Hoeveel Ruckus ?

  • 28 January 2012
  • 5 reacties
  • 632 Bekeken

Beste forum

Om 2 verdiepingen te overbruggen van de bbox aan het vdsl aansluitpunt maken we gebruik van ruckus voor internet op 2 pc's. Er stond dus 1 ruckus aan de bbox en 2 ruckus ontvangers aan de pc's. Onlangs hebben we een 2e decoder bijgenomen en daarbij dus nog een ruckus ontvanger om de decoder op aan te sluiten.

Mijn vraag is nu, is een 3e ruckus ontvanger op 1 ruckus verzender wel wenselijk voor de tv decoder op aan te sluiten ? Moet er aan de bbox als alternatief geen 2e ruckus verzender staan die alleen voor de ruckus ontvanger voor de 2e decoder ?

Alvast bedankt !

5 reacties

't hangt er van af hoe je bbox ingesteld staat.

Default staat die bridged dit kan je nakijken door te surfen naar http://192.168.1.1 waar je op de bovenste lijn links
zoals hieronder (bridget) ziet staan.













INTERNET (bridged) GATEWAY INFORMATION WIRELESS

Dit wil zeggen dat je op je BBOX2 twee wegen hebt ene voor IpTV (TV1 en TV2) en de andere IpInternet (PC1 en PC2)
Dan kan je niet werekn met 1 Ruckus zender zowel voor TV en Internet.

Mogelijke oplossingen:

1) Je maakt gebruik van je BBOX-wifi voor de PC's, maar aangezien je nu met Ruckus werkt veronderstel ik dat de ontvangst te laag of slecht was en dat je daarom met Ruckus werkt voor je pc's
-Als je nu verder wilt werken met één ruckus ontvanger bij te plaatsen dan zou je de BBOX full routed moeten zetten, zie op mijn blog hoe het moet hier => bbox2 set in fullrouted mode

In dit geval zijn alle vier de uitgangen TV1 , TV2, PC1 en PC2 van je modem te gebruiken voor zowel TV als Internet

en kan je aan je Ruckus ontvangers een decoder of een PC aansluiten aangezien beide signalen zowel TV als Internet aanwezig zijn..

2) Andere mogelijkheid is (duurdere oplossing) modem laten in Bridged mode en nu een devolo's (signalen versturen over het stopcontact) gebruiken voor je PC's dus één devolo in het stopcontact bij de modem en aansluiten op de PC1 of PC2 en dan een devolo in het stopcontact bij je 1st PC en ene in het stopcontact bij de 2de PC (nog altijd in de veronderstelling dat geen wifi kan gebruiken voor je pc's)

-Dan je ruckussen gebruiken om de bijkomende decoder aan te sluiten (want de eerste decoder is waarschijnlijk rechtstreeks met kabel verbonden aan je modem (bbox2).

■ Maar aangezien je een tweede ruckus ontvanger bijgekocht hebt voor de tweede decoder is de oplossing onder 1) naturlijk wel de goedkoopste.

Welke profiel heb, je bent toch zeker dat je een tweede decoder kunt aansluiten ?

Post eens je lijnwaarden, je kan die vinden via webinterface van je modem;
door te surfen naar http://192.168.1.1/" rel="nofollow

Daar zie je iets dergelijks:



Mvg.
Reputatie 7
Badge +1
Kan je niet één PC via Wifi verbinden ? Dan kan je die 2e ontvanger voor die 2e decoder gebruiken. Een USB-Wifi-router kost nog geen 25€, en als het een laptop is, zit daar al een Wifi-ontvanger in.
Sinjoor je bent weer veel te vlug ofwel ik veel te traag Lachen ik ben nog niet aan het einde van mijn latijn hier boven in mijn post die ik nu gaverder zetten!!
De 3 ruckus ontvangers staan aan op dit ogenblik en ontvangen zonder probleem signaal van de zender ... ik heb alleen nog niet getest wat het geeft als ze ook alle3 zwaar gaan gebruiken. 1 ruckus voor internet, 1 voor tv werkt reeds wel goed.

De ruckus oplossing voor internet was inderdaad omdat het wifi signaal bij 1 van de 2 pc's erg zwak tot onbestaande was. Bij de andere pc is het wifi signaal stukken beter ... een oplossing kan dus zijn om die ruckus ontvanger weg te halen.

2 ruckus ontvangers werken dan toch nog goed samen ? Ze hebben beiden alvast reeds dienst gedaan voor internetgebruik. Nu het tv signaal is veeleisender waarschijnlijk ?

Bedankt voor jullie antwoorden !
Reputatie 7
Badge +1
2 Ruckusontvangers met één Ruckuszender is geen enkel probleem voor het TV-signaal naar 2 decoders. Of je met één Ruckuszender zowel een InternetRuckusontvanger als een TV-Ruckusontvanger kunt bedienen, zal afhangen van het feit of je modem "full routed" of "bridged" ingesteld staat denk ik.

@Ricy: ik wilde hem maar kosten besparen nietwaar, voor hij nog een 3e Ruckusontvanger gaat halen. In bridged mode kan hij vlgs. mij ook niet met één Ruckuszender zowel TV als internet doorsturen, wat jij hierboven al expliciet hebt uitgelegd ondertussen...jaja, "Gründlichkeit" is troef bij jou !Knipogen (maar het neemt wat meer tijd....)

Reageer