houston we have a problem

  • 1 July 2011
  • 4 reacties
  • 1506 Bekeken

Sporting Telenet biedt vanaf seizoen 2012-2013 alle Belgische voetbalwedstrijden aan


Vrijdag 1 Juli 2011 | 30 min. | Belgacom 11 | powered by belga_plus_nl
(Belga) Telenet zal voor het seizoen 2012-2013 en ook de competitie 2013-2014 de niet-exclusieve voetbalrechten van lot 3 kopen. Daardoor zal het bedrijf op zijn zender Prime Sport, die wordt omgedoopt tot Sporting Telenet, alle wedstrijden van de hoogste Belgische voetbalklasse aan de klanten kunnen aanbieden. Dat heeft het Mechelse telecombedrijf vrijdag bekendgemaakt.

Telenet verwierf begin juni, in samenwerking met VOO, RTBF en VMMa, het nieuwe voetbalcontract voor de komende drie seizoenen. Belgacom, de rechtenhouder van de zes voorbije seizoenen, behield enkel lot 3 dat de vijf minst interessante wedstrijden per speeldag omvat. Omdat dat een niet-exclusief lot is, kan Telenet het vanaf het seizoen 2012-2013 kopen. Het zal daarvoor 1 miljoen euro (plus 4 procent inflatie) betalen. Ook Belgacom kan trouwens beslissen om de vijf wedstrijden te blijven uitzenden. (OSN)

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Tja, dat is dan de tegenzet van Telenet. Maar gaan ze dat ook gratis doen ???
mja gratis denk ik nie. mssn een willekeurig match of zo. maar voor de rest denk ik da ge prime sport moet hebben dan. en 20 euro voor betalen 25 als ge het in HD wilt
was natuurlijk te verwachten gezien belgacom de rechten niet exclusief gekocht had

ik vermoed dat belgacom de matchen wel zal blijven uitzenden

mvg
reactie belgacom :

De 180 wedstrijden uit de hoogste Belgische voetbalklasse die Belgacom mag uitzenden, zullen de komende seizoenen gratis te bekijken blijven op Belgacom TV. Dat zegt Belgacom vrijdag, nadat Telenet heeft aangekondigd dat het het lot met dezelfde 180 wedstrijden vanaf het seizoen 2012-2013 ook zal kopen.

Het gaat om een niet-exclusief lot. "Het was geweten dat ook Telenet dat lot kon kopen na het eerste seizoen (2011-2012)", aldus een Belgacom-woordvoerder.

mvg

Reageer