Vraag

Kan Bose solo 15 niet meer bedienen met afstandsbediening V5

  • 19 October 2017
  • 10 reacties
  • 728 Bekeken

Ik heb mijn afstandsbediening moeten resetten en nu kan ik mijn soundbar hier niet meer mee bedienen.
Volgens Proximus gaat het ook niet met de V5 afstandsbediening.
Het rare is dat de proximustechnieker die dit 2 jaar geleden heeft geinstalleerd het wel deed werken.
Wellicht door 1 of ander truc.
Weet iemand hoe ik dit weer kan doen werken?
Al de systemen van de andere afstandsbedieningen heb ik reeds geprobeerd.

10 reacties

ik denk dat je via de kopieer techniek moet werken dus codes kopieren van de bose naar de v5 remote.
Als ik het me nog goed herinner moet je de procedure van de V4 remote volgen.
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_sound/particulieren/support/televisie/proximus-tv-installeren/afstandsbediening/uw-homecinema-set-bedienen-met-de-proximustv-afstandsbediening.html#/rcv4
Dank u, maar dit had ik reeds geprobeerd en het lukt niet. Het lampje knippert niet om te zeggen dat de codes aanvaard zijn.
Anders kan je het ook in een privébericht eens vragen of zij de procedure kennen

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende ⏩link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Opslaan' = verzenden.
Reputatie 6
Badge +3
Probeer eens een van de volgende IR codes: http://codesforuniversalremotes.com/remote-control-codes-for-bose-sound-bars-solo-wave/
maar dan zijn de instellingen om zijn TV te bedienen toch om zeep of zie ik het verkeerd?
Reputatie 6
Badge +3
Normaal gezien wijs je de universele code voor de soundbar toe aan en andere willekeurige toets op je afstandsbediening. Dat gebeurt ook in de aangehaalde procedure van Proximus.Enkel maar wanneer je die geprogrammeerde toets indrukt kan je je soundbar bedienen zoals volume aanpassen.
Maar die codes in de link die je geeft zijn toch niet om één bepaalde functietoets van de bose te kopieren naar de prox remote of zit ik nu totaal op een verkeerd spoor.
Reputatie 6
Badge +3
Je moet eerst beide afstandsbedieningen naar elkaar richten. Eerst zet je de afstandsbediening van Proximus in programmeertoestand en dan druk je op de andere op bijvoorbeeld de volumeknop, zo wordt deze functie gekopieerd en opgeroepen wanneer je dit indrukt op de Proximus afstandsbediening.
Ik begrijp het echt niet goed die IR code is toch deze die je kan ingeven zoals ook beschreven op Prox site onder afstandsbediening universeel maken (waar er ook een lijst van bestaat met IR codes voor verschillende tv's) maar dat heeft toch totaal niks te maken met de (home cinema) kopieermethode (die ook op Prox site staat) van bepaalde functietoetsen, die niks te maken heeft met de IR code.
Of anders gezegd je gebruikt toch die code van TV's ook niet bij de kopieerfunctie van één of meerdere toetsfuncties van de ene afstandsbediening naar de andere.

Of ik ga het nog op een ander manier uitleggen met een voorbeeld:
je hebt twee merken van tv's; TV1 en TV2 bijvoorbeeld (hier ging het nu wel over een tv en een bose, maar even terzijde)
En in de lijst vind je de IR code voor TV1 en voor TV2 laat ons zeggen IR1 en IR2
Als ik nu de IR1 invoer op de prox remote om de TV1 te kunnen bedienen .
En dan erna de IR2 code om TV2 te kunnen bedienen dan ga ik toch de TV1 niet meer kunnen bedienen.
Die IR codes hebben toch niets te maken met het kopieren van een bepaalde toets functie van de ene remote naar de andere bv kopieren van een toets functie van remote TV1 naar remote Prox.
Dus wat ik hier dus al vb geef is toch iedentiek het zelfde als zou de tweede TV2 hier nu de Bose zijn met de IR codes waarvan je spreekt of sla ik hier echt totaal naast de bal 😄

Hopelijk is het toch ietwat duidelijk waar ik naartoe wil.

NB: wat ik dus hier probeer uit te leggen is in verband met wat je eerder gepost hebt ->
Probeer eens een van de volgende IR codes: http://codesforuniversalremotes.com/remote-control-codes-for-bose-sound-bars-solo-wave/
Reputatie 6
Badge +3
Indien je de methode gebruikt al dan niet automatisch je afstandsbediening universeel te maken, met behulp van een IR code, dan klopt het inderdaad dat wanneer je dit een 2de keer doet je de 2de tv enkel maar kan bedienen. Maar dat is een andere procedure. Wanneer je volgens het artikel van Proximus ook je cinemaset wil bedienen dan werkt dit ook via IR. Dat is ook de reden waarom ik dit zei, wanneer het enkel maar automatisch gaat dan lukt het niet met de door mij gegeven codes.

Reageer