Beantwoord

Het glasvezelnet en Chrome Cast

  • 3 December 2018
  • 5 reacties
  • 424 Bekeken

Sinds verleden vrijdag het glasvezelnet geïnstalleerd is werkt mijn chromecast verbinding met mijn panasonic TV toestel niet meer. Om dit te verhelpen trachtte ik de chrome cast opnieuw in te stellen maar krijg dan een foutmelding : "foute app 8 zou 7 of 4 moeten zijn". Ik kontakteerde microsoft hierover, die verbinding maakte met lmijn laptop op het probleem op te lossen (voorlopig ?) zonder resultaat. Tijdens deze sessie zag ik op het forum dat talijhke klanten van u dezelfde moeilijkheden hebben. Dit doet me veronderstellen dat het over en "kinderziekte" van uw glasvezelnet gaat u warschijnlijk in overleg met de firma Google, uiutbater van de chromecastdienst een oplossing zou jkunnen vinden. Indien deze oplossing inmiddels reeds gevonden is reken ik erop dat deze informatie asap gedeeld wordt.
Dank U
icon

Beste antwoord door Anonymous 4 December 2018, 16:31

Bekijk origineel

5 reacties

Het zou mij vreemd lijken dat het type netwerk een invloed zou hebben op zulke 3rd party toestellen als een Chromecast. De Chromecast gebruikt ook voornamelijk het interne netwerk en zou moeten kunnen functioneren zonder een externe.

Heel waarschijnlijk ga je inderdaad, na een mogelijke vernieuwing van modem e.d., alles opnieuw van nul moeten instellen. Dat wil zeggen dat je best alles hardwarematig reset en de configuraties opnieuw aanmaakt.
Het zou mij vreemd lijken dat het type netwerk een invloed zou hebben op zulke 3rd party toestellen als een Chromecast. De Chromecast gebruikt ook voornamelijk het interne netwerk en zou moeten kunnen functioneren zonder een externe.

Heel waarschijnlijk ga je inderdaad, na een mogelijke vernieuwing van modem e.d., alles opnieuw van nul moeten instellen. Dat wil zeggen dat je best alles hardwarematig reset en de configuraties opnieuw aanmaakt.
Kijk : en dat is precies wat niet werkt - op het bericht dat ik op het tv scherm krijg staat dat chromecast de proximus internettoegang niet kan vinden (de neiuwe van glasvezel dus).

Bin microsoft heeft er ook al iemand getracht de chromecast te resetten ..zonder resultaat... kunnnen de it specialisten van proximus/google chrome/microsoft eens samen overleggen, blijkbaar is dit toch wel een groot probleem als ik al die posten op het forum bekijk ... is er iemand bij wie dit opgelost geraakt is ?
Reputatie 7
Badge +1
De oude Chromecast (USB-stick model) werkte enkel via Wifi 2.4Ghz, terwijl de nieuwere (rond model) ook 5,0 Ghz aankan. Je zendtoestel (smartphone/tablet/laptop) moet bij het oudere type Chromecast/Googlecast wél op hetzelfde 2.4Ghz-netwerk ingesteld zijn. De b-box3 zendt nu ook 5.0Ghz uit, dus weet ik niet écht of het daar aan ligt (als je nog een .oudere Chromecast hebt). Het is maar een suggestie...
Ik meen mij zelf te herinneren dat de eerste chromecast versie met ook 5GHz wel eerst moest geïnstalleerd worden via het 2.4HGHz en dat je dan pas kom verder werken met toestellen op 5GHz.
Reputatie 7
Badge +1
Klopt Martin, Je moet bij de eerste instelling via 2.4Ghz werken. Daarna gaat het wél op 5.0Ghz volgen mij (waarschijnlijk omdat de b-box3 de 2 signalen blijft uitzenden). Maar bij de installatie wordt het 5,0Ghz netwerk niet gevonden.

Reageer