Geluid valt plots weg

  • 27 August 2011
  • 14 reacties
  • 1924 Bekeken

Al geruime tijd heb ik geregeld dat het geluid plots wegvalt en na enkele seconden tot enkele minuten plots terug komt.
Dat gebeurt zonder dat er enige handeling gebeurt, zoals zappen, starten van een opname, dus zonder aantoonbare reden.
Ik heb reeds geprobeerd met een andere HDMI kabel, meer het fenomeen blijft.

Zit hier op VDSL2 met Downstream line rate30064 kbps en Upstream line rate6048 kbps, voor zover dat ter zake doet.

Iemand suggesties?



















14 reacties

je kan eens de standaard dingen proberen, decoder opnieuw opstarten, eventueel een factory reset proberen

als dat niet helpt zou ik eens contact opnemen met de 080022700, misschien dat het toch aan decoder ligt.

korte onderbrekingen in het geluid heb ik soms ook, maar dit zijn dan onderbrekingen van enkele miliseconden, die niet echt storend zijn

mvg
Dat probleem had ik ook, tot ik een nieuwe decoder ging halen.(Oude was kapot) Met de nieuwe decoder geen probleem meer.
Reputatie 1
Dit probleem van klank die uitvalt kennen wij ook. Na veel gebel en meldingen aan de technische dienst, de raad gekregen om bij de instellingen de pixels te verminderen van 1080 naar 720. Het probleem was inderdaad opgelost en de beeldkwaliteit was ook veel minder. Na 2 maand van proef terug naar 1080p en het probleem stelt zich terug. Ondertussen nog nieuwe problemen erbij, was fan van Belgacom door hun goede service maar persoonlijk vind ik het nu rommel
beste mormel

is jouw decoder met kabel verbonden met de modem, of gebruik je plc/ruckus systeem?

mvg
Reputatie 1
Beste Xenne,

De decoder is niet rechtstreeks met de modem verbonden door een kabel. We gebruiken een draadloos systeem via de electriciteit.

mvg
dacht ik al.... vermoedelijk zit je toch met elektromagnetische velden die voor storing zorgen waardoor je snelheidsverlies hebt. dit komt tot uiting dat als je lagere eisen aan de stream stelt je die problemen niet meer hebt.

Deze storingen worden vermoedelijk door andere elektrische apparaten veroorzaakt.
De langer de weg over het stroomnet, de meer andere elektrische apparaten zijn aangesloten of verbonden, de meer storingen zijn te verwachten en de lager wordt de verbindingssnelheid.

Vermijd bij het aansluiten van de adapter op het elektriciteitsnet de volgende, potentiële interferentiebronnen om een hogere transmissiesnelheid te verkrijgen:

- Stekkerdozen met schakelaar en/of overspanningsbeveiliging/
- Transmissie over meerdere fasen
- veel apparaten vlakbij de dLAN (pc, monitor, notebookvoeding, lampen met dimmer)- ingeschakelde netwerkbrug
- ingeschakelde firewall

het kan bijvoorbeeld iets heel simpel zijn, bv goedkope spaarlampen, maar dit is natuurlijk lastig om te achterhalen

mocht je eventueel kunnen decoder rechtstreeks verbinden met de modem dan zou ik dit zeker doen

mvg
Reputatie 1
Beste Xenne,

Vriendelijk bedankt voor de zeer nuttige gedetailleerde uitleg. Dit moet dan na 1jaar toch op te lossen zijn.

groetjes
Als je devolo's gestoord worden door ook maar welke reden zal je eerder storingen in het beeld hebben bvb blokjes of schokkerige beelden maar de klankstoring zal eerder iets met hdmi te zien hebben en dit probleem is al jaren terug vastgesteld geweest en toen heeft bgc dit ook toegegeven dat er problemen waren maar is dit nu defenitief opgelost of niet weet ik niet ?.

In ieder geval aan de bandbreedte zal het niet liggen want het verschil van 720p t0v 1080i is klein.

Beste delegee,


zoals hier reeds vermeld werd, is er een compatibiliteit tussen bepaalde decoders die via HDMI aangesloten zijn op bepaalde tv's.

Dit probleem stelt zich enkel met decoders die via HDMI aangesloten zijn. Om dit probleem te verhelpen, zet je best de beeldresolutie van de decoder op 720p.

Indien dit het probleem niet oplost, gelieve dan contact te nemen met onze technische dienst op 0800/22700. Mogelijk is er een probleem met de decoder zelf of misschien iets anders aan de hand.


Mvg

Eva van Belgacom
Ook ik heb sinds geruime tijd te maken met dit probleem...

Ik test nu even uit door de instelling van de resolutie te zetten op 720p, maar betekent dit dan niet een kwaliteitsverlies in HD?
Het hangt er een beetje van af als je bvb naar studiobeelden kijkt zals het nieuws enz dan is 1080i wat beter maar als er beelden komen met snelle bewegingen dan is zelfs 720p beter.
Het maakt niet zo veel uit want als je dan nog weet dat je om optimaal te kijken nog eens op een andere afstand moet gaan zitten bij 1080i tov 720p , dan begrijp je al dat het allemaal niet echt zoveel uitmaakt of je zou beter naar tv kijken op een stoel met wieltjes zodat je de afstand kunt gemakkelijk aanpassen ;-)
Ik denk dat het weinig uitmaakt gezien het HD-beeld zoals geleverd door Belgacom toch maar 720p is. Als je instelt op 1080i interpolleert de Belgacom decoder, als je instelt op 720p interpolleert je TV, voor zover het een full-HD is.

P.S. gisteren géén klankuitval gehad...Lachen
Reputatie 7
Badge +1
Van die millisecondjes geluidsstoring heb ik ook al bemerkt de laatste tijd. Maar ik maakte daar niks uit. Misschien is er toch iets 100% in orde ? Ik denk niet dat het aan de decoder of aan de TV ligt. Het is niet alleen met de live stream maar ook met de opgenomen stream (zowel PVR als nPVR) zowat alles in HD.
De geluidsonderbrekingen duurden hier soms minuten, dus wel echt storend... Door even heen en weer te zappen kwam dit terug goed. Ik wacht nu verder af wat het resultaat met 720p oplevert, maar tot hiertoe nog geen geluidsonderbrekingen.

Vooraf had ik al eens contact met de technische dienst die mij hadden aangeraden een andere hdmi-kabel te gebruiken, maar dit leverde niets op...

Reageer