Vraag

Geen verbinding met het netwerk

  • 11 February 2018
  • 7 reacties
  • 3697 Bekeken

Elke avond hetzelfde probleem, je bent iets aan 't bekijken op tv en plots is er geen verbinding met het netwerk meer...! Zowel tv als internet valt uit. Alle kastjes (drie in totaal) gereset en tegen dat je terug tv hebt is het spannendste deel van de film of de film helemaal voorbij! Voor mij ziet een rustig avondje tv kijken er toch anders uit! Als het terug opstarten van al de kastjes dan nog niet helpt, bel ik naar de hulplijn van proximus, dan minstens drie kwartier aan de lijn hangen voor we terug tv en internet hebben! Van een leuke, ontspannende avond gesproken...
Is hier nu echt niets aan te doen???

7 reacties

Aan gezien het technisch support op 0800 22 800 en het resetten van alle toestellen geen oplossing kunnen brengen, zou je best een gratis happy house technieker vragen om langs te komen om de oorzaak te laten opsporen dit kun je zelf aanvragen als volgt
> http://proximus.be/happyhouse

NB: van iemand van Proximus zelf moet je op zondag geen reactie verwachten op het forum, ze zijn wel bereikbaar voor technische problemen op 0800 22 800 op zondag.
Badge +4
Het lijkt erop dat uw modem steeds disconnect waardoor internet en TV uitvalt.....
't zal weer een slechte poort in de DSLAM zijn zeker ......?
Reputatie 1
Marie58 . Het enigste wat je als antwoord krijgt is altijd alles afzetten , 5 min. wachten en alles terug opstarten . dat antwoord krijg je altijd , het is eender voor wat je belt . Ik ben de V6 aan het testen en krijg ook zo'n antwoord , foutje in het opstarten denkt men .
Reputatie 5
Badge +3
Bbox 3 volledig resetten (fabrieksinstellingen) kan je probleem oplossen. Achterkant reset knopje induwen tot dat de modem terug opstart. Pas daarna de decoder opstarten.
Ik heb nu de laatste tijd probleem bij een reset van de bbox3 dat ik verschillende keren na de reset moet heropstarten vooraleer terug op internet te kunnen zelf na uren wachten na de reset komt het niet in orde wel na één en zelfs tot 3 maal heropstarten pas !
Reputatie 6
Badge +4
Hi Marie,

Ik merk dat kwaliteit van de lijn tot op de bbox router niet optimaal is. Er is een verzwakking op die aan de oorzaak ligt van je probleem. Het signaal naar de decoder verzwakt en en die reageert daarop. Om de bekabeling eens grondig te laten nakljken kan je gebruik van een happy house technieker

https://www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/discover/altijd-dichtbij/happy-house.html?keymatch=happyhouse-result

Mg sabine

Reageer