Geluid valt regelmatig weg

  • 25 August 2013
  • 2 reacties
  • 595 Bekeken


Regelmatig vald het geluid weg bij het bekijken van een programma op Tv.Tot voor kort was dit maar af en toe (gemiddeld 1x per maand wat mij niet zo stoorde) maar de laatste weken gebeurd dit heel regelmatig.Bij het bekijken van een dvd vald het geluid nooit weg.Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen. mvg Guy

This topic has been closed for comments

2 reacties

slechte ontvangst of onderbreking van het signaal bij Proximus zal je meestal
snel zien als er regelmatig grote blokken in het beeld verschijnen en de klank begint te stotteren, in de andere gevallen denk ik dat u best eens met een andere HDMI kabel test, of wissel eens met die van de DVD en stop die van de decoder op je DVD misschien valt dan de klank weg van je DVD ... dan heb je een slechte HDMI
kabel...
ook bij Scart kabels gebeurt het dat het geluid wegvalt omdat er op één of meerdere van de pinnen een slecht contact is. Als je werkt met netwerkoverdracht via uw elektriciteitsnet met PLC's
( van die kastjes die je in het stopcontact steekt met daaraan een netwerkkabel naar je modem of decoder) dan heb ik hier thuis al voorgehad dat het signaal ook te zwak is op sommige contactdozen en op andere contactdozen perfect is
Ik hoop dat in die 3jaar tijd dit probleem toch al opgelost is ondertussen 😄