Goed nieuws voor de Vlamingen onder ons!

  • 9 June 2011
  • 5 reacties
  • 1907 Bekeken

Goed nieuws voor de Vlamingen onder ons!

Vanaf juni is Plug RTL HD beschikbaar op Belgacom TV.

Voor de franstaligen is er momenteel geen extra kanalen mogelijk wegens capaciteits problemen. Misschien binnen 30 jaar ofzo.

Aantal Belgacom aka Franstalige HD zenders in basispakket: 6

Aantal Nederlandstalige HD zenders in basispakket: 3

5 reacties

helaas zijn er niet meer vlaamse HD zenders te tonen want ze bestaan (nog) niet

de nederlanders in HD zou wel interessant zijn, dan is het evenwicht meteen hersteld

mvg
Badge
Van mij mogen er nog meer op komen want zoals ik over een maand als eens gezegd hebt er zullen er blujven bijkomen zolang julie blijven zagen.Ik versta ook geen frans maar van mij mag dat op den duur zal men toch een keuze moeten doen oftewel andere zenders of anders geen meer.
Reputatie 7
Badge +1
Ik versta wel frans, maar kijk er toch zelden naar, tenzij voor sport soms. Het aanbod is zéker groot genoeg in HD. En inderdaad met Eén/CanvasKetnet en VTM zijn we uitgepraat in Vlaams aanbod. Misschien binnenkort VT4 ? Maar die Franse zenders zijn wel buitenlandse zenders in HD. Aan nederlandstalige kant geen enkele buitenlandse in het standaardaanbod. Maar dat is een oud zeer, en hier al dikwijls aangekaart en dan gaan we weer aan wafelijzerpolitiek doen......

En ik wil niet meer zenders, maar meer zenders in HD. Naar 75% van die 70 zenders kijk ik zelden. Wél naar een aantal uit de boeketten die ik heb (waarom zou ik ze anders nemen....).
punt is niet alleen HD mensen. Gedurende meer dan 1.5jaar ofzo zijn er alleen maar franse zenders bijgekomen...HD maar ook SD..
In tegendeel , er zijn enkel NL zenders weggenomen uit basispakket.
Reputatie 5
Badge +2
Er zijn zelfs 7 (!) Franstalige HD-zenders (La Une, La Deux, RTL-TVI, Club RTL, Plug RTL, TF1 en France 2) in het basisaanbod. Van een serieurs onevenwicht gesproken.

Waarom kan men niet Nederland 1 HD, Nederland 2 HD en Nederland 3 HD aanbieden ? TF1 HD en France 2 HD zijn Franse (= buitenlandse) zenders in het basisaanbod. De Nederlandse HD-zenders zouden het onevenwicht kunnen aanpakken en Belgacom geeft de Vlamingen meer reden om Belgacom TV te nemen/behouden. Echt onbegrijpelijk dat men dat niet inziet.

Mvg

Reageer