd zijn: Canvas (Sporza), één, 4... Enkel Vijf TV en VTM tonen hun actuele content.

Hoe kan zoiets nu zo buggy zijn?!
Wat ik mij afvraag Is of het niet de zenders zelf zijn die een code meegeven voor blokkering op leeftijd van 10, -12, -14, -16, -18 of voor allen, om een film al dan niet te blokkeren op leeftijd via de pincode?
Merci voor de reactie Martin.

En dat kan wel zo zijn, maar waarom zou één de uitzending van Luik-Bastenaken-Luik raten als -18? Brute valpartijen of blote benen ??

Bovendien blijven de configuratie opties van het kinderslot op Proximus TV zeer onlogisch. Er is simpelweg geen optie om "alle leeftijden" of "van 0 tot 99" te tonen. Tenzij het kinderslot af te zetten, maar dat geldt dan ook automatisch voor de bibliotheek...
dat is eigenlijk ook mijn vraag in dit specifiek geval bv. of het niet zender één is die een verkeerde rating doorgeeft? Omtrent de mogelijk configuraties dat is natuurlijk een paar andere mauwen en had er nog nooit bij stil gestaan simpelweg omdat ik het nog nooit zelf uitgeprobeerd heb.
Enfin werk aan de Proximus winkel als het zo zit 😉
Het is inderdaad zo dat de zenders zelf de leeftijdsratings doorgeven. Er bestaat daar zelfs een commissie voor, die content voorziet van ratings.

Maar Proximus TV is vol bugs wat dit betreft. Programma s worden zomaar geblokkeerd, eender wat hun rating is.

Please fix this. Of onze bundels moeten afgezegd worden.
Dit is mijn eerste forum thread. Geen idee, maar reageert hier nooit iemand van Proximus zelf?
toch wel maar blijkbaar heb je een moeilijk probleem gesteld ☺️
anders een aandringen door hun een Privébericht te sturen (klik hier)
Bedankt Martin. Heb hen net privé bericht gestuurd.
Proximus reageert niet. Ik neem aan dat dit gebruikelijk is?
ja.... ze zullen waarschijnlijk geen sluitend antwoord hebben om je te bevestigen dat er iets op komst is maar ze zouden natuurlijk dan wel kunnen antwoorden dat ze het doorgegeven hebben aan de bevoegde dienst die zich hiermee bezig houdt!

Reageer