Beantwoord

Het is weer van dat!


Reputatie 4
Badge +1
Vanavond weer 3 keer uitgevallen. Na de laatste modem wissel, 1 maand geleden, was alles normaal tot vanavond. Dit was al de 3 de modem sinds december en dat vind ik dus abnormaal. Ofwel zit die storing in de binnenkomende kabel of er is iets anders aan de hand. Als het echt aan de modem ligt dan raad ik proximus aan om een andere fabrikant te nemen, want dan is dit rommel. Of een andere oorzaak en dat is voor mij meer aannemelijker is dat er ergens een proximus operator zich aan het vervelen is en zo af en toe een klant het leven probeert zuur te maken.
Dus mijn vraag is, wat gaat proximus hieraan doen zodat ik in de toekomst geen problemen meer heb en krijg ik voor de uren dat ik zoveel ellende had? Ik betaal wel elke maand de factuur op tijd, dus verwacht ik een tegemoetkoming.
icon

Beste antwoord door ThomasP 28 June 2017, 17:33

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Peter, ik zie inderdaad 3 reboots van je modem gisteren avond. Was je iets speciaals aan het doen op dat moment of gewoon tv aan het kijken en ineens viel het weg ? Daar we eens moeten kunnen achterhalen waarom de modem zich herstart.

Staat deze op en open plaats of heb je hem in en kast geplaatst en heeft hij mogelijk last van de hitte ?

Het lijken domme vragen maar dit kan ook mogelijk en impact hebben vandaar dat ik het eens vraag.

Wat we eens kunnen doen is en Happy House technicus langs sturen om alles te komen na kijken en de lijn eens uit te meten want op de testen die ik doe komt de lijn toch goed binnen zonder errors.
Misschien kan je anders eens een happy house bezoek van een technieker aanvragen: http://proximus.be/happyhouse
Correctie: ondertussen had RobrechtB reeds geantwoord 🙂
Reputatie 7
Badge +4
😉 soms zijn we sneller!
We hebben gelukkig elkaar niet tegengesproken in onze uitleg 😉
Reputatie 4
Badge +1
Dat klopt van die 3 reboots. Als ik dat niet doe dan kan ik niets meer. En neen, ik was niets speciaal bezig, gewoon tv
kijken en dan plots valt da ding uit en krijg ik de melding op tv dat de modem geen signaal krijgt.
En ja, de modem staat vrij en is daar niet te warm anders zou hij het in december niet gedaan hebben :-)
Wat ik zie als de modem uitvalt, het internetlampje brandt dan rood.
Ik heb dan niets meer, geen tv, internet en wifi, dus alles weg.
En blijft je DSL lampje dan continu branden op dit moment, waarschijnlijk niet?
Reputatie 4
Badge +1
Alleen het internetlampje is rood, de rest brand normaal.
Het rare is dat in december, toen dit begon, alles soms vanzelf terug kwam. Dit is nu niet meer het geval. Nu moet ik zelfs de decoder resetten nadat de modem terug is opgestart.
Dan zou ik toch ingaan op het voorstel van Proximus medewerker RobrechtB namelijk:
Wat we eens kunnen doen is en Happy House technicus langs sturen om alles te komen na kijken en de lijn eens uit te meten want op de testen die ik doe komt de lijn toch goed binnen zonder errors.
Reputatie 4
Badge +1
Vandaag een technicus geweest en heeft de decoder vervangen. Hopelijk is't nu opgelost.
Zenders komen wel niet overeen met de bijhorende lijst, dus moet t zelf uitzoeken.
En vandaag ook Tutimus genomen omdat ik een goedkoper gsm abo nam, maar snap er niets van. Ik zou goedkoper uitkomen maar denk het niet. Want volgens mij moet ik een bundel erbij nemen die ik anders in het pakket had, nl Entertainment. Dit werd er wel niet bijgezegd toen ze me hierover belden.
En als ik dan op een andere pagina kijk, dan zou dit wel bij Tutimus inbegrepen zijn.
Dus ik snap er niets meer van.
Reputatie 4
Badge +1
Ik heb weer te hard geroepen, net is alles weer uitgevallen en komt na enkele minuten weer vanzelf terug
Reputatie 4
Badge +1
Ik ga er voortdurend op achteruit ipv vooruit. Normaal zou ik gisteren mijn oud abonnement moeten hebben en vandaag pas die tutimus. Niet dus want gisteren waren er al zenders verdwenen nog voor dat er sprake was van een nieuw abonnement.
Nu, deze morgen tv aangezet beetje gezapt om te testen, daarna de gids uitgeplozen en wil normaal tv kijken, niet dus, krijg een scherm met ooit gemist. Niets werkt nog behalve de gids. Dus scrol ik verder en neem een willekeurige zender om te bekijken en ja, dan werkt het weer. Dan wil ik tv uitzetten, krijg ik enkele seconde een scherm even geduld en dan sluit hij af. En zo stapelen de problemen zich maar op.
Reputatie 7
Badge +6
Dat Peter, jammer om te horen. Momenteel als ik de lijn nakijk zie ik niet meteen problemen. Als ik je uitleg lees lijkt het me eerder dat je per ongeluk op een foute knop hebt geduwd? De melding van 'ooit gemist' is namelijk een optie in de menu als je klikt op de afstandsbediening "menu" en dan verder klikt. Ook de melding op het einde bij het afsluiten is niet zo uitzonderlijk en zeker niets om je zorgen over te maken.

Ivm je Tutimus abonnement zit dit extra boeket er gratis in, je betaalt hier dus niet extra voor. Wat je eventueel wel kan doen is dit boeket laten schrappen zodat je een korting krijgt van €7,95. Laat maar weten als je dit liever hebt, dan doen we het nodige.

Reputatie 4
Badge +1
Weeral 3 keer uitgevallen en nu is er iets raars bij, krijg vooraf een zwart scherm, dacht eerst via decoder, maar tv is uitgeschakeld. Schakel hem in en geeft aan dat de modem geen signaal krijgt. Wat ik ook gezien heb, als het lampje van internet op modem rood is, komt alles vanzelf terug, knippert het blauw dan moet ik de modem resetten.
Net toen ik dit wou posten, 1 uur geleden viel alles weer weg.
Blauw internet lampje op modem flikkerde.
Ik weet dat ik dan de modem spanningsloos moet zetten en dan komt alles weer terug.
Brand dit lampje rood, komt alles vanzelf terug.
Heb dan opnieuw geprobeerd en niets, dus heb ik fabriekreset op modem gedaan, ook niets, dan internetkabel verwisseld en in een andere uitgang gestoken, ook niets, opnieuw modem spanningsloos gezet en nu lukt het wel, met oude kabel en de oude ingang, behalve de tablet die heeft geen verbinding.
Wat kan ik nog doen, mijn netwerkkaart vervangen? Alhoewel ik niet zou weten welk effect dit op de modem en tv zou hebben.
Kan mij daar eens iemand iets zinnigs over vertellen, dit heeft nu al lang genoeg geduurd, en hangt me de keel uit.
Reputatie 4
Badge +1
Vandaag weeral 4 keer uitgevallen,
Allo Proximus, WANNEER WORDT DIT EENS EINDELIJK OPGELOST??????????????????????
Reputatie 6
Badge +4
Hi Peter,

Begrijp je frustraties hoor.

Feit is, de modem werd al 2x vervangen en nu de decoder ook. Zie geen extern probleem op de lijn die de disconnecties op de router veroorzaakt maar effectief een conflict op de router zelf.

Heb dit ooit eens voor gehad ook, en bleek toen gewoon de rj45 van de upt kabel te zijn die de boosdoener van conflict. (pins 7 en 8 waren gewisseld) een nieuwe rj45 op de utp kabel met de correcte aansluiting loste dit op.

Dus misschien moeten we het bij jou ook in die richting eens zoeken..een slechte utp kabel die conflict verooraakt?

mvg Sabine
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Sabine,
Als het aan de stekker lag, dan was het probleem al van in't begin en dat is dus niet.
Wat de kabels betreft, zou kunnen alhoewel ik het betwijfel.
Naar de decoder en pc liggen 2 kabels, dus telkens 1 reserve.
Heb de kabels al eens gewisseld en geen effect.
Wat ik maandag ga doen, is met volledig nieuw kabels werken en nieuwe stekkers. Was ik al eerder van plan, maar betwijfel als het dan opgelost is, zou een raadsel zijn dat die kabels defect geraken in een buis in de muur. En neen, er is niet door geboord. 🙂
Reputatie 6
Badge +4
Hi Peter,

Was maar een optie dat ik doorgaf he omdat ik dit zelf eens ervaren heb en na lang zoeken daarop uitkwam, oplossing bleek te zijn.

In ieder geval ..iets zorgt voor een conflict op de router die er de oorzaak van is dat die flipt en black screens naar decoder daardoor.

Was het alleen black screen op je decoder geweest, dat kan een partitie zijn op de decoder: vervangen decoder

dat werd gedaan

maar zie effectief ook 'lost signals' op de router.

echter geen externe oorzaak ervan terug te vinden in de metingen,lijn..

dus daarom dacht ik terug aan dat internal conflict ..

Desnoods escaleer ik eens alles naar rescue team he en sturen we met intussen alle info hier opnieuw technieker langs..

Het enige wat nog niet gedaan werd op proximus netwerk zelf is de poort wijzigen waarop je router het signaal haalt. ..

mvg Sabine
Ander poort in ROP heeft bij mijn vader jaren terug ook voor gelijkaardig probleem de oplossing geweest.
Eerst werd ook de modem en later zelf de decoder vervangen,
Is sinsdien nooit meer voorgevallen.
Reputatie 4
Badge +1
Ik ga maandag alleszins ook nog eens alles controleren, maar heb er weinig hoop op.
Eventueel nieuwe kabels, stekkers ... vervangen.
Reputatie 4
Badge +1
Is die poort ondertussen al gewijzigd?
Reputatie 7
Badge +6
Hey Peter, nee, dit vereist een technische interventie waar we dus ook een afspraak met je moeten maken. We wouden eerst de feedback afwachten met het controleren en eventueel vervangen van de kabels. Heb je dit reeds gedaan? Heb je nadien nog steeds problemen gehad? Zo ja, dan stuur ik het door voor een afspraak te maken met een technicus.
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Thomas,
Had deze week geen tijd om die te vervangen. Deze week is het goed gegaan, behalve zondag viel hij nog 1 keer uit. Raar geval
Reputatie 7
Badge +4
Hey Peter, dan kunnen we best nog even afwachten terwijl je nog wat verdere tests doet en indien je nog verbrekingen krijgt kunnen we het verder doorsturen.
Reputatie 6
Badge +3
Log eens in op de configuratie pagina van je modem/router door 192.168.1.1 in te vullen in de adresbalk van je internetbrowser. Het wachtwoord om aan te melden op de configuratie pagina vind u terug op een sticker op de modem/router. Wanneer u ingelogd bent klik op Network Connectivity, bij Internet klik op de naar benedenwijzende driehoek om alles weer te geven en kijk of je username en paswoord van je internet connectie correct ingevuld staan, wanneer het probleem zich terug voordoet, is dit niet het geval vul dan deze gegevens en druk op ok om de wijzigingen op te slaan.
wordt dit dan na reset niet automatisch gepusht !
of werd er van prox uit nog geen reset voorgesteld of gedaan !

Reageer