Beantwoord

Geen HD zenders


  • BVH
  • Apprentice
  • 4 reacties
Beste,

Als ik HD wil activeren op mijn proximus decoder (V5) krijg ik de melding "Uw bandbreedte volstaat niet om programma's in HD te bekijken".
Ik heb de lijn even nagekeken en heb zo'n 18Mbit download en 5Mbit upload ; niet spectaculair, maar zou toch voldoende moeten zijn om in HD te kunnen kijken.
Ik heb ook gelezen dat dit een probleem zou kunnen zijn als je 2 decoders hebt, maar ik zie de link niet goed eerlijk gezegd; heb 1 decoder afgezet (die ik toch niet gebruik), dus zou ik verwachten dat HD dan gewoon werkt, maar nog steeds niets...

Iemand een idee?

Vriendelijke groeten,

Bart
icon

Beste antwoord door Martin 21 januari 2018, 00:02

kijk hier eens wat mogelijk is>
https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/producten/proximus-tv-abonnement/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html

Een decoder afzetten helpt niet want zelf al staat die uit wordt er toch bandbreedte gereserveerd.
Misschien best ook morgen zondag eens bellen naar de helpdesk 0800 22 800 om te vragen hoeveel decoders er op je lijn geregistreerd staan want er kunnen er mss te veel geregistreerd zijn van vroeger bv bij een omruiling.

Bekijk origineel

16 Reacties

Reputatie 7
Badge +5
kijk hier eens wat mogelijk is>
https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/producten/proximus-tv-abonnement/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html

Een decoder afzetten helpt niet want zelf al staat die uit wordt er toch bandbreedte gereserveerd.
Misschien best ook morgen zondag eens bellen naar de helpdesk 0800 22 800 om te vragen hoeveel decoders er op je lijn geregistreerd staan want er kunnen er mss te veel geregistreerd zijn van vroeger bv bij een omruiling.
Status: Beschikbaar
Maximaal aantal tv's: 2
HD Beschikbaar
Maximaal aantal hd tv's 1
ik zal morgen eens bellen dan; ik dacht dat eentje afzetten voldoende zou geweest zijn....
Bedankt voor de snelle en nuttige info!

mvg,

Bart
Reputatie 7
Badge +5
De decoder die je afgezet hebt staat die mss op HD, want zoals het resultaat van de beschikbaarheid aangeeft, kan er maar één decoder op HD gereserveerd zijn, was dat mss je eerste decoder die je op je lijn aangesloten hebt. je kan trouwens niet een decoder via zijn menu die bv op sd staat naar HD instellen, dit gebeurd tijdens het eerste keer aansluiten van een decoder en da wordt hij bv geregistreerd als een HD decoder of als sd decoder naargelang de bandbreedte die je hebt.
Reputatie 7
Badge +5
heb je ook de speedtest eens gedaan http://pxs.speedtestcustom.com terwijl je verbonden bent met je pc of laptop met een utp kabel aan de bbox terwijl je decoders uit staan.
Want het zou ook kunnen dat je om één of andere reden op een repair profiel gekomen bent.
De minimum snelheid die je zou moeten kunnen halen vind je hier >
http://proximus.be/internetsnelheid
HD Decoders staan beide op SD, net gecontroleerd... op geen van beide kan HD geactiveerd worden.

Ping 9ms / Download: 17,4Mbps/Upload: 4,6 Mbps
Minimum gegarandeerde snelheid is 11Mbps
Lijkt me dus allemaal in orde; deze lijn wordt trouwens ook enkel voor TV gebruikt; er ligt nog een aparte lijn (niet-Proximus) die gebruikt wordt voor internettoegang...






mvg,

Bart
Reputatie 6
Badge +2
Liggen er al glasvezelkabels in uw regio.
Ben je onlangs verandert van decoder ? Zou kunnen dat de oude nog actief in hun systeem zit.

of:

https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/producten/proximus-tv-abonnement/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html?v1=shorturl&v6=tvmogelijkheden#/input

Er is ook een helpdesk 0800 99 696

Hopelijk kan men je snel verder helpen.

Je kan je situatie ook op deze link kwijt als je ingelogd bent:

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 7
Badge +5
Bart,

heb je aan de helpdesk 080022800 al gevraagd of er meer dan twee decoders op je lijn geactiveerd zijn, geef best de MAC adressen van beide decoders door die op een etiket staan van de decoders
Reputatie 5
Badge +3
Lijkt mij meer een ADSL profiel volgens de snelheid?
Alhoewel de test resulteert dat VDSL2 of HD ter beschikking staat. 12/1 profiel.
Reputatie 6
Badge +2
Doe de test:

http://lijntest.be/


Verder:

Liggen er al glasvezelkabels in uw regio.
Ben je onlangs verandert van decoder ? Zou kunnen dat de oude nog actief in hun systeem zit.

of:

https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/producten/proximus-tv-abonnement/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html?v1=shorturl&v6=tvmogelijkheden#/input

Er is ook een helpdesk 0800 99 696

Hopelijk kan men je snel verder helpen.

Je kan je situatie ook op deze link kwijt als je ingelogd bent:

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Reputatie 7
Badge +5
^ 0800 99 696 is dat ook een technische helpdesk
^^ adsl zal het wel niet zijn kun je afleiden uit de speedtest
Reputatie 6
Badge +2
http://www.adsl-breedband.be/speedtest/speedtest-starten


ADSL & Breedband » Speedtest
Speedtest
Heeft u ADSL, VDSL of kabel internet en altijd al willen weten wat uw internetsnelheid is? Doe dan de speedtest op ADSL & Breedband, zo weet u precies de daadwerkelijke internetsnelheid in uw woonplaats.
Op ADSL & Breedband is het vanaf nu ook mogelijk een speedtest te starten. Handig als u bijvoorbeeld een abonnement bij Proximus of Telenet heeft en u de internetsnelheid in uw woonplaats wilt weten. Het komt namelijk nog wel eens voor dat internet providers een internetsnelheid beloven die in uw woonplaats flink verschilt. De geadverteerde internetsnelheid en de daadwerkelijke snelheid kunnen iets verschillen, maar dit mag nooit te veel zijn. Met de speedtest kunt u bekijken of u toch niet te veel betaald voor uw internetabonnement.

In het overzicht hieronder vindt u de gemiddelde resultaten van gebruikers die de speedtest al hebben gedaan. Dit is slechts een indicatie, de internetsnelheid hangt ook af van het abonnement dat u heeft. Wilt u een speedtest starten? Houd er dan rekening mee dat het gaat om een momentopname en slechts een indicatie geeft van uw internetsnelheid. Voor een realistische meting raden wij het aan dat u alle openstaande downloadprogramma’s afsluit. Ook andere apparaten die op het thuisnetwerk zijn aangesloten kunnen de resultaten negatief beïnvloeden.

http://www.adsl-breedband.be/speedtest/speedtest-starten
Reputatie 7
Badge +5
inderdaad gewoon op bbox wifi uit zetten en enkel pc aangesloten aan de bbox met utp kabel, al de rest los, en opletten dat er op je pc geen andere applicaties of services in de achtergrond bezig zijn die op wan down/uploaden
Bedankt allemaal voor de nuttige info.
Ik heb contact opgenomen op 080022800 en na enkele testen werd me effectief aangeraden om één decoder te verwijderen. Ze hebben dit onmiddellijk uitgevoerd en deze van de lijn gehaald en inderdaad; HD onmiddellijk beschikbaar.
Probleem dus opgelost, maar wel een decoder minder natuurlijk. Ik snap wel dat je enkel SD kan kijken als de 2 decoders tegelijk opstaan, maar als er maar eentje opstaat zou ik verwacht hebben dat ik hiermee sowieso HD kwaliteit had.
Nu goed, de 2de decoder werd bijna toch niet gebruikt, dus dat is op zich geen drama...

Nogmaals merci aan iedereen voor de nuttige tips!

CU,

Bart
Reputatie 3
Badge
Beste BHV,
best een goeie tip om uw situatie te veralgemenen met extra software?
Voor een ICT'r is het m.i.mogelijk om u automatisch HD te geven indien er slecht één decoder aan staat en uiteraard terug te schakelen naar 2 TV's in SD van zodra u uw tweede decoder opstart.
Misschien zijn er voldoende klanten (+/-1,3 km tot ROP = laag VDSL2 profiel) die uw tip kunnen benutten?
Reputatie 7
Badge +5
eigenlijk het zelfde principe wat nu voor internetsnelheid gebeurt als decoder uit staat
dan kunnen ze dit ook invoeren voor de dlm, zeker voor wie op lage vdsl2 zit...
'k zou liever een glasvezel oplossing zien 😉

Reageer