Beantwoord

HD activatie

  • 19 February 2018
  • 5 reacties
  • 657 Bekeken

Na omruiling van onze bbox2 naar een bbox3 kunnen we geen HD meer ontvangen en ook geen opnames bekijken die in HD opgenomen zijn.
Kan HD opnieuw geactiveerd worden op onze nieuwe bbox3?
icon

Beste antwoord door sabineb 20 February 2018, 10:01

Bekijk origineel

5 reacties

Heb je de bbox3 op identiek de zelfde manier aangesloten als de bbox2 want ik heb de indruk dat je met een misaanpassing zit op je lijn.
Doe eens een speedtest http://pxs.speedtestcustom.com/ (best als je aangesloten bent met een utp netwerkkabel aan de bbox3 ) maar als het te moeilijk is probeer al eens over wifi dan.

Als bijkomende info: hier kun je checken hoeveel HD decoders je normaal gezien kunt aansluiten
> TV-Mogelijkheden
en hier kun checken wat de minimum snelheid is die je zou moeten halen
> Internetsnelheid
Reputatie 4
Badge +1
Wat veel belangrijker is... is de Bbox 2 wel GE DE-ACTIVEERD op je lijn, anders krijg je zoiets.
Neen, die is niet gedeactiveerd, vandaar de vraag om opnieuw te activeren op de bbox3. De tip om de oude bbox te activeren staat enkel in de gebruiksaanwijzing van de nieuwe bbox ... die je pas krijgt als je de oude inlevert.
Wat veel belangrijker is... is de Bbox 2 wel GE DE-ACTIVEERD op je lijn, anders krijg je zoiets.Neen, die is niet gedeactiveerd, vandaar de vraag om opnieuw te activeren op de bbox3. De tip om de oude bbox te activeren staat enkel in de gebruiksaanwijzing van de nieuwe bbox ... die je pas krijgt als je de oude inlevert.
Het gaat het hier wel over omruiling van een bbox, dacht ik toch !!!!!!
Heb je al eens een speedtest uitgevoerd en wat krijg je als resultaat hier
> http://pxs.speedtestcustom.com/
Reputatie 6
Badge +4
k_dm

Bbox3 is de router, daarop kan je geen HD deactiveren of activeren, dit doe je op de decoder zelf.

De router echter stuurt maar door van snelheid dat die van de lijn krijgt en ik merk sedert de plaatsing van de bbox3 deze daalde naar 9MB , wat niet voldoende is om de HD functie in de decoder automatisch te activeren..vandaar terugval aar SD op decoder. Heb nu een actie op de lijn uitgevoerd.. Check eens of je nog problemen ondervindt met HD; Mvg sabine

Reageer